Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به مهمترین هدف سازمان جهاد کشاورزی یعنی تامین امنیت غذایی مردم، تلاش می‌کنیم، مطالبات گندمکاران در خصوص خرید تضمینی را هر چه سریعتر پرداخت نماییم.
به گزارش خبرگزاری آریا، اکبر فتحی با بیان اینكه خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته  100 درصد افزایش یافته است گفت: تامین امنیت غذایی مردم مهمترین هدف سازمان جهاد کشاورزی است و تلاش خواهیم کرد تا مطالبات گندمکاران در خصوص خرید تضمینی را هر چه سریعتر پرداخت نماییم تا کشاورزان نیز دغدغه‌ای در این خصوص نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفت: تا امروز 387 هزار هکتار از سطح زیر کشت گندم در استان برداشت شده است و میزان خرید گندم تا 22 مردادماه 171 هزار و 263 تن بوده است و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته این عدد 85 هزار و 514 تن بود و شاهد یک رشد صددرصدی در سال جاری هستیم.
فتحی ارزش کل گندم خریداری شده را در استان را یک هزار و 981 میلیارد تومان اعلام نموده و افزود: در حال حاضر 432 میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران را پرداخت نموده ایم که این میزان 22 درصد از کل ارزش گندم خریداری شده به صورت تضمینی را تشکیل می‌دهد.
او گفت: در سال‌زراعی جاری 12 هزار و 949 تن گندم به صورت توافقی، 11 هزار و 206 تن به صورت بذری و 17 هزار و 261 تن گندم مانده از سال 1400 خریداری شده است.
وی با بیان اینکه سرعت پرداخت معوقات گندم کاران افزایش یافته است، تاکید کرد: کشاورزان گندم تولیدی خود را به مراکز خرید تحویل دهند و از تحویل گندم به غیر مراکز خرید خودداری کنند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه ذخیره گندم استان اکنون وضعیت مناسبی دارد ادامه داد: تاکنون خرید گندم در استان بیش از صددرصد نسبت به کل گندم خریداری شده در سال گذشته رشد داشته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل خرید نسبت به سال گذشته بیش از 200 درصد رشد خرید تضمینی گندم داشته باشیم.
تاکنون 6 میلیون و 770 هزار تن گندم در قالب خرید تضمینی از گندمکاران کشور خریداری شده است در صورتی که سال گذشته تا این تاریخ، 4 میلیون و 486 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 51 درصد رشد داشته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مطالبات مطالبات گندم سال گذشته خرید تضمینی خریداری شده تن گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۲۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند

نوبخت اژدری امروز در جلسه هماهنگی خرید تضمینی گندم استان اردبیل گفت: تمامی کشاورزان گندم‌کار باید قبل از شروع فصل خرید نسبت به ثبت‌نام در سامانه پهنه‌بندی وزارت جهاد کشاورزی اقدام کنند تا در زمان مراجعه به مراکز خرید بدون معطلی بتوانند محصول خود را به مراکز تعیین شده تحویل دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به نزدیک شدن به ایام برداشت غلات استان بیان کرد: از کشاورزان تقاضا داریم که از برداشت زودهنگام گندم و جو تولیدی خود به خاطر داشتن رطوبت احتمالی خودداری و در زمان اعلام شده از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به برداشت محصولات اقدام کنند.

او اظهار کرد: تمهیدات لازم برای خرید گندم از کشاورزان انجام شده و هیچ گونه مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • پرداخت هزینه حمل و نقل به گندم‌کاران کشت قراردادی در ایلام
  • تحقق ۱۳۱ درصدی سهم اشتغالزایی در آذربایجان شرقی