Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@16:57:41 GMT

عمده اعتبارات بنیاد شهید برای حقوق هزینه می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۸۸۰۶

عمده اعتبارات بنیاد شهید برای حقوق هزینه می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با حمایت دولت اعتبارات ما در سال جاری به ۷۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، طاهر موهبتی با اشاره به میزان اعتبارات لازم برای پرداخت تعهدات بنیاد شهید گفت: برآورد هزینه‌های بنیاد در سال گذشته ۱۲۶ هزار میلیارد تومان بوده است که امسال با توجه به افزایشاتی که دولت در بحث حقوق و مزایا داشتند؛ شاید به مبلغ ۱۸۰ هزار میلیارد تومان هم نیاز داشته باشیم؛ خوشبختانه با حمایت دولت اعتبارات ما در سال جاری به ۷۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد؛ ۲۰ هزار میلیارد تومان از آن بابت پرداخت بدهی‌های ماست و حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان هم بدهی ما تا پایان سال گذشته بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موهبتی با اشاره به اینکه عمده اعتبارات بنیاد شهید در بخش حقوق هزینه می‌شود؛ گفت: سال گذشته مستمری خانواده‌ها و والدین شهدا سه میلیون و سیصد هزار تومان بود که این مبلغ برای سال جاری ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است و در حال حاضر ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به والدین و خانواده شهدا پرداخت می‌شود؛ یک بحث کمک معیشتی به جانبازان عزیز هم مطرح است که فاقد شغل و درآمد هستند که این میزان هم ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است؛ اما در بخش پرستاری و حق پرستاری با توجه به مبنای حق پرستاری هنوز اعتباری دریافت نکرده‌ایم؛ به عبارت دیگر افزایش ۵۷ درصدی حقوق هنوز برای پرستاران اعمال نشده است.

وی در خصوص پاداش بازنشستگان جانباز گفت: سال گذشته جانبازان بازنشسته عزیز پیگیری‌های داشتند؛ آئین‌نامه مربوطه پس از ۱۰ سال تصویب شد و اعتبار لازم هم دیده شده است؛ اما تاکنون اعتبار آن تخصیص پیدا نکرده است؛ یعنی وجهی را بابت افزایش حقوق بازنشستگان دریافت نکرده‌ایم. به محض دریافت اعتبارات، این حق مسلم عزیزان جانباز است؛ ۳۸۰ هزار تومان بود. در حال حاضر با کسری بودجه سه هزار میلیارد تومانی مواجه هستیم؛ یعنی ماهی ۲۵۰ میلیارد تومان کسری داریم.

هزینه‌های درمانی ایثارگران به عنوان هزینه‌های اجتناب ناپذیر تلقی شود

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: به دلیل اینکه نتوانستیم از سوی سازمان و برنامه و بودجه تأمین اعتبار لازم را برای بیمه دی تأمین کنیم و بیمه دی هم در قبال خدماتی که ارائه می‌کند باید به ارائه کننده خدمت تعهدات خود را پرداخت کند؛ و به دلیل اینکه ۸۰۰۰ خدمت دهنده طرف قرارداد بیمه دی هستند و آنان نیز با مشکلات اقتصادی مواجه‌اند؛ طبیعی است که بیمه دی و مراکز درمانی طرف قراردادش در ارائه خدمات خود دچار مشکل می‌شوند؛ انتظار ما این است که هزینه‌های درمانی ایثارگران به عنوان هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر تلقی شود حق پرستاری حقوق کمک معیشتی و درمان و دندان برای والدین شهدایی که اکثراً بالای ۸۰ سال دارند؛ طبیعی است که هزینه‌های درمان بیشتر است

وی در خصوص راه‌های حل ریشه‌ای پرداخت معوقات مربوط به ایثارگران گفت: حل ریشه‌ای مشکلات ایثارگران سه بخش اصلی دارد؛ بخش اول این است که سرانه واقعی دیده شود؛ یعنی میزان اعتباراتی که بیمه‌ها می‌توانند در نظر بگیرند به درستی دیده شده و در بودجه سالیانه لحاظ شود؛ بخش دوم این است که اعتبارات در نظر گرفته شده در بودجه به موقع تخصیص و تحویل داده شود؛ سومین نکته مهم این است که در بیمه دی یا بنیاد شهید، راهنمایان بالینی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند حضور داشته باشند تا بتوانیم هزینه‌های زائد را به طور کلی از بین ببریم.

کد خبر 596427

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران ایثارگران جانبازان خانواده هاي شهدا و ايثارگران هزینه های درمانی بیمه تکمیلی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق هزار میلیارد تومان افزایش پیدا بنیاد شهید سال گذشته بیمه دی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۸۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان پنج مصوبه با اعتبار ۵ میلیارد تومان داشته که به صورت ۱۰۰ درصد اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد رحیمی امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در دیدار با معاون عمرانی استاندار ایلام از اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس جمهور در حوزه بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد و اظهار کرد: ۱۱۸ گلزار مطهر شهدا در استان ایلام وجود دارد.

وی افزود: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در دور اول سفر رئیس جمهور به استان پنج مصوبه با اعتبار ۵ میلیارد تومان داشته که به صورت ۱۰۰ درصد اجرایی شده است.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها شامل ساماندهی گلزار مطهر شهدای صالح آباد، هیندمینی، حاجی حاضر ایوان، سیداکبر دهلران بوده است.

رحیمی عنوان کرد: پروژه‌های خوبی در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در حوزه اقامتی و رفاهی در دست اجراست.

وی اضافه کرد: زائرسرای مهران با ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع یکی از این پروژه‌ها است که ۶۰ درصد پیشرفت دارد.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام تصریح کرد: اهداف اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در سال جاری توسعه خانه‌های ایثار، ساخت مسکن و اهدای زمین به ایثارگران، پرداخت تسهیلات اشتغال برای جامعه هدف است.

اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در دور اول سفر ریاست جمهوری

سعید هژبری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام نیز در این دیدار گفت: هر چه امروز در جهان عزت و اقتدار داریم از برکت مجاهدت و خون شهداست که برگرفته از مکتب عاشورا و امام حسین (ع) است و قطعاً باعث جهش در همه عرصه‌ها خواهد شد.

وی افزود: در دور اول سفر ریاست جمهوری مبلغ ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید استان اختصاص یافت که اعتبارات در این حوزه باید تقویت شود و به نحو مطلوبی تخصیص پیدا کند تا تحولی اساسی در حوزه فرهنگ شهدا در ایلام ایجاد شود.

معاون عمرانی استاندار ایلام ادامه داد: ساماندهی مزار شهدا به مثابه کانون ارزش‌های انقلابی در دستور کار قرار دارد و باید گلزار شهدا از هر نظر متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی باشد.

هژبری با بیان اینکه دولت سیزدهم بهترین فرصت برای بازسازی فرهنگ شهدا در جامعه است، تأکید کرد: تکریم شهدا و جانبازان و خانواده‌های شهدا و رسیدگی به مسائل درمانی و مسکن آن‌ها برای مدیران یک وظیفه و توفیق است.

کد خبر 747348

دیگر خبرها

  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست
  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام
  • قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد
  • حفظ ارزش‌های اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم