Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید احمدی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون بیش از ۱۰۰ دستگاه کمباین کار برداشت جو را در این شهرستان بر عهده دارند و به طور متوسط در هر هکتار یکهزار و ۵۰۰ کیلوگرم محصول برداشت می‌شود.

به گفته وی گروه‌های برداشت محصول متشکل از کارشناسان مجرب مستقر در مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی این شهرستان بر کار برداشت و تنظیم کمباین‌ها نظارت دارند تا این محصول با بیشترین بهره‌وری برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۹ درصد برداشت غلات این شهرستان به صورت کاملاً مکانیزه انجام و در آغاز روز به‌منظور جلوگیری از انتشار بیماری گیاهی کلیه کمباین‌ها ضدعفونی می‌شود.

احمدی اظهار داشت: به واسطه هماهنگی‌های انجام شده با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نیز سوخت مورد نیاز کمباین‌ها به موقع تأمین می‌شود تا برداشت به سرعت انجام شود.

به گزارش ایرنا از هشترود به عنوان انبار غله آذربایجان‌شرقی یاد شده و سالانه حجم قابل توجهی از گندم استان از مزارع این شهرستان برداشت می‌شود.

اقتصاد هشترود نیز بر مبنای فعالیت‌های کشاورزی استوار است و در این شهرستان سالانه حدود ۲۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می‌شود که عمده محصول تولیدی آن گندم است.

این شهرستان با وسعت یکهزار و ۹۹۰ کیلومترمربع، در ۱۲۰ کیلومتری تبریز واقع شده و از شمال با بستان آباد، از شرق با میانه، از غرب با مراغه و از جنوب با چاراویماق همجوار است.

برچسب‌ها هشترود کشاورزی مراغه اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هشترود کشاورزی مراغه هشترود کشاورزی مراغه اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۳۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: حدود ۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی جهرم به کشت گیاهان دارویی که به صورت آبی و دیم است اختصاص دارد.
حسن زمانی افزود: آویشن، مرزنجوش، رزماری، شیرین بیان و نعنا فلفلی گیاهان دارویی است که در این شهرستان کشت و محصول تولیدی پس از فرآوری به بازار‌های داخلی و خارجی صادر می‌شود.
وی بیان کرد: امسال برای نخستین بار ١٠ هکتار از زمین‌های این شهرستان به کشت زیره اختصاص یافته است که پیش بینی می‌شود سه تن زیره سبز برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: این سازمان با برگزاری کلاس‌های ترویجی برای کشاورزان در زمینه کشت گیاهان دارویی از جمله زیره ، گشاورزان  را به کشت این گیاه  تشویق می کند.
شهرستان جهرم در جنوب فارس و در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۲۵ بنای غیرمجاز در اراضی شهرستان قزوین
  • گندم‌کاران از کمباین‌های دارای معاینه فنی استفاده کنند
  • امسال ۹۳ هزار تُن گندم در میاندوآب برداشت می‌شود
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر
  • ۹۸ درصد گندم کشور با کمباین برداشت می‌شود
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت