Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: بیش از ۶۲۴۰ میلیارد ریال از بهای خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجان که تا ۲۹ تیرماه امسال گندم خود را تحویل سیلوهای ملکی و خصوصی داده بودند، پرداخت شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان، ولی‌الله زمانی در تشریح جزئیات این خرید تضمینی، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۶۲۴۰ میلیارد ریال به عنوان بخشی از بهای خرید تضمینی از طریق بانک عامل (کشاورزی) به گندم‌کاران استان پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه روند پرداخت بهای خرید تضمینی گندم به کشاورزان در جریان است و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست، تصریح‌ کرد: باقی‌مانده مطالبات گندم‌کاران طی روزهای آتی به حساب آنان واریز و پرداخت مطالبات به‌روز خواهد شد.

زمانی در خصوص پرداخت وجه گندم به کشاورزان، افزود: پس از تحویل گندم به مراکز خرید و ثبت اسناد مربوطه، فایل پرداخت وجه به بانک کشاورزی ارسال و بعد از طی مرحل اداری به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۰ مرکز در سطح استان فعال و آماده تحویل گندم از کشاورزان است، یادآور شد: کشاورزان می‌توانند با ارائه کپی کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی، برای تحویل گندم خود به مراکز مشخص شده مراجعه کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان خاطرنشان کرد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهادکشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال‌جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی و دوروم به ترتیب ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۰ هزار و ۹۲۰ تومان تعیین و مبلغ ۱۰۰۰ هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم، به مبلغ مذکور اضافه شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان خرید تضمینی گندم خرید تضمینی تحویل گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۲۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ خرید تضمینی گندم بالاخره چقدر شد؟

به گزارش خبرگزاری مهر، نحوه قیمت و جداول خرید تضمینی گندم سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ پس از ابلاغ دستورالعمل آن توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران برای اجرا به ادارات کل غله و خدمات بازرگانی استان‌های کشور ابلاغ شد تا مراکز خرید در استان‌ها بر اساس اصول و ضوابط تدوین شده و به صورت یکپارچه و هماهنگ، بزرگ‌ترین عملیات بازرگانی کشور را با وحدت رویه در عملکرد آغاز کنند.

بر اساس این ابلاغیه، قیمت پایه خرید تضمینی گندم در مراکز خرید، هر کیلوگرم معمولی بر مبنای ۴ درصد افت مفید و یک درصد افت غیر مفید، ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلو گرم گندم دوروم با همان اُفت، ۱۸ هزار تومان تعیین شده است.

همچنین دامنه افت مفید ۸ درصد و افت غیر مفید ۵ درصد است که به ازای هر درصد کاهش یا افزایش افت مفید و غیر مفید نسبت به قیمت پایه گندم معمولی، ۵۲۵ ریال و افت غیر مفید، ۲۱۰ تومان اعمال خواهد شد.

به موجب دستورالعمل ابلاغی، برای ایجاد هماهنگی و حُسن اجرای پروژه خرید تضمینی گندم در چهارچوب ابلاغیه، کارگروه تحت عنوان «کارگروه هماهنگی خرید تضمینی گندم استان» به ریاست استاندار هر استان و با عضویت رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت، مدیر تعاون روستایی، مدیر برنامه‌ریزی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نیروی انتظامی، بانک عامل، بنیاد ملی گندم‌کاران، نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، اتاق کشاورزی استان در همه استان‌ها و متناظر با آن در شهرستان‌های هر استان تشکیل خواهد شد.

کد خبر 6076748

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی بیش از ۲۶ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۲۴ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی تولید ۳۹۹ هزار تن گندم در ایلام
  • تسویه ۱۰۰ درصدی مطالبات زرشک کاران سربیشه
  • پرداخت بیش از ۲میلیارد تومان از مطالبات زرشک کاران سربیشه
  • فصل خرید تضمینی گندم بهترین فرصت برای تحقق شعار سال است
  • خرید بیش از ۲۴ ‌هزار تن گندم در خوزستان
  • برداشت بیش از ۲۳ هزار گندم در خوزستان
  • نرخ خرید تضمینی گندم بالاخره چقدر شد؟
  • پرداخت ۹۶ درصدی مطالبات چای‌کاران