Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مطابق با مصوبه مجلس کالاهای اساسی که به دست مردم به ویژه دهک‌های پایین می رسد، باید بر اساس قیمت شهریور ماه سال ۱۴۰۰ باشد اما امروز قیمت‌ها به اندازه ای لجام‌گسیخته شده که از مطرح کردن آنها شرم‌مان می‌آید.

به گزارش ایسنا، شهباز حسن پور در جلسه امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری به هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: رئیس مجلس موظف است که نمایندگان را در جریان آخرین وضعیت امور قرار دهد؛ در بحث برجام مطالبی شنیده می‌شود که ما نمایندگان در جریان نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به رئیس مجلس با بیان اینکه «جنابعالی مردی جهادی و مرد میدان هستید»، تاکید کرد: مطابق با مصوبه مجلس کالاهای اساسی که به دست مردم به ویژه دهک‌های پایین می رسد، باید بر اساس قیمت شهریور ماه سال ۱۴۰۰ باشد اما امروز قیمت ها به اندازه ای لجام‌گسیخته شده که از مطرح کردن آنها شرم‌مان می آید.

نماینده کرمان در مجلس افزود: هرکجا کم می‌آورند، می‌گویند که دولت در حال اجرای مصوبه مجلس است؛ دولت بگوید کدام مصوبه مجلس را اجرا می کند؟

حسن پور خطاب به رئیس مجلس گفت: شما را به خدا بفرمایید که آیا مجلس بر اساس گفته امام این انقلاب هنوز در راس امور است یا نه؟ اگر مجلس در راس امور است، مصوبات جلسه سران سه قوه خلاف مصوبات مجلس است؛ ما شنیده ایم که قرار است در موضوع قیمت ها در جلسه سران تصمیم گیری شود، این در حالی است که این موضوع باید به مجلس بیاید و ما در مجلس پاسخگوی مردم و از صبح تا شب در میان آنها هستیم.

وی با بیان اینکه «برخی مصوبات دولت در استان کرمان دقیقاً خلاف قانون است»، اظهار کرد: غیر از هیئت رئیسه مجلس شخص رئیس مجلس و نمایندگان چه کسی باید از قانون پاسداری کند؟

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین خاطرنشان کرد: تا امروز یک ریال بودجه درباره هیچ موضوعی اعم از مباحث جاری و عمرانی کشور پرداخت نشده است. آیا در این شرایط باید وام بنیاد مسکن را نیز به بقیه کارها گره بزنیم؟ یک وام ۲۰۰ میلیون تومانی نیز در این خصوص پرداخت نشده است. امروز با وجود اینکه رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده است که بانک‌ها حق ندارند برای اعطای وام ۲۰ درصد پیش‌پرداخت بگیرند، بانک‌ها عملاً نه تنها پرداخت وام را تعطیل کرده‌اند بلکه ۳ قفل نیز شده‌اند و حتی یک ریال وام به مردم داده نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر شهباز حسن پور تاکید کرد: عملاً درباره قیمت ها مصوبه مجلس همان موضوع حفظ قیمت سبد خانوار و کالابرگ و قیمت‌های شهریور ۱۴۰۰ است و هیچ مصوبه‌ای در جلسه سران سه قوه برای لغو این موضوعات تصویب نشده است.

قالیباف خاطرنشان کرد: درباره موافقتنامه های بودجه دوستان سازمان برنامه گفتند که موافقت نامه ها امضا شده و در هفته قبل ۱۲ هزار میلیارد تومان بودجه به استانها واگذار شده است؛ هر سال بخش اول بودجه که به صورت نقدی به عنوان تنخواه به استان ها پرداخت می‌شده اما امسال این تنخواه به صورت اوراق تخصیص داده شده است. در این خصوص حتماً آقای میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه را به صحن مجلس دعوت خواهیم کرد تا درباره مباحث مربوط به موافقتنامه ها و مسائل بودجه‌ای با هم صحبت کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نرخ تورم مجلس یازدهم استانی سیاسی مصوبه مجلس رئیس مجلس قیمت ها حسن پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۳۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه به شورای نگهبان درباره معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال

