Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد روحانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال در آغاز اجرای طرح در تیرماه، ۷۵ پایگاه سنجش در سطح استان برپا شد که با گذشت زمان و افزایش مراجعات این شمار به ۱۰۵ پایگاه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه والدین با مراجعه به مدارس ابتدایی و نام‌نویسی اولیه می‌توانند نوبت‌ حضور در پایگاههای سنجش سلامت را دریافت کنند، ادامه داد: علاوه بر پایگاههای اولیه سنجش سلامت استان، تعداد پنج پایگاه تخصصی نیز سنجش تخصصی سلامت نوآموزان استان را برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی اظهار کرد: از جمله تغییرات مهم اجرای طرح در سال جاری افزوده شدن کودکان ۴ تا ۶ سال به جامعه هدف طرح است.

وی گفت: تاکنون ۱۰۵ هزار نوآموز برای شرکت در این طرح ثبت نام کرده اند که ۶۳ هزار نفر آنان ارزیابی کامل شده و با تایید برخورداری از شرایط لازم، برای شرکت در کلاسهای عادی، شناسنامه سلامت دریافت کرده اند.

وی پیش بینی کرد که امسال ۱۵۰ هزار نوآموز در استان زیر پوشش طرح سنجش سلامت قرار بگیرند و روند صدور شناسنامه سلامت برای آنان طی شود.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: سال گذشته ۹۹ درصد از نوآموزان بدو ورود به دبستان در این استان زیر پوشش طرح سنجش سلامت قرار گرفته بودند.

روحانی گفت: یکی از اهداف مهم اجرای طرح سنجش سلامت، ارزیابی نوآموزان از لحاظ جسمی، ذهنی و آمادگی تحصیلی، رفتاری و روانی و همچنین در صورت شناسایی مشکلات، معرفی آنان برای پیگیری تخصصی درمان است که با کاهش سن افراد زیر پوشش، این مهم بیش از پیش محقق خواهد شد.

هم اکنون خراسان رضوی دارای پنج هزار مدرسه در دوره اول و دوم ابتدایی است.

برچسب‌ها معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش طرح سنجش سلامت مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش طرح سنجش سلامت مشهد معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش طرح سنجش سلامت مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی طرح سنجش سلامت خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۲۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش سلامت ۶۰ درصد نوآموزان خوزستانی

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله حبیبی عصر امروز شنبه ضمن بازدید از پایگاه سنجش سلامت نوآموزان در اهواز اظهار کرد: سنجش سلامت دانش‌آموزان از اواسط آبان‌ماه سال گذشته آغاز شده است و تا پایان اردیبهشت ماه امسال ادامه دارد.

وی افزود: سنجش سلامت برای همه نوآموزانی که قصد ورود به پایه اول را دارند در حال انجام است و از خانواده‌ها می‌خواهیم در اسرع وقت نسبت به شرکت در طرح سنجش سلامت فرزندانشان اقدام کنند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ثبت‌نام پایه اول از اواسط اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و خانواده‌ها باید پیش از آن، اول سنجش سلامت دانش‌آموز را انجام دهند و سپس برای ثبت‌نام در مدارس اقدام کنند.

وی بیان کرد: ثبت‌نام نوآموزان در مدارس منوط به انجام سنجش سلامت است و همه نوآموزانی که در مقطع پیش دبستانی هستند باید از نظر سلامت سنجش شوند.

حبیبی گفت: تاکنون حدود ۶۰ درصد نوآموزان خوزستانی در طرح سنجش سلامت شرکت کرده‌اند و امیدواریم ۴۰ درصد باقیمانده در این مدت محدود در این طرح شرکت کنند.

کد خبر 6077021

دیگر خبرها

  • سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۱۶هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • ۱۱۰۰۰ نفر از نوآموزان کرمانشاهی در طرح سنجش سلامت شرکت نکرده‌اند
  • پایان اردیبهشت آخرین فرصت انجام سنجش سلامت نوآموزان
  • «سنجش سلامت» نوآموزان کرمانی تا پایان اردیبهشت انجام می شود
  • پایان اردیبهشت؛ آخرین مهلت سنجش سلامت نوآموزان
  • پایان اردیبهشت، آخرین مهلت سنجش نوآموزان/ پیش بینی ثبت نام ۶۷ هزار کلاس اولی در استان کرمان
  • پایان اردیبهشت، آخرین مهلت سنجش سلامت نوآموزان
  • اخذ ۶۶ کد برای مراکز جامع سنجش نوآموزان خراسان رضوی
  • تاییدیه سنجش سلامت برای ثبت‌نام پایه اول الزامی است
  • سنجش سلامت ۶۰ درصد نوآموزان خوزستانی