Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان در ادامه سفر یک روزه خود به شهرستان چادگان اظهار داشت: مشکلات پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی این شهرستان در نشست مشترک اداری در حضور استاندار اصفهان مطرح و ضمن بررسی، به منظور پیگیری چابک و سامان‌بخشی پایدار به موضوعات، تصمیم‌گیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این شورا مصوبات مختلفی در حوزه راه و شهرسازی داشتیم و مباحث مرتبط با طرح تفصیلی و طرح جامع شهر چادگان نیز مورد بررسی قرار گرفت.  

قاری‌قرآن با بیان اینکه در حوزه راهسازی شهرستان چادگان، دو بانده شدن محور اصلی از سمت تیران به چادگان از پروژه‌های حائز اهمیت است گفت: طول این مسیر بالغ بر ۳۱ کیلومتر است که در دو حوزه تیران و چادگان واقع شده و دارای ترافیک عبوری بالا است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: در سنوات گذشته دو فاز از پروژه در حوزه چادگان تکمیل شد و فاز ۵ و نیم کیلومتری آن که آخرین بخش در حوزه چادگان محسوب می‌شود از سال ۱۴۰۰ شروع و در حال اجرا است که اعتبار خوبی نیز برای آن اخذ شده است.  

وی ابراز امیدواری کرد تا قبل از آغاز فصل سرما عمده عملیات این پروژه به اتمام برسد و گفت: با توجه به اینکه در این محدوده در فصل سرما نمی‌توان کار عمرانی انجام داد تمام تلاش خود را برای سرعت بخشی به این پروژه به کار بسته‌ایم.  

قاری‌قرآن عنوان کرد: در شورای مشترک اداری استان اصفهان و شهرستان چادگان پیرامون باقیمانده این مسیر در حوزه تیران نیز مباحثی مطرح و مقرر شد طی جلسه‌ای تامین منابع مالی این پروژه تعیین تکلیف شود.   

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: در حوزه چادگان به سمت رزوه نیز بحث دو بانده شدن مسیر را داریم که بخشی از آن قبلا انجام شده و برای مبحث اعتبار مطالعه مابقی محور نیز در این جلسه مصوبه‌ای داشتیم که براین اساس به لطف خدا به زودی مطالعات آغاز و اقدامات لازم برای مجوزها انجام می‌پذیرد.

انتهای پیام/۳۶۴۹/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: قاری قرآن مدیر کل راه راه و شهرسازی استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۲۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تعیین حریم گسل‌های قائم‌شهر به اتمام رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، علی بیت‌اللهی مدیر بخش زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با توجه به مسوولیت‌های قانونی در زمینه تعیین حریم گسل‌ها و تدوین ضوابط ساخت‌وساز در این حرایم در کشور (بر اساس بند «ض» ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور) و همچنین بر اساس طرح مشترک با شورای‌عالی شهرسازی و معماری در همین موضوع برای ۳۳ شهر کشور در این مرحله، نسبت به انجام مطالعات در فازهای مختلف در زمینه تعیین حرایم گسل‌ها در سطح شهر قائم‌شهر در استان مازندران و حاشیه آن اقدام کرد.

پس از انجام مراحل مختلف مطالعاتی، بازدیدهای گسترده تخصصی و انجام آزمایش‌های موردنیاز در بخش‌های مختلف این شهر و شعاع ۵ کیلومتری آن، مراحل فنی این طرح بزرگ به اتمام رسید.

در این طرح بزرگ که با هدایت و محوریت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در مقام مجری و همچنین با همکاری اداره کل راه و شهرسازی مازندران و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط در سطح این استان انجام شد، علاوه بر تعیین محدوده حرایم گسل‌های اصلی شهر قائم‌شهر با روش دقیق، همه ساختمان‌های با اهمیت، ابنیه فنی، تأسیسات شهری و غیرشهری، شبکه حمل‌ونقل، شریان‌های حیاتی و دیگر زیرساخت‌های قرار گرفته در حرایم گسلی مورد نظر، برای تعیین راهکارهای کاهش ریسک و انجام فرایند مقاوم‌سازی مناسب، شناسایی، تحلیل ریسک و اولویت‌بندی شده است.

نتایج ارزشمند این طرح، در سریع‌ترین زمان ممکن برای انجام مراحل قانونی و تصویب نهایی به شورای‌عالی شهرسازی و معماری ارسال شده که پس از طی مراحل قانونی، به همه دستگاه‌های ذی‌ربط برای بهره‌برداری در تصمیم‌گیری‌های آتی ابلاغ خواهد شد.

کد خبر 6086888 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی سفر می کند
  • اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • طرح تعیین حریم گسل‌های قائم‌شهر به اتمام رسید
  • مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب پروژه شاخص در حوزه بازآفرینی شهری است
  • مسیرگشایی‌های تبریز از پروژه‌های شاخص کشور در حوزه بازآفرینی است