Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:43:56 GMT

حماس: پیشنهاد عربستان ما را متحیر کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۸۹۵۶

حماس: پیشنهاد عربستان ما را متحیر کرد

به گزارش ایرنا، منابع آگاه در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز (یکشنبه) به شبکه المیادین گفتند که تماسی بین حماس و عربستان صورت گرفت اما با نتیجه ناامید کننده‌ای پایان یافت. 

این منابع افزودند که در زمینه تلاش این جنبش برای آزادی زندانیانش در زندان‌های عربستان به تازگی حماس و عربستان تماس برقرار کردند اما پاسخ ریاض به درخواست حماس تکان دهنده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آن‌ها توضیح دادند که این تماس در چارچوب تلاش‌ها و کمک‌های حماس برای آزادی زندانیانش در زندان‌های عربستان انجام شد.  

این منابع با اشاره به اینکه حماس از پاسخ دوگانه عربستان به درخواست خود که از طریق یک میانجی وزین مقیم عربستان انجام شد شوکه شده است، افزودند که ریاض با از سرگیری روابط با حماس و آزادی زندانیان این جنبش شرطی قرار داد که حماس نتواند آن را بپذیرد. 

آن‌ها فاش کردند که عربستان شرط قدیمی خود را برای قطع رابطه حماس با تهران را کنار گذاشته است اما در مقابل شرط کرده است که برای از ازسرگیری روابط شروط کمیته چهارجانبه بین‌المللی پیرامون فلسطین را بپذیرد. 

کمیته چهارجانبه بین المللی متشکل از آمریکا، اتحادیه اروپا، سازمان ملل و روسیه به منظور آنچه از سرگیری روند صلح بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی ها» نامیده می‌شود در سال ۲۰۰۲ تشکیل شد. 

منابع به المیادین گفتند که حماس از شرط عربستان مبنی بر ضرورت حل و فصل بین حماس و رژیم اشغالگر صهیونیستی متحیر شده است. 

آن‌ها تایید کردند که حماس به میانجی فلسطینی در عربستان اطلاع داده است که هرگونه توافق با رژیم اسرائیل یا از سرگیری روابط با عربستان را در صورتی که بر این اساس باشد، قاطعانه رد می‌کند.

جنبش حماس در بیانیه‌های پیشین خود اعلام کرده بود که حدود ۶۰ فلسطینی از جمله «محمد الخضری» از رهبران این جنبش و «هانی» فرزندش در زندان‌های عربستان در زندان به سرمی برند.

این درحالی است که حکومت سعودی از زمان آغاز بحث درباره پرونده بازداشت شدگان فلسطینی در عربستان هیچ گونه اظهارنظر یا توضیحی ارایه نکرده است.

جنبش حماس در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۹ میلادی اعلام کرد که مسئولان سعودی درچارچوب موج بازداشت دهها فلسطینی که برخی از آنها تابعیت اردنی دارند، الخضری و فرزندش را بازداشت کرده است.

برچسب‌ها اسرائیل آسیای غربی عربستان سعودی جنبش مقاومت اسلامی حماس فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسرائیل آسیای غربی عربستان سعودی اسرائیل آسیای غربی عربستان سعودی جنبش مقاومت اسلامی حماس فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۸۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان حماس برای دفاع از مسجدالاقصی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین از ملت فلسطین خواست از امروز جمعه تا دوشنبه آینده به مسجدالاقصی آمده و در آن تجمع و تحصن کنند.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزرای دانشجو، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای از ملت فلسطین در کرانه باختری، قدس و داخل سرزمین‌های اشغالی خواست که از نماز جمعه امروز تا دوشنبه آینده برای حفاظت، دفاع و خنثی کردن توطئه‌های رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی آمده و در آن اعتکاف و تحصن کنند.

در بیانیه جنبش حماس آمده است که گله‌های شهرک‌نشین صهیونیست که به اصطلاح خود را «جماعت هیکل» می‌نامند، می‌خواهند با برپایی آئین یهودی و قربانی کردن در صحن‌های مسجدالاقصی در روز‌های یکشنبه و دوشنبه به این مکان مقدس هتک و حرمت کنند.

در بیانیه جنبش حماس آمده است که به عموم ملت فلسطین در کرانه باختری و قدس و داخل سرزمین‌های اشغالی که ثابت کرده‌اند در خط اول دفاع از قبله اول مسلمین و سومین حرم شریف مسلمانان قرار دارند، ادای احترام کرده و از آن‌ها می‌خواهیم که به روند دفاع از قدس و مسجدالاقصی با تمام توان در برابر دشمن اشغالگر فاشیستی و جنایتکاران جنگی مانند «بن غفیر» ادامه دهند.

جنبش حماس سراسر امت اسلامی و آزادگان جهان را به تشدید همبستگی با ملت فلسطین و حمایت از غزه، قدس و مسجدالاقصی و مبارزات مشروع ملت فلسطین تا توقف جنگ و احقاق حقوق این ملت در زمینه آزادسازی سرزمین و مقدسات خود دعوت کرد.

دیگر خبرها

  • اسماعیل هنیه وارد ترکیه شد
  • حماس آحاد ملت فلسطین را به دفاع از مسجدالاقصی فرا خواند
  • حماس و فتح وتوی ضد فلسطینی آمریکا را محکوم کردند
  • فراخوان حماس برای دفاع از مسجدالاقصی
  • فراخوان حماس برای حضور فلسطینی ها در مسجد الاقصی
  • پالس جدید برای انتقال محمد صلاح به عربستان
  • حماس: نتانیاهو به دنبال توقف جنگ نیست
  • روسیه: فوری اسرائیل را تحریم کنید | خشم روس‌ها از اتهام همکاری کارکنان آژانس امداد و کار با جنبش حماس
  • حماس خواستار جنبش جهانی برای حمایت از اسیران فلسطینی شد
  • حماس به تعلیق مذاکرات آتش‌ بس تهدید کرد