Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی گفت: در شهرهایی که زمین کافی وجود دارد، ۲۰۰ متر زمین علاوه بر وام و موارد مربوط به صدور پروانه به مردم اعطا می‌شود تا خود به ساخت مسکن اقدام کنند.

رستم قاسمی در جلسه اعطای حکم اعضای نهمین دوره شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور اظهار کرد: بیش از ۸ میلیون مستأجر و جوانان در کشور وجود دارد که به علت نداشتن مسکن ازدواج نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین سازمان نظام مهندسی در جبران عقب‌ماندگی ساخت مسکن نقش‌آفرینی کند.

وزیر راه و شهرسازی مهم‌ترین راه‌حل بازار مسکن را نزدیک کردن عرضه به تقاضا دانست و گفت: برای این کار حداقل به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان در سال برای ساخت یک میلیون مسکن نیاز است.

به گفته قاسمی، تاکنون زمین برای حدود ۷۰ درصد نهضت ملی مسکن تأمین شده و طبق دستور رئیس جمهور باید تا پایان شهریور تکلیف زمین‌های مورد نیاز ۴ میلیون مسکن مشخص شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در شهرهایی که زمین کافی وجود دارد، ۲۰۰ متر زمین علاوه بر وام و موارد مربوط به صدور پروانه به مردم اعطا می‌شود تا خود به ساخت مسکن اقدام کنند./صدا و سیما

منبع: فردا

کلیدواژه: مسکن وام ساخت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۰۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲هزار قطعه زمین طرح جوانی جمعیت پارسال در قم واگذار شد

سید حسن اسحاق گفت: در  استان حدود ۱۴ هزار متقاضی طرح جوانی جمعیت (سه و چهار فرزندی) در سامانه نهضت ملی مسکن اقدام به نام نویسی کرده‌اند که از این تعداد، بیش از ۹هزار متقاضی، حائز شرایط شناخته شدند.

 معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی قم  با اشاره به واگذاری ۲ هزار قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در سال گذشته، افزود: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی دیگر که مراحل تکمیل مدارک و پرونده را طی کرده اند، در نوبت دریافت قرارداد واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت هستند و به سایر متقاضیان حائز شرایط نیز به مرور، این قرارداد اعطا می‌شود.

اسحاق در خصوص واگذاری اراضی انفرادی در طرح نهضت ملی مسکن در سایت‌های ویلایی توضیح داد: در مجموع، برای یک‌هزار و ۲۰۰ متقاضی تشکیل پرونده انجام شده که پس از انجام مراحل و اقدامات اداری و مالی آن، به زودی شاهد واگذاری اراضی خواهیم بود.

 معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی قم  گفت: سال گذشته هفت هزار و ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در قالب تعاونی‌ها، قرارداد واگذاری منعقد شد.

اسحاق با اشاره به اهمیت تامین سرانه‌ها و کاربری‌های غیر مسکونی در نقاط مختلف استان، از واگذاری اراضی با کاربری‌های عمومی خبر داد و افزود: این اراضی با کاربری‌های آموزشی، تاسیسات شهری، تجاری، فضای سبز، مذهبی، ورزشی و ... برای تامین سرانه‌های شهری به دستگاه‌های اجرایی ذیربط واگذار شده و یا در حال واگذاری است.

 معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی قم تصریح کرد: دستگاه‌های ذیربط موظفند نسبت به تحویل و اخذ قرارداد واگذاری کاربری‌های عمومی (فرهنگی ورزشی آموزشی و درمانی- بهداشتی) مطابق با فراز اول ماده ۱۰۰ قانون تنظیمِ بخشی از مقررات مالی دولت، پیگیری لازم را از اداره کل راه و شهرسازی به عمل آورند، در غیر این صورت برای تحقق این امر، اداره‌کل راه و شهرسازی نسبت به واگذاری به اشخاص حقوقی یا حقیقی واجد شرایط و ذیصلاح مطابق با فراز دوم ماده ۱۰۰ قانون مزبور عمل خواهد کرد.

 معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی قم  در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه دریافت اسناد تک برگ اراضی دولتی گفت: سال گذشته حدود ۱۷ هزار فقره سند مالکیت کاداستری اراضی دولتی در راستای طرح نهضت ملی مسکن و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سایت‌های پرنیان، کهک، قنوات، ۵۶۰ هکتاری و شهرک شهید سلیمانی اخذ گردید.

اسحاق افزود: در سال جدید اخذ اسناد مالکیت تک برگ فاز دوم پرنیان به مساحت سه هزار هکتار و شهر جعفریه به مساحت ۸۴ هکتار در دستور کار این معاونت خواهد بود.

 علاوه بر سایت‌های ۵۶۰ هکتاری، ۲۲.۲۷ و ۱۷ هکتاری در پردیسان قم که به‌صورت آپارتمانی در طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است، خانه‌های مسکونی در سایت‌های طایقان و پرنیان، قنوات و برخی از شهر‌های اقماری به‌صورت یک‌طبقه درحال آماده سازی است.

براساس گزارش سامانه نهضت ملی مسکن در استان قم بیش از ۱۴۷ هزار نفر در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۸۵ هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند.

شهرک پرنیان به مساحت ۹۵۰ هکتار در فاصله ۲۱ کیلومتری پردیسان قم در محدوده روستای قلعه چم قرار دارد و به‌عنوان سایت جدید نهضت ملی مسکن ساخت خانه‌های ویلایی در آن آغاز شده‌است.

در این سایت، ساخت خانه‌های یک‌طبقه حیاط‌دار ۳۰۰ مترمربعی در طرح نهضت ملی و ۲۰۰ مترمربعی برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش‌بینی شده‌است. در فاز نخست این شهرک هفت هزار و ۵۰۰ واحد ویلایی احداث می‌شود.

شهرک پرنیان ظرفیت ۴۰ هزار واحد مسکونی را در خود دارد که در گام نخست در سه‌فاز ۱۷۰.۳۶۰ و ۴۱۵ هکتاری اجرایی خواهد شد که در فاز اول آن به مساحت حدود ۱۷۰ هکتار طراحی و اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بذرپاش : امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • ۲هزار قطعه زمین طرح جوانی جمعیت پارسال در قم واگذار شد
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مردم را به بازار مسکن هدایت می‌کند
  • بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • پرداخت تسهیلات ساخت افزایش مشارکت مردمی در پروژه های نهضت ملی را به همراه دارد
  • برنامه های بخش مسکن و شهرسازی در ۱۴۰۳ تشریح شد
  • انحصارزدایی از بازار اجاره نویسی با اعطای حق انتخاب به مردم
  • واگذاری اراضی، نهضت مردمی‌سازی مسکن را احیا می‌کند
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در زنجان