Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@20:45:06 GMT

کشف 95 تن گوجه فرنگي قاچاق در گمرک شهيد باهنر

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۴۵۳۲

خبرگزاری آریا-ناظر گمرکات استان هرمزگان گفت: از ابتدای مرداد ماه حدود 95 تن گوجه فرنگی زراعی اظهارنشده در گمرک شهید باهنر کشف شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای حسین سعیدی ناظر گمرکات استان هرمزگان و در خصوص کشف‌های متوالی گوجه فرنگی زراعی قاچاق در گمرک شهید باهنر گفت: از ابتدای مرداد ماه تاکنون، حدود 90 تن گوجه فرنگی زراعی اظهار نشده و 5 تن گوجه فرنگی اظهار شده با عنوان گوجه فرنگی گلخانه ای، در گمرک شهید اهنر بندرعباس کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل گمرک شهید رجایی هدف از قاچاق اینگونه کالا‌ها را پرداخت نکردن عوارض 60 هزار ریالی برای گوجه فرنگی، پرداخت نکردن مالیات اظهار کالا (135 دلار برای هر تن پیاز بجای 450 دلار برای هر تن گوجه فرنگی زراعی) و عوارض کمتر آب مجازی ردیف بودجه 1401 دانست.
او گفت: از آنجائیکه گوجه فرنگی زراعی مشمول عوارض هر کیلوگرم 60000 ریال بوده و مرجع تشخیص نوع گلخانه‌ای و زراعی بودن گوجه فرنگی‌های اظهارشده، در سامانه جامع گمرکی جهاد کشاورزی است، عده‌ای سودجو بعلت داشتن امکانات سردخانه‌ای و انبار سورتینگ کالا، اظهارنامه‌های خود را با کارت‌های اغلب اجاره‌ای معروف به یکبار مصرف در سامانه جامع گمرکی ثبت می کنند و از جهتی برای اختفا و جاسازی کالا تمام اقدامات را در کانتینر‌های یخچالی انجام داده و در گمرکات مرزی و اجرائی گوجه فرنگی زراعی را تحت کد کالای (تعرفه کالا) گوجه فرنگی گلخانه‌ای که هیچگونه عوارضی ندارد و لزوما مشمول مجوز قرنطینه نباتی می‌باشد اظهار می نمایند و یا به گونه‌ای دیگر بجای اظهار گوجه فرنگی که مشمول بررسی نماینده جهاد کشاورزی و مشمول کنترل‌های گمرکی در اماکن گمرکی (مطابق ماده 38 قانون امور گمرکی) است تحت کالای دیگر که حساسیت کمتری دارد همانند (پیاز، خربزه، کلم و کاهو) اقدام می کند.
سعیدی در خصوص کشفیات اخیر گفت: آخرین کشفیات مربوط به 20 و 22 مرداد ماه 1401 بود که شامل حدودا 32 پالت گوجه فرنگی به وزن حدود 30 تن به ارزش تقریبا 15 هزار دلار اعلام شده است.
همچنین کشف حدود 20 تن سیب سبز خارجی در رویه ترانزیت با سیب قرمز از نوع آلوده ایرانی و فاقد مصرف به ارزش تقریبی 24 هزار دلار از مقصد ترکیه به امارات در طول مسیر به صورت ماهرانه جابه جا و اختفا شده است، که کارکنان گمرک شهید باهنر این مورد را در شرایط بسیار سخت و حرفه‌ای کشف کردند.
عباسی مسئول امور بندری گمرک شهیدباهنر اذعان داشت: موارد مختلفی از این کشفیات در گمرک شهید باهنر اتفاق می‌افتد که متاسفانه در حق اظهارکنندگان که قانونا اقدام به کالا‌های صادراتی می‌کنند مناسب نیست.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قاچاق گوجه فرنگی زراعی گمرک شهید باهنر تن گوجه فرنگی گمرک شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۴۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از توقیف ۲دستگاه کامیون تانکر و۸ دستگاه نیسان با ۷۸هزار لیتر سوخت قاچاق در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سردار علی‌اکبر جاویدان اظهار داشت: در راستای مبارزه و مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده های نفتی و به منظور مقابله و برخورد جدی با قاچاقچیان سوخت و همچنین با هدف جلوگیری از خروج و قاچاق سرمایه ملی، مأموران انتظامی شهرستان های خمیر و میناب در 24 ساعت گذشته حین کنترل خودروهای عبوری و اجرای چندین عملیات پلیسی در سطح حوزه استحفاظی 2 دستگاه کامیون نفتکش و 8 دستگاه خودروی نیسان حامل سوخت را توقیف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی دقیق از خودروهای توقیفی جمعا 78هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و در این رابطه 10 متهم را دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی استان ارزش این محموله های قاچاق کشف شده را بنا به نظر کارشناسان مربوطه، 16میلیارد ریال عنوان کرده و اظهار داشت: سوخت های مکشوفه به شرکت پخش و فرآورده های نفتی شهرستان تحویل و متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۲ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد
  • ارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه
  • عملیات وعده صادق نمونه بی‌نظیری از اقتدار ایران را به نمایش گذاشت
  • تولید ۴۰۰ هزار تن گوجه فرنگی در جنوب استان بوشهر
  • ◄ یک فروند کشتی با ظرفیت 40 TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر پهلوگیری شد
  • خیانت پادشاه گوجه فرنگی!
  • خیانت پادشاه گوجه فرنگی با کمک به رژیم صهیونیستی! + فیلم
  • آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر
  • کشف ۷۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • پهلودهی یک کشتی با ۴۰ TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر