Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحرکات کنگره آمریکا برای ایجاد مضیقه‌های تحریمی بیشتر علیه ایران، نشانگر این واقعیت است که در صورت تکرار توافق برجام، خسارت‌های آن نیز تکرار شده، بلکه افزایش خواهد یافت.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: در این زمینه روزنامه اعتماد به لایحه پیشنهادی مشترک سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه اشاره کرده و نوشت: سناتور لیندسی گراهان و باب منندز اخیرا لایحه‌ای مشترک را برای تصویب مجلسین این کشـور (مجلس نمایندگان و مجلس سنا) ارائه داده‌اند که در صورت تصویب‌، قانونی دیگر به مجموعه قوانین ضد ایران اضافه می‌شـود و راه را حتی در صورت توافق کنونی هسته‌ای حداقل برای توافق‌های احتمالی در حوزه‌های مختلف دیگر سخت‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیندسی گراهام سناتور ارشد جمهوری‌خواه در بیان این لایحه گفته که ضروری است که دولت ایالات متحده روی نظارت بر آنچه وی جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران خواند متمرکز بماند. تصویب این قانون همچنین مستلزم آن است که گزارش‌های لازم از سوی آژانس‌های مربوطه در مورد وضعیت خواسته‌های هسته‌ای ایران در چندین زمینه کلیدی به کنگره آمریکا

گزارش شود.

سخن آقای گراهام هم قابل توجه است که گفته است مهم نیست در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران چه اتفاقی می‌افتد، ما باید مانند یک شاهین بر برنامه هسته‌ای ایران نظارت کنیم. سناتور گراهام همچنین از همکاری با سناتور منندز سناتور حزب دموکرات و رئیس‌ کمیته روابط خارجی مجلس سنا در مورد آماده کردن این طرح قدردانی کرده‌، زیرا او مدافع قابل اعتماد و استوار اسرائیل و مخالف رژیم ایران است.

از سـوی دیگر آقای باب منندز سناتور ارشد حزب دموکرات نیز ضمن ابراز خوشحالی از همکاری با حزب جمهوری‌خواه برای آماده کردن این طرح گفته است که با توجه به برنامه‌های موشکی ایران و سرپیچی آن کشور در مواجهه با سرزنش‌های بین‌المللی‌، کنگره آمریکا بایستی به‌روزترین اطلاعات را درباره فعالیت‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک ایران دریافت کند و تلاش برای مقابله با تهدیدات ناشی از اقدامات ایران دقیقا همان کاری است که این لایحه مشترک انجام خواهد داد.

لایحه جدید برخلاف قوانین گذشته ناظر به یک موضوع خاص مرتبط با ایران نیست بلکه تقریبا دربرگیرنده کلیه موضوعاتی است که به زعم تدوین‌کنندگان لایحه می‌تواند به نوعی تهدید برای آمریکا تلقی بشود.

این لایحه احتمالا به تصویب نمایندگان هر دو مجلس خواهد رسید و لذا می‌توان از هم اکنون آن را به عنوان قانونی در امتداد قوانین دیگر آمریکا برای مقابله با ایران قلمداد کرد.

هدف لایحه اخیر آن است که کلیه اطلاعات قوانین و دستورات اجرایی مرتبط با ایران را دسته‌بندی و پردازش کند و آن را در اختیار کارگروه مشترک قرار بدهد، به عبارتی اگر قوانین قبلی به ویژه قوانین آیسا و سیسادا در حوزه‌های مشخصی تحریم اعمال کرده بودند که ممکن بود به‌دلیل ضعف اطلاعاتی یا موازی‌کاری اطلاعاتی عمل نشده باشند این لایحه درصدد جبران آن ضعف‌ها و پوشش دادن آنها اسـت.

لایحه به طور وضوح نشان می‌دهد که از نظر بانیان آن برای مقابله با ایران دیگر وجود یک میز در وزارت امور خارجه یا نهادهای دیگر کفایت نمی‌کند و فراتر از آن نیازمند کارگروه مشترکی است که بتواند فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران را تحت نظر بگیرد و گزارش تهیه کند و نتیجه گزارش را هم در اختیار کنگره قرار بدهد.

به عبارتی برای اجرای سایر قوانین تحریمی این لایحه جدید (در صورت تصویب) به کمک آن قوانین خواهد آمد و به این ترتیب عملا مهم‌ترین نهادهـای اجرایی را برای اجرای قوانین مصوب قبلی هماهنگ می‌سازد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین جنگ غزه قیمت برنامه هسته ای ایران حزب جمهوریخواه لیندسی گراهام مجلس نمایندگان وزارت امورخارجه برجام خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت هسته ای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۱۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیرخواه: دنیا به ژیمناستیک ایران احترام می‌گذارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رضا خیرخواه در خصوص شرایط مهدی الفتی برای حضور در جام جهانی قطر اظهار داشت: خوشبختانه مهدی الفتی شرایط خوبی برای حضوری موفق در این رقابت‌ها دارد. البته ژیمناستیک رشته‌ای است که کوچکترین لغزشی باعث عدم موفقیت می شود و الفتی باید با تمرکز بالا مسابقه دهد.

به نقل از ایرنا وی افزود: به صورت زمینی راهی ارمنستان شدیم و خوشبختانه فدراسیون ژیمناستیک هماهنگی‌های لازم را برای اینکه در ایروان شرایط خوبی به لحاظ اسکان داشته باشیم ایجاد کرده بود. روز گذشته هم از ارمنستان به صورت هوایی راهی قطر شدیم.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک هنری تصریح کرد: امیدوارم با کسب سهمیه المپیک توسط الفتی، شاهد یک تاریخ‌سازی بزرگ در ژیمناستیک ایران باشیم اما اگر خدای نکرده این اتفاق رخ ندهد فراموش نکنیم تا الان هم موفقیت بزرگی رخ داده است. همه این موفقیت‌ها نتیجه برنامه‌ریزی‌هایی است که از سال ۹۶ آغاز شد.

وی ادامه داد: زمانی بود که ما آرزوی شرکت در رقابت‌های مثل جام جهانی را داشتیم؛ اما حالا شاهد روی سکو رفتن ژیمناست‌های کشورمان در این رقابت ها هستیم و دنیا به ژیمناستیک ایران احترام می‌گذارد.

خیرخواه در پایان خاطرنشان کرد: اگر الان در آستانه کسب سهمیه قرار گرفته‌ایم به خاطر رایزنی‌های رییس فدراسیون ژیمناستیک بود. چون ما شرکت در جام های جهانی را به دلیل عدم ثبت نام از دست داده بودیم اما زهرا اینچه درگاهی همان روز که به فدراسیون بازگشت تلاش خود را برای حضورمان در مسابقات کسب سهمیه آغاز کرد و خوشبختانه این تلاش‌ها نتیجه مثبتی به همراه داشت.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896349

دیگر خبرها

  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • مراکز هسته ای کشور در امنیت کامل هستند
  • نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند
  • خیرخواه: دنیا به ژیمناستیک ایران احترام می‌گذارد
  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • دنیا به ژیمناستیک ایران احترام می‌گذارد
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • پیکاپ نظامی جدید کانادا با کمک دانشمندان ایرانی به میدان آمد (+ عکس)