Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمودرضا طالبان در جلسه ساماندهی بازار مسکن و اجاره بهای فارس در سال ۱۴۰۱ گفت: در این جلسه مقرر شد اتحادیه مشاورین املاک با همکاری سایر متولیان با جدیت نسبت به پیگیری مجوزدار کردن مشاورین املاک فاقد مجوز و یا اقدامات لازم به منظور جلوگیری از فعالیت آن‌ها بعمل آورده و بصورت هفتگی گزارش خود را به اداره کل راه و شهرسازی استان و سایر متولیان منعکس کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در اغلب کشور‌های دنیا اجاره بهاء توسط دولت انجام شده و عموما اجازه رشد اجاره حتی به متناسب با تورم را نمی‌دهند و خوشبختانه مصوبه‌ای برای این مهم در دولت تصویب شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی فارس گفت: برای تهران و سایر کلانشهر‌ها حداکثر اجاره بهاء ۲۵درصد و برای سایر شهر‌ها ۲۰ درصد افزایش اجاره بهاء در نظر گرفته شده است.

او در خصوص چند مورد استثناء که از تمدید خودکار اجاره بهاء جلوگیری می‌کند، گفت: در صورتیکه مالک، ملک و یا واحد مورد اجاره را به فروش رسانده باشد و قرارداد فروش در سامانه ثبت معاملات ثبت و کد رهگیری دریافت وعلاوه بر این اطلاعات ملک را در سامانه املاک و اسکان ثبت کرده باشد، همچنین اگر مالک برای تخریب، بازسازی یا تعمیر نسبت به اخذ پروانه ساختمانی از مراجع ذیربط اقدام کرده باشد، قرارداد به شکل خودکار تمدید نمی‌شود.

طالبان گفت: همچنین در صورتیکه مستاجر در دوره اجاره قبلی با تشخیص مرجع قضایی (شورای حل اختلاف) نسبت به انجام به موقع تکالیف اقدام نکرده باشد و مورد پذیرش نبودن افزایش مبلغ اجاره بهای معادل درصد‌های مصوب توسط مستاجر و همچنین در صورتیکه فرزند مالک ازدواج رسمی انجام و برای سکونت به واحد مورد اجاره بر اساس تشخیص مرجع قضایی نیاز داشته باشد هم قرارداد تمدید نمی‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس متذکر شد: در صورتیکه مالک صرفا دارای همین یک واحد مسکونی در همان شهر مورد نظر باشد و نیاز به سکونت وی در آن ملک به تایید مراجع قضایی (شورای حل اختلاف) رسیده باشد هم قرارداد به شکل خودکار تمدید نخواهد شد.

طالبان گفت: در مواردی که مالک دارای چند واحد مسکونی در همان شهر باشد صرفا می‌تواند تقاضای سکونت خود را برای یکی از واحد‌های مسکونی در اختیار ارائه کرده و رای مراجع قضایی (شورای حل اختلاف) صرفا برای همان واحد مسکونی مورد تقاضا صادر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی فارس قراردادهای اجاره مسکن اجاره بهاء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۰۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اولیه موقوفات در شهر‌ها و روستا‌های استان خبر داد و گفت: شهروندانی که تاکنون به دلایل مختلف با موقوفات قرارداد اجاره نداشتند، اکنون با این معافیت می‌توانند بدون پرداخت پذیره به راحتی نسبت به انعقاد قرارداد اقدام کنند.

او با اشاره به اینکه بسیاری از اراضی و املاک شهری و روستایی در استان موقوفه هستند و ساکنین این املاک باید قرارداد اجاره با موقوفه داشته باشند، افزود: هنگام انعقاد قرارداد اولیه و نقل و انتقال، پذیره‌های مختلفی برابر قانون و آیین‌نامه‌ها از شهروندان دریافت می‌شده که در برخی موارد پرداخت این مبالغ برای مردم امکان‌پذیر نبوده که با پیگیری‌های این اداره‌کل دریافت پذیره برای انعقاد قرارداد اجاره موقوفات شامل معافیت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: معافیت‌های اعلامی متفاوت بوده که با توجه به ماهیت پرونده از صفر تا ۱۰۰ درصد قابل اعمال است.

حیدری با تاکید بر اینکه این معافیت تنها برای استان مازندران لحاظ شده و مردم استان از این فرصت بهره‌گیری و اقدام به انعقاد قرارداد کنند، افزود: این معافیت‌ها و تخفیف‌ها دائمی نیست و بهتر است شهروندانی که از اراضی وقفی بهره‌برداری می‌کنند به ادارات اوقاف شهر‌های استان مراجعه کرده و از مزایای آن برخوردار شوند.

او با بیان اینکه حدود ۷ هزار موقوفه در مازندران شناسایی شده که شامل مجوز معافیت در پرداخت پذیره شده است، گفت: بسیاری از روستا‌های استان وقفی هستند که تاکنون به دلایل مختلف با ادارات اوقاف قرارداد اجاره نداشته، اما اکنون با این معافیت‌ها می‌توانند بدون پرداخت پذیره به راحتی نسبت به انعقاد قرارداد اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • متس هوملس آماده تمدید قرارداد با دورتموند
  • کاهش مدت زمان انعقاد قراردادهای اجاره از طريق سامانه خودنویس امکان‌پذیر شد
  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ هزینه عقد قراردادهای اجاره بین مالک و مستاجر به صفر رسید
  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ با سامانه خودنویس هزینه عقد قراردادهای اجاره بین مالک و مستاجر به صفر می‌رسد
  • آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد
  • اجاره بها در استان مدیریت شود
  • ناامیدی یوونتوس؛ قرارداد ماتیا زاکانی با لاتزیو تمدید می‌شود
  • اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران
  • شبیخون تیم متمول به باشگاه سرخ
  • واگذاری دو هزار و ۸۷ واحد مسکونی ویژه مددجویان در فارس