Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@03:38:16 GMT

افشای شرط ریاض برای حماس

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۷۶۰۵

افشای شرط ریاض برای حماس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه«المیادین» به نقل از منابع آگاه نوشت، اخیرا تماسی میان جنبش حماس و عربستان سعودی برقرار شده اما با نتیجه ناامیدکننده متوقف شده است.

این منابع اعلام کردند، این تماس در چارچوب تلاش‌های حماس برای آزادی بازداشت‌شدگان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش آمده، حماس از پاسخ عربستان سعودی به درخواستش که از طریق یک میانجی مقیم در عربستان سعودی ابلاغ شده، شوکه شده است. ریاض با ازسرگیری روابط با حماس و آزادی بازداشت‌شدگان مذکور موافقت کرده اما شرطی گذاشته که پذیرش آن برای حماس محال است.

المیادین افزود، عربستان سعودی شرط قدیمی خود برای حماس مبنی بر قطع روابط با ایران را کنار گذاشته اما شرط جدیدی گذاشته مبنی بر اینکه حماس باید شروط کمیته چهارجانبه روند صلح (متشکل از روسیه، آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا) را بپذیرد.

در ادامه این گزارش تأکید شده، حماس از شروط عربستان سعودی مبنی بر ضرورت حل و فصل میان این جنبش و رژیم صهیونیستی شوکه شده است. حماس به میانجی یاد شده گفته، هر گونه توافق با رژیم اسرائیل یا از سرگیری روابط با عربستان سعودی بر اساس این قاعده را قاطعانه رد می‌کند.

در فوریه ۲۰۱۹، سعودی‌ها، بیش از ۶۰ اردنی و فلسطینی مقیم عربستان از جمله «محمد الخضری» نماینده جنبش مقاومت اسلامی «حماس» را به اتهام حمایت مالی از مقاومت فلسطین دستگیر کردند.

«خالد مشعل» رئیس حماس در خارج دیروز (شنبه) در گفت‌وگو با برنامه «الجانب الاخر» شبکه «الجزیره» از شکنجه شدید این افراد خبر داد و به این اقدام سعودی اعتراض کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: بازداشت شدگان فلسطینی عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۷۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دروغ‌پردازی صهیونیست‌ها درباره عملیات «وعده صادق»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده در دو روزنامه عبری معاریو و هاآرتص با ادعای منابع رسمی صهیونیستی درباره آسیب جزئی حملات موشکی و پهپادی ایران و منهدم کردن اغلب این موشک‌ها و پهپادها در تضاد است.

روزنامه معاریو به نقل از یک پژوهشگر نظامی صهیونیست گزارش داد که پدافند هوایی ارتش اسرائیل بر خلاف ادعاهای دانیل هاگاری سخنگوی این ارتش که مدعی رهگیری و انهدام ۹۹ درصد حملات ایران است، تنها حدود ۸۴ درصد این حملات ایران را دفع کرده است.

این روزنامه افزود که تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که حداقل یکی از ساختمان های رآکتور هسته ای دیمونا در نقب بر اثار حملات ایران آسیب دیده و دو نفر در مجاورت آن مجروح شده‌اند.

در ادامه گزارش معاریو آمده است که کلیپ‌های ویدیویی نشان می‌دهد که چهار نفر در پایگاه هوایی نواتیم در نتیجه اصابت مستقیم موشک‌ها و نه به علت اصابت ترکش موشک‌های پدافند هوایی زخمی شده‌اند.

این روزنامه صهیونیستی با استناد به تحلیل ویدئوهای منتشر شده درباره حملات موشکی و پهپادی ایران اعلام کرد که دست‌کم پنج نفر در پایگاه هوایی رامون در منطقه اشغالی النقب در این حملات زخمی شده‌اند.

روزنامه عبری هاآرتص نیز تصاویری منتشر کرد که خسارات ناشی از حمله موشکی ایران را به یک پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد.

کد خبر 6082006

دیگر خبرها

  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • عکس‌| افشای مکالمات جنجالی ژاوی با داور لیگ قهرمانان
  • افشای دروغ‌پردازی صهیونیست‌ها درباره عملیات «وعده صادق»
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • قطر: در نقش خود به عنوان میانجی در مذاکرات صلح بازنگری می‌کنیم
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه