Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد این سیاره دیدنی بدانید وجود دارد. زحل یک سیاره گازی غول‌پیکر محسوب می‌شود که جو بیرونی آن عمدتا هیدروژن و هلیوم است.

جو آن دارای رگه‌هایی از آمونیاک، فسفین، بخار آب و هیدروکربن‌ها است که به آن رنگ قهوه‌ای مایل به زرد با رگه‌هایی از نارنجی می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابرهای آن به دلیل هیدروژن موجود در اتمسفر، رنگ قرمز تیره‌ای پیدا می‌کنند؛ با این حال، ابرهای آمونیاکی این رنگ قرمز را پنهان می‌کنند و باعث می‌شوند که خارجی‌ترین لایه ایجاد شود و کل سیاره را بپوشاند. این یک رنگ طلایی کم‌رنگ را شکل می‌دهد.

برخی از عکس‌های زحل که توسط فضاپیمای کاسینی ناسا گرفته شده است، این سیاره را آبی شبیه به اورانوس نشان می‌دهد. با این حال، این احتمالا فقط به دلیل نحوه پراکندگی نور از دیدگاه کاسینی است.

اگر یک فضاپیما بخواهد زحل را لمس کند، هرگز زمین محکمی پیدا نمی‌کند. این به این دلیل است که زحل برخلاف زمین جامد نیست و در عوض یک سیاره گازی غول پیکر است.

این ماده از ۹۴ درصد هیدروژن، ۶ درصد هلیوم و مقادیر کمی متان و آمونیاک تشکیل شده و حاوی بسیاری از اجزای مشابه خورشید است.

تصور می‌شود که ممکن است یک هسته مذاب و سنگی به اندازه زمین در اعماق زحل وجود داشته باشد، اما این هرگز تایید نشده است.

بیشتر بخوانید:

ستاره‌ای که جوان‌مرگ شد! | تصویری جذاب از آخرین روزهای حیات در کیهان

رنگ‌های سیارات منظومه شمسی از نظر ظاهری متفاوت هستند و هر کدام به دلیل سایه‌ها و شکل‌های متفاوت خود شناخته می‌شوند. سیارات به این دلیل که هر کدام از چیزی ساخته شده‌اند و اینکه چگونه سطوح یا جو آنها نور خورشید را منعکس و جذب می‌کنند، رنگ‌هایی متفاوت دارند.

بنابراین، رنگ سیارات دیگر چیست؟

عطارد: خاکستری

زهره: قهوه ای و خاکستری

زمین: آبی، قهوه‌ای، سبز و سفید

مریخ: قرمز، قهوه‌ای و خرمایی

مشتری: قهوه‌ای، نارنجی، خرمایی و سفید

اورانوس: آبی و سبز

نپتون: آبی

کد خبر 697915 برچسب‌ها مریخ فیزیک ستاره‌ای (اختر فیزیک) نجوم - سیاره - ستاره فضاپیما - کاوشگر فضا - توریسم - سفر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مریخ نجوم سیاره ستاره فضاپیما کاوشگر فضا توریسم سفر قهوه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۰۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعویض ستاره خارجی پرسپولیس در ابتدای نیمه دوم

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در بازی برابر صنعت نفت در هفته بیست و چهارم با زوج دفاعی هفته‌های اخیر خود که متشکل از کنعانی و گولسیانی بود پا به زمین گذاشت.

با این حال برخلاف بازی‌های گذشته این دو مدافع تا انتهای بازی کنار هم در زمین نماندند و کادرفنی پرسپولیس تصمیم گرفت گئورگی گولسیانی را تعویض کند.

گولسیانی در نیمه اول کارت زرد گرفته بود و اوسمار احتمالا برای پایین آوردن ریسک ده نفره شدن تعویض شد. بنابراین از دقیقه ۴۶ فرشاد فرجی در ورزشگاه تختی آبادان به زمین رفت.

دیگر خبرها

  • کشف سنگین‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای راه شیری در فاصله بسیار نزدیک به زمین
  • کشف بزرگترین سیاهچاله در نزدیکی کره زمین
  • غیرقابل دسترس ترین مکان عبادت روی سیاره زمین! (+عکس)
  • عجیب‌ترین قمر منظومه شمسی کاوش می‌شود
  • «گلوری»؛پدیده‌ای شگفت انگیز در آسمان فضای جهنمی
  • تعویض ستاره خارجی پرسپولیس در ابتدای نیمه دوم
  • سیاره‌ای به نام کافه
  • دانشمندان: تصورات ما درباره غول‌های یخی اشتباه بود
  • نمای هیجان‌انگیز فضاپیمای ناسا از ناآرام‌ترین جای منظومه شمسی
  • چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری