Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- اداره اورژانس استان پاکستان روز شنبه اعلام کرد که سیلاب های موسمی ناشی از باران های سیل آسا در چند هفته گذشته در استان بلوچستان جان 186 نفر را گرفته است.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل از روسیا الیوم؛این اداره خبر داد که طی چند هفته گذشته بارندگی ها و سیلاب ها باعث کشته شدن 85 مرد، 45 زن و 56 کودک در بلوچستان و زخمی شدن 75 تن دیگر شده است و 16 پل در این منطقه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس اطلاعات این کانال، تعداد قربانیان باران‌های موسمی و سیل در تیرماه و بخشی از مرداد ماه در سراسر کشور از مرز 700 نفر گذشت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پاکستان سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۷۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات راه های مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

مجید محبی با بیان اینکه بیشترین بارندگی با ۲۷۰ میلی متر در زرآباد سیستان و بلوچستان گزارش شد، افزود: در حال حاضر سه هزار نیروی امدادی، خدماتی و انتظامی در قالب ۷۰۶ تیم عملیاتی به همراه ۷۴۵ دستگاه ماشین آلات در حال کمک رسانی در مناطق درگیر سیلاب استان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع ۴۴۵ روستای سیستان و بلوچستان که شبکه برق آنها براثر بارندگی قطع و تاکنون مشکل ۱۷۶ روستا برطرف شده و بقیه نیز با قوت در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان آسیب ۱۶۱ اصله پایه برق فشار متوسط، ۴۱ اصله پایه ضعیف و ۶ دستگاه ترانس برق را از دیگر مشکلات به وجود آمده ناشی از بارندگی و سیلاب در این استان عنوان کرد.

وی افزود: همچنین در حال حاضر آب ۳۴ روستای جنوب سیستان و بلوچستان قطع و توسط ۱۲۰ دستگاه تانکر آبرسانی سیار در حال انجام است.

محبی بیان کرد: قبل از بروز بارندگی‌ها با توجه به هشدار سطح قرمز هواشناسی ۱۶۴ مادر باردار به مناطق ایمن منتقل شدند و در جریان سیلاب نیز ۹ مادر باردار گرفتار روان آب نجات داده شدند.

وی گفت: همچنین سرنشینان سه دستگاه اتوبوس در این مدت از سیلاب مسیر چابهار- نیکشهر نجات داده شدند.

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گزارش میزان بارش از ۱۰ ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی جنوب استان از بدو تاسیس تاکنون بی سابقه بوده است.

محسن حیدری اظهار کرد: از ایستگاه‌های چابهار ۱۴۶.۴، زرآباد ۲۷۰، کهیر ۱۲۱، کنارک۲۴۷، شارک ۲۴۷، پلان۱۴۴، تیس ۱۴۱، مومان۱۴۳، بانست۱۷۵، بریس۱۱۷ میلی متر بارندگی گزارش شد.

وی ادامه داد: از ۱۵۵ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران مخابره شد، از زاهدان ۲۹.۵، راسک ۴۷، نیکشهر ۹۲.۱، ایرانشهر ۷۹.۵، بمپور ۹۱.۵، دلگان۶۷، خاش ۳۰.۱، سراوان ۴۵، مهرستان ۶۶، نصرت آباد ۷.۵، میرجاوه ۳.۵، زابل ۸.۷ زهک ۱۳.۳ میلی متر باران گزارش شد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: از پنجشنبه در سطح استان بویژه ارتفاعات شرقی و جنوبی استان رگبار بهاری و رعد و برق با احتمال تگرگ گاهی تندباد موقتی پیش بینی می‌شود.

حیدری به مردم سیستان و بلوچستان توصیه کرد: از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری و از محصولات کشاورزی محافظت کنند همچنین دامداران از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری و در تردد‌های جاده‌ای احتیاط شود.

منبع: ایسنا

tags # سیل ، سیستان و بلوچستان سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات راه های مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • آمادگی شهرستان‌های بافق و بهاباد برای مدیریت سیلاب
  • بارش باران و جاری شدن سیلاب در درگهان به وقت بهار + فیلم
  • دلیل سیلاب در شهر کویری دبی
  • بارش باران سبب طغیان رودهای فصلی و سیلاب در شهرهای جنوبی فارس شد
  • تنها غایب سپاهان در دربی اصفهان
  • بارندگی‌ در پاکستان جان ۲۱ نفر را گرفت
  • سیلاب در محور خاش به ایرانشهر جان ۳ نفر را گرفت
  • سیلاب محور خاش به ایرانشهر جان ۳ نفر را گرفت
  • سیلاب در سیستان و بلوچستان؛ سه نفر جان باختند