Web Analytics Made Easy - Statcounter

در هفته اخیر مصادف با هفته ۱۲۹ همه‌گیری کرونا در کشور، کاهش بیماران بستری در ۲۴ استان کشور گزارش شده؛ این در حالی است که روند فوتی‌ها در ۱۹ استان همچنان افزایشی است.

به گزارش ایمنا، طبق آخرین نقشه رنگ‌بندی که از سوی وزارت بهداشت منتشر شد، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی کاهش یافته و از ۱۳۰ به ۷۸ شهر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۱۲۹ به ۱۸۴ شهر و تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۱۵۴ به ۱۷۴ شهر افزایش یافته است. تعداد شهرهای با وضعیت آبی نیز از ۳۵ به ۱۲ کاهش یافته است.

وضعیت کرونا در کشور در هفته ۱۲۹ همه‌گیری

براین اساس، بررسی هفتگی وضعیت موجود کرونا در کشور در هفته سوم مرداد ماه ۱۴۰۱ مصادف با هفته ۱۲۹ همه‌گیری در کشور، نشان می‌دهد که تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده در هفته اخیر ۳۵۱۹۴ نفر، تعداد موارد بستری جدید ۷۸۸۲ نفر و تعداد موارد فوتی جدید ۴۵۴ نفر بوده است.

وضعیت کرونا در تهران

در استان تهران نیز تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده در هفته اخیر، ۱۹۴۱ نفر، تعداد موارد بستری جدید ۹۷۶ نفر و تعداد موارد فوتی تهران در هفته اخیر ۶۸ نفر بوده است.

کدام استان‌ها افزایش موارد بستری و فوتی را داشته‌اند؟

درعین‌حال براساس اعلام وزارت بهداشت، در هفته اخیر مصادف با هفته ۱۲۹ همه‌گیری در کشور، چهار استان سیستان‌وبلوچستان، کرمانشاه، همدان و آذربایجان‌غربی افزایش موارد بستری را داشته‌اند. این در حالی است که در ۲۴ استان کشور موارد بستری کاهش داشته و شاهد کاهش بیماران بستری بوده‌ایم. در عین حال در سه استان نیز ایستایی موارد بستری گزارش شده است.

افزایش فوت نیز در ۱۹ استان گزارش شده است که شامل مازندران، خوزستان، البرز، اصفهان، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، قم، گیلان، فارس، خراسان جنوبی، گلستان، بوشهر، قزوین، همدان، کرمانشاه، یزد، سیستان‌وبلوچستان و خراسان‌شمالی و ایلام بوده است.

در عین حال ایستایی یا کاهش موارد فوت در هفته اخیر در ۱۲ استان گزارش شده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 596313

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کاهش بیماران بستری در کرونا همه گیری کرونا در کشور وضعیت کرونا در کشور آخرین وضعیت کرونا در کشور وضع کرونا در کشور وضعیت سویه های جدید کرونا در ایران کنترل کرونا در کشور آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرهای کشور شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تعداد شهرهای با وضعیت هفته اخیر تعداد موارد موارد بستری گزارش شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۵۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود آب تهران با بارش‌های اخیر جبران شد؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، احد وظیفه رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشک‌سالی در خصوص آخرین وضعیت بارش‌ها در تهران توضیح داد: میانگین بارش‌ها در فروردین ماه، نرمال و حتی بیشتر از حد نرمال بود و با ادامه بارندگی در این هفته در استان تهران، سمنان و مناطق مرکزی تا جنوبی کشور بارندگی خوبی در پیش است؛ ولی این بارندگی‌ها کمبود آب در این استان‌ها را با توجه به فرصت اندک باقی مانده، جبران نخواهد کرد چراکه در برخی استان‌ها با ذخیره آب مطلوب فاصله زیاد وجود دارد.

بیشتر بخوانید: هشدار ناظران هواشناسی درباره گرمای شدید

وی با اشاره به این‌که توان تبخیر در کشور ما بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: استان تهران با ۲۸۰ میلیمتر بارش سالانه ۲۰۰۰ میلیمتر توان تبخیر دارد. در حالی‌که رفتار ما با آب منطقی نیست؛ در نتیجه اگر شرایط بارندگی به حد نرمال هم برسد ما هنوز با شرایط مطلوب خیلی فاصله داریم.

وظیفه وضعیت بارندگی در استان‌های تهران، قزوین، البرز، سمنان و خراسان رضوی را در شرایط کلی کمتر از حد نرمال خواند و اظهار داشت: وضعیت بارش‌ها در تهران نسبت به نرمال ۴۰ درصد منفی است. رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی کشور با بیان اینکه میزان بارش در تهران از ۲۲۰ میلیمتر در سال به ۱۲۰ میلیمتر هم نرسیده است، افزود: علی‌رغم این‌که در موقعیت زمانی پر بارشی قرار داریم اما حجم ذخایر آبی کل ۵ سد تهران کمتر از ۲۰ درصد است و با کمبود آب قابل توجهی مواجه هستیم.

وظیفه ادامه داد: در تهران تقریباً نیمه اول خرداد به بعد بارش قابل توجهی نداریم و اگر هم باشد به‌صورت رگباری خواهد بود؛ باران‌های تابستانی نیز معمولاً سیل‌آسا و تخریب‌کننده هستند که نمونه‌اش را در سیل سال ۱۴۰۱ در امامزاده داود و فیروزکوه تجربه کردیم.

وی وضعیت بارش‌های تابستانی در برخی مناطق کشور به ویژه جنوب شرق را نسبت به سال گذشته خیلی بهتر دانست و گفت: در جنوب کشور نیز تنها در همین یکی دو هفته آینده بارندگی وجود دارد و بعد به صورت اقلیمی بارندگی قطع می‌شود.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشک‌سالی با اشاره به بارندگی‌های خوب رخ داده در برخی مناطق کم بارش کشور، اظهار داشت: در استان‌های هرمزگان، بوشهر، کرمان، خراسان جنوبی، شرق فارس، جنوب اصفهان و جنوب چهارمحال و بختیاری نسبتاً وضعیت بارندگی آنرمالی شدیدی داشت و در استان سیستان و بلوچستان نیز عمدتاً بارندگی‌ها فراتر از حد نرمال بود. هرچند این بارندگی‌ها به ویژه در مناطق ساحلی رگباری بود و منتهی به دریا می‌شد.

وی بیان داشت: تا پیش از این بارندگی‌ها، سدهای استان هرمزگان وضعیت ناخوشایندی داشت و کمبود بارش در استان هرمزگان به منفی ۵۸ درصد نسبت به نرمال خودش یعنی از آغاز سال آبی تا ۲۸ فروردین سال‌جاری، عقب‌تر بود اما این حجم از بارش باز هم نتوانست کمبود آب مورد نیاز را جبران کند.

کد خبر: 1228299 برچسب‌ها تهران

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران نکرد
  • کمبود آب تهران با بارش‌های اخیر جبران شد؟
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟
  • نیمی از ورودی آب سدها در یک ماه اخیر تامین شد
  • رشد ۵ درصدی بارش‌های کشور با فعالیت سامانه اخیر