Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» اعلام کرد که تشدید شهرک سازی، تخریب منازل و آواره کردن شهروندان فلسطینی جنایت صهیونیست علیه سرزمین و ملت ما است و ما به نبرد خود تا بازپس گیری کامل حقوقمان ادامه خواهیم داد.

بر همین اساس، حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس در بیانیه ای گفت: تشدید تجاوز علیه سرزمین و ملت فلسطین از طریق شهرک سازی، تخریب منازل و آواره کردن شهروندان را محکوم می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه که در واکنش به طرح رژیم صهیونیستی برای ساخت شهرک صهیونیست نشین جدید در استان سلفیت واقع در کرانه باختری صادر شده است، افزود: بار دیگر تاکید می کنیم که این اقدام و سایر جنایت های رژیم صهیونیستی به منزله اعلام جنگ علیه سرزمین و ملت فلسطین است.

سخنگوی حماس تاکید کرد: این اقدامات هرگز به رژیم صهیونیستی در سرزمین ما مشروعیت نخواهد بخشید و این رژیم نخواهد توانست هویت فلسطینی اراضی اشغالی را با کوچ اجباری شهروندان محقق سازد.

وی تأکید کرد که این امر، مسئولیت نهادهای حقوق بشری را بریای پایان بخشیدن به اشغال اراضی و مقدسات فلسطین دوچندان می‌کند.

مسئولان رژیم صهیونیستی در نظر دارند شهرک صهیونیست نشین جدیدی را در استان سلفیت در شمال کرانه باختری ایجاد کنند.

بر همین اساس، یک مقام رژیم موقت صهیونیستی چندی پیش گفت که تل آویو قصد خود برای ساخت واحدهای مسکونی جدید در کرانه باختری اشغالی را به اطلاع آمریکا رسانده است.

کد خبر 5562365

منبع: مهر

کلیدواژه: جنبش حماس رژیم صهیونیستی شهرک سازی روسیه ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی اوکراین عراق فلسطین تایوان ترکیه جنگ اوکراین سوریه برجام ایران افغانستان رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۹۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابعاد ورشکستگی رژیم صهیونیستی در نتیجه جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ۲۰۰ روز از حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه گذشته و تل‌آویو در این مدت دچار خسارت‌های بی‌سابقه و گسترده‌ای شده است که در تمامی ابعاد نظامی، لجستیک و اقتصادی قابل بررسی است.

شبکه خبری الجزیره در گزارشی به این موضوع پرداخته و می‌نویسد که سطح خسارت‌های جنگ غزه بر اقتصاد رژیم صهیونیستی و بودجه عمومی این رژیم که با کسری بی‌سابقه‌ای مواجه شده، در نتیجه هزینه‌های مربوط به نظامیان ذخیره و کمک‌های مالی به اسراییلی‌های آواره شده از شهرک‌های اطراف غزه و مرزهای شمالی مجاور لبنان تعمیق پیدا کرده است.

علاوه بر اینها تعداد قابل توجهی از نظامیان و شهرک نشینان رژیم صهیونیستی در این حمله کشته یا زخمی شده‌اند و بخشی از آنها نیز به اسارت نیروهای فلسطینی درآمده‌اند. این‌ها علاوه بر خسارت‌های غیرمستقیم ناشی از جنگ در بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری و بازار کار رژیم صهیونیستی و خسارت‌هایی است که جبهه داخلی و زیرساخت‌های اسراییل با آن مواجه شده است.

کسری بودجه عمومی

کابینه رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۴ چارچوب کلی بودجه خود را ۲۷ میلیارد دلار افزایش داد تا شاید بتواند هزینه‌های ناشی از جنگ غزه را پوشش دهد. به این ترتیب در حال حاضر بودجه نظامی رژیم صهیونیستی حدود ۲۴ درصد از مجموع بودجه این رژیم است.

گزارش‌های منتشر شده از بانک اسراییل نشان می‌دهد که مجموع خسارت‌های این رژیم در دو جبهه غزه و لبنان بالغ بر۸۱ میلیارد دلار تا پایان سال ۲۰۲۴ خواهد بود.

با ادامه جنگ در غزه، کسری بودجه رژیم صهیونیستی در حال افزایش است. این کسری در مارس گذشته ۶ دهم درصد بود و این رقم در حال افزایش است. بنا بر اعلام دیوان محاسبات عمومی رژیم صهیونیستی، مجموع این کسری در حال حاضر بالغ بر ۶.۲ درصد از تولید ناخالص ملی یعنی ۳۱.۶ میلیارد دلار است.

در سه ماهه اول سال جاری میلادی میزان کسری بودجه رژیم صهیونیستی بالغ بر ۷ میلیارد دلار بود و هزینه‌های کابینه اسرائیل با افزایش ۳۸ درصدی نسبت به سال قبل مواجه شده است.

تلفات انسانی رژیم صهیونیستی

بر اساس آمارهای اعلام شده مجموع صهیونیست‌های کشته شده در جنگ غزه اعم از نظامی و شهرک نشین که اسامی آنها منتشر شده، حدود ۱۴۹۳ نفر است که تعداد ۶۰۵ نفر از آنها افسر و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی هستند که ۶۰ نفر از آنها در جریان حمله زمینی به غزه به هلاکت رسیده‌اند. ۸۱۴ شهرک نشین اسرابیلی نیز در این حملات جان خود را از دست داده‌اند.

آمارهای رسمی اسراییل که صهیونیست‌ها اجازه انتشار آن را می‌دهند و به نظر می رسد بسیار کمتر از آمارهای واقعی است، حکایت از آن دارد که ۷۲۰۹ نظامی اسراییلی در این جنگ زخمی شده اند که بیشتر آنها جزو نیروهای ذخیره بوده اند.

تعداد اسرای صهیونیست در نزد گروه‌های مقاومت نیز بالغ بر ۲۵۷ نفر بوده که ۱۲۴ نفر از آنها در نتیجه تبادل اسرا با ژیم صهیونیستی مبادله شده‌اند و همچنان ۱۳۳ اسراییلی در غزه اسیر هستند که گفته می‌شود ۳۶ نفر از آنها در نتیجه حملات موشکی و هوایی رژیم صهیونیستی به هلاکت رسیده‌اند.

خسارت‌های جبهه داخلی اسراییل

بر اساس آمارهای اعلام شده بالغ بر ۳۳۰ هزار صهیونیست از مناطق مجاور نوار غزه و شهرک‌های صهیونیستی اطراف مرز لبنان در نتیجه این جنگ آواره شده‌اند که هنوز ۱۳۵ هزار نفر از این افراد به منازل خود بازنگشته‌اند و ماهیانه بالغ بر۱۸۹ میلیون دلار هزینه به کابینه اسراییل تحمیل می‌کنند. حدود ۴۹۸ هزار شکایت و درخواست برای دریافت غرامت به دلیل تخریب منازل، به صندوق مالیات رژیم صهیونیستی رسیده و میزان این غرامت‌ها بالغ بر ۳.۲ میلیارد دلار ارزیابی می‌شود.

۷۰ هزار صهیونیست در نتیجه حمله گروه‌های مقاومت شوکه شده‌اند که ۱۱ هزار نفر از آنها روانه بیمارستان‌ها شده و کمک‌هایی به ارزش ۲۷۰ میلیون دلار دریافت کرده‌اند. خسارت‌های منازل شهرک‌های اطراف نوار غزه نیز بالغ بر ۵.۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

در مرزهای لبنان نیز مجموع خسارت‌های اولیه شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف مرزها، بالغ بر ۱.۳۵ میلیارد دلار ارزیابی می‌شود.

خسارت‌های جنگ غزه به اقتصاد رژیم صهیونیستی

ارتش رژیم صهیونیستی بالغ بر ۳۰۰ هزار اسراییلی از نیروهای ذخیره را فراخوانده که ماهیانه بالغ بر ۱.۳۵ میلیارد دلار هزینه روی دست رژیم صهیونیستی می گذارند. این هزینه ها ناشی از فقدان نیروی کار به ازای این نیروها است. خسارت‌های مستقیم این موضوع به بخش اقتصادی بالغ بر ۱.۶۲ میلیارد دلار در ماه ارزیابی شده است.

بخش ساخت و ساز در سرزمین‌های اشغالی تقریباً متوقف شده و خسارت‌های ناشی از این روند حدود ۴۰ میلیون دلار در روز برآورد می‌شود. در سرزمین‌های اشغالی بالغ بر ۱۴ هزار کارگاه وجود دارد که تنها ۴ هزار مورد از آنها به صورت جزئی کار می کنند، چرا که ورود ۸۰ هزار کارگر فلسطینی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی نیز در نتیجه جنگ متوقف شده است.

خسارت‌های بخش کشاورزی بالغ بر ۵۴۰ میلیون دلار در ماه ارزیابی می‌شود، چرا که ۷۵ درصد از سبد تغذیه صهیونیست‌ها از شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه تامین می‌شد که بالغ بر ۱۲۰۰ مزرعه بزرگ در آنجا وجود دارد. بخش کشاورزی نیز بالغ بر ۱۰ هزار نیروی کار لازم دارد که در حال حاضر دسترسی به این افراد ممکن نیست.

خسارت بخش گردشگری رژیم صهیونیستی از عدد ۱.۱ میلیارد دلار فراتر رفته و در نتیجه جنگ، گردشگران خارجی به سرزمین‌های اشغالی سفر نمی کنند.

بخش تکنولوژی‌های پیشرفته اسراییل نیز با افت بیش از ۶۰ درصد سرمایه گذاری‌ها مواجه بوده که پیش بینی می شود در نتیجه ادامه جنگ، این روند نیز استمرار داشته باشد. در حال حاضر مجموع سرمایه‌گذاری ها شاخص ۱.۳ میلیارد دلار را نشان می‌دهد که کمترین رقم از سال ۲۰۱۷ تاکنون است.

کد خبر 6087414

دیگر خبرها

  • ابعاد ورشکستگی رژیم صهیونیستی در نتیجه جنگ غزه
  • تداوم عملیات‌های مقاومت فلسطین در غزه
  • روز۲۰۰ طوفان‌الاقصی|آتش‌سوزی در شهرک صهیونیست به دنبال حمله موشکی/ هتک حرمت مسجد الاقصی از سوی صهیونیست‌ها
  • تظاهرات شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت «نتانیاهو»
  • حزب‌الله با موشک مرکز نظامی «الضهیره» اسرائیل را به آتش کشید
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا برای صهیونیست‌ها
  • جنگ را در جبهه شمالی باخته‌ایم
  • حمله حزب‌الله لبنان به موضع صهیونیستی «مسکاف عام»
  • عملیات‌ های جدید حزب الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی
  • عملیات‌های جدید حزب الله علیه رژیم صهیونیستی