نماینده نجف‌آباد در مجلس از ارسال نامه خود به شورای نگهبان درباره مشمولان بالای ۳۵ سال دارای ۲ فرزند و بیشتر خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد و عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخالفت با مصوبه مجلس درباره معافیت مشمولان بالای 35 سال دارای 2 فرزند و بیشتر در نامه‌ای به این شورای خواستار شد که در صورت بازگشت مجدد این مصوبه به شورا، اعضا در نظر خود بازنگری کنند.

قانون کاهش مدت سربازی تا شهریور ماه اجرایی می‌شود متن نامه ابوترابی نماینده نجف|آباد به آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان به شرح ذیل است:

حضرت آیت‌الله جنتی (حفظه‌الله‌تعالى)
دبیر محترم شورای نگهبان

با سلام و تحیات اللهی

همانگونه که مستحضرید نظر آن شورای محترم درباره مصوبه معافیت مشمولان بالای 35 سال سن و دارای دو فرزند یا بیشتر لایحه برنامه پنج‌ساله هفتم ماده 102، بند ت، تبصره (1) به شرح زیر اعلام شده است:

اطلاق حکم نسبت به مشمولان غایب مغایر بند 10 اصل سوم قانون اساسی شناخته شد.

به استحضار میرساند مغایرت مصوبه مذکور با بند 10 اصل سوم قانون اساسی - وظیفه دولت برای ایجاد نظام اداری صحیح و حذف تشکیلات غیرضرور خالی از ابهام نبوده و حتی موجب شگفتی شده است. به ویژه آن که شمار چشمگیری از نمایندگان مجلس یازدهم از جمله این جانب سال‌هاست برای اصلاح قانون سربازی و با در نظر گرفتن منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و اهداف ارزشمند قانون حمایت از خانواده و جوانی، جمعیت تلاش و پیگیری نموده و اینک در پایان دوره یازدهم مجلس با مخالفت شورای محترم نگهبان با مصوبه یاد شده روبرو هستیم.

یادآور می‌شود به سربازی رفتن فردی با بیش از 35 سال سن و دارای دو فرزند و بیشتر موجب تنگناهای اقتصادی و اجتماعی خواهد شد و دلسردی بسیاری از مردم را در پی خواهد داشت. همچنین تصویب این معافیت مشوق ارزنده‌ای برای فرزندآوری زوج‌های بدون فرزند یا تک فرزند خواهد بود و گام کوچکی برای رهایی کشور از خطر تله جمعیتی در سال‌های آینده خواهد بود.

یادآور می‌شود با توجه به سنوات مجاز تحصیلی در دانشگاه حذف مشمولان غایب از شمول این معافیت اثرگذاری آن را عملاً ناچیز خواهد کرد. همچنین با توجه به استفاده روحانیون حوزه علمیه از این معافیت و محرومیت سایر افشار از آن شائبه تبعیض و در نتیجه بدبینی نسبت به روحانیون محترم را در پی خواهد داشت.

مع‌الوصف خواهشمند است با در نظر گرفتن منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و مصالح عالیه کشور و ضمن پایبندی به مطابقت مصوبات مجلس با قانون اساسی در صورت امکان در نظر خود درباره این مصوبه بازنگری نموده و پس از ارسال مجدد به آن شورای محترم، با آن موافقت فرمایید.

با تشکر

ابوالفضل ابوترابی

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم
  • پیش از تصویب جداول، تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است
  • طغیانی: اصلاح موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره رفع موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • نامه به شورای نگهبان درباره معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال
  • تاثیر منفی سیاست های ارزی بر بازار سرمایه
  • قیمت دلار؛ محور جلسه امروز دولت و مجلس /قالیباف: از دو قوه باید یک حرف شنیده شود