Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای محمدرضا صدیق پور گفت: با اصلاح نظام یارانه و عدم کشش بازار مرغ، تمایل مرغداران به جوجه ریزی کاهش یافته است و کار به جایی رسیده که تولیدکنندگان تقاضا کردند که تخم مرغ نطفه داری در دستگاه خوابیده نشود.

به گفته او، قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه از رایگان تا ۲ هزار تومان است که با قیمت مصوب ۱۰ هزار تومان اختلاف دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدیق پور می گوید: بنابر آمار تولید جوجه یکروزه از ۱۲۰ میلیون قطعه به ۹۰ میلیون قطعه کاهش یافته است که استمرار روند کاهشی منجر به حذف گله های مولد می شود که جایگزینی مجدد یکسال تا یکسال و نیم زمان می برد.

دبیر انجمن‌تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: با توجه به کاهش سرانه مصرف محصولات پروتئینی، توزیع کارت پروتئین موجب شده تا همه دهک ها مرغ مصرف کنند که در این صورت بازار مرغ به شرایط عادی باز می گردد.

با اصلاح نظام یارانه قیمت مصوب هر قطعه جوجه یکروزه ۱۰ هزار تومان اعلام شد که قیمت کنونی یک دهم نرخ مصوب است؛ بنابراین تسریع در اعلام کالابرگ یا کارت پروتئین در خصوص هدفمند نمودن یارانه مصرف مرغ و صادرات جوجه امری ضروری است تا روند امنیت غذایی دچار مخاطره نشود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار مرغ بازار جوجه تولید مرغ جوجه یکروزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۹۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا امروز ۵ اردیبهشت؛ تداوم کاهش قیمت سکه در بازار

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات روز گذشته (۴ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به معاملات امروز (۵ اردیبهشت) با افت ۵۰۰ هزار تومانی به ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی دیروز، ۳۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ربع سکه بدون تغییر در کانال ۱۵ میلیون تومان به فروش رفت.

قیمت سکه گرمی ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دادوستد شد که نسبت به روز گذشته ۱۰۰ هزار تومان کاهش را ثبت کرد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۵۱۹ هزار تومان فروخته شد که نسبت به قیمت پایانی دیروز ۴۴ هزار تومان کاهش را تجربه کرد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز ۲ هزار و ۳۱۸ دلار رسید.

کد خبر 6087541 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • ثبت رکورد ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه و طلا امروز ۵ اردیبهشت؛ تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور 
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • ادامه روند نزولی قیمت طلا
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