Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@06:22:42 GMT

خسارت ۳ هزار میلیارد تومانی خشکسالی به محیط زیست کشور

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۰۶۷۶

خسارت ۳ هزار میلیارد تومانی خشکسالی به محیط زیست کشور

به گزارش خبرنگار مهر، حسن اکبری روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران جدید و قدیم محیط زیست استان ایلام اظهار داشت: یک هزار میلیارد تومان پروژه برای کاهش خسارت‌های ناشی از خشکسالی ارائه شده است.

وی افزود: با انجام طرح‌هایی، چون غرق اراضی و مراتع، کاهش فشار چَرا دام، کاهش تخریب زیستگاه‌ها از جمله راه‌های حفظ اراضی طبیعی و زیستگاه‌ها است و با توجه به گسترش خشکسالی و تغییرات اقلیمی باید نوع نگاه به طبیعت تغییر کند و در این راستا همکاری دستگاه‌هایی، چون دامپزشکی، جهادکشاورزی، آب منطقه‌ای، دستگاه قضا و انجمن‌های مردم نهاد ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص سایت احیا و تکثیر گوزن زرد ایرانی استان ایلام هم توضیح داد: در کشور سه سایت موفق احیا و تکثیر در استان‌های ایلام، مازندان و فارس وجود دارد که سایت ایلام در زمره موفق‌ترین سایت‌های تکثیر کشور است.

اکبری با بیان اینکه تخریب یا تقویت منابع زیستی و طبیعی بر روی اقتصاد هم تاثیرگذار است، ادامه داد: حفظ گونه‌های جانوری و ایستگاه‌های موجود در گرو بکارگیری از ظرفیت مردم و آگاه سازی و آموزش آن‌ها است.

وی درآمدزایی از محیط زیست را یک مقوله مهم در راستای سودآوری از طبیعت برشمرد و تاکید کرد: باید از ظرفیت گردشگری طبیعت و اکوتوریسم طبیعی استفاده شود.

در این آیین غلامرضا ابدالی جای خود را به علیرضا محمدی داد.

کد خبر 5562433

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان محیط زیست ایلام خشکسالی بوشهر محرم 1401 ویروس کرونا سفر استانی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه اربعین حسینی روز خبرنگار آمار کرونا عاشورا ماه محرم عکس استانها شیوع کرونا محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۰۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد

 میثاق دست‌پاک  بیان کرد: اجرای پویش جمع‌آوری زباله و برگزاری نمایشگاه نقاشی به مناسبت هفته سلامت با شعار سلامت خانواده، مردمی‌سازی سلامت در شهر بزمان برگزار شد.
 
وی افزود: در واقع در چهارمین روز از هفته سلامت مصادف با روز جهانی زمین پاک با شعار «سرمایه‌گذاری در زمین و توسعه بازیافت و بهره‌وری سبز» اجرای پویش جمع‌آوری زباله در مدارس و برگزاری نمایشگاه نقاشی با حضور نمایندگان اداره محیط‌زیست، مرکز بهداشتی درمانی بزمان و کانون فرهنگی آموزش انجام شد.
 
سرپرست مرکز بهداشت ایرانشهر با اشاره به اهمیت و حفظ محیط‌زیست برای نسل‌های آینده، تصریح کرد: شرکت در چنین پویش‌هایی، باعث سالم نگه‌داشتن محیط‌زیست و ترویج فرهنگ حفظ آن و سلامت افراد می‌شود.
 
 وی به‌ضرورت ساماندهی و برنامه‌ریزی برای تولید زباله کمتر، کاهش مصرف ظرف پلاستیکی و نیز مدیریت پسماندها برای جلوگیری از رهاسازی زباله‌ها اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد
  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • لطفا طبیعت را جارو نکنید!
  • اولین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه خوزستان متولد شدند
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • هوای زمین را داشته باشیم
  • ما ریشه در زمین داریم
  • چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد