Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@17:41:33 GMT

پلدختر قطب تولید انجیر سیاه در کشور

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۰۲۶۵

پلدختر قطب تولید انجیر سیاه در کشور

ایسنا/لرستان مدیر باغبانی جهاد کشاورزی پلدختر گفت: شهرستان قطب تولید انجیر سیاه در کشور است.

محمدحسن کیانی، اظهار کرد: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت انجیر اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه لرستان با ۳۰ هزار تُن انجیر سیاه مقام اول کشور را دارد و مقام دوم تولیدی را در جهان دارد، تصریح کرد: منطقه زیویار پلدختر با یک هزار و ۵۰۰ هکتار وسعت بیش از ۹۰ درصد سطح باغات انجیر لرستان را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی پلدختر خاطرنشان کرد: با آغاز برداشت انجیر سیاه در منطقه زیودار پلدختر دغدغه باغداران کاهش قیمت این محصول به علت نبود صنایع تبدیلی است.

کیانی اضافه کرد: نبود صنایع تبدیلی بسته‌بندی و تعاونی‌های فروش، ریزگردها و خشکسالی از عمده مشکلات کشاورزان لرستانی در این منطقه است.

وی بیان کرد: همچنین خشکیدگی رودخانه کشکان به‌عنوان اصلی‌ترین منبع آبیاری این باغات خطر نابودی این ثروت ملی را به صدا در آورده است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی پلدختر ادامه داد: اگر مشکل کم‌آبی این منطقه رفع نشود، آسیب ۱۰ درصدی به باغات انجیر، در صورت تداوم خشکسالی به ۷۰ درصد خواهد رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها لرستان انجير پلدختر انجیر سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۰۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  عزیز برگ نی در دیدار جمعی از تولیدکنندگان و صاحبان صنایع ، با مدیرعامل و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: تعدد تصمیم گیری های دستگاه های اجرایی عدم مدیریت یکپارچه مشکلات عدیده برای فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی ایجاد کرده است. 

وی حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده را مشکل دیگر تولیدکنندگان عنوان کردو افزود: عدم ثبات قوانین مناطق آزاد و بخشنامه های روزمره تولیدکنندگان را سردرگم کرده است. 

برگ نی مشکل عدم وجود شعبه ارزی بانک ها در منطقه را از دیگر مشکلات تولید در منطقه عنوان کرد و گفت: برای رفع تعهد ارزی تولیدکننده مجبور است به کرات به مرکز استان سفر کند. 

وی مشکل قرنطینه گمرک و قوانین دستپاگیر ، مشکلات بانکی و بازرگانی را از دیگر موارد قابل بررسی عنوان کرد و اضافه کرد: در سال جهش تولید نیاز است بخش عمده مشکلات تولیدکنندگان رفع شود. 

این فعال اقتصادی و تولیدکننده منطقه آزاد ماکو با اشاره به آمادگی تمامی فعالان اقتصادی برای لبیک گویی به منویات مقام معظم رهبری در تحقق شعار سال ابراز امیدواری کرد: منطقه آزاد ماکو پیشران جهش تولید با مشارکت مردم خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری