Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا به عملیات ضد اشغالگری در بیت المقدس از سوی جوان فلسطینی واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

در همین ارتباط، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ایالات متحده حمله در حومه اورشلیم را که به زخمی شدن دست‌کم هشت نفر، از جمله پنج شهروند آمریکا، منجر شد به شدت محکوم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این واکنش آمریکا ۲۴ ساعت پس از عملیات ضداشغالگری شب گذشته در بیت المقدس صورت می‌گیرد.

بامداد شب گذشته یک جوان فسطینی ۲۵ ساله با نام «امیر الصیداوی» در عملیات تیراندازی در قدس اشغالی به سوی صهیونیست‌ها آتش گشود.

گروه‌های فلسطینی ضمن استقبال از این عملیات آن را واکنشی طبیعی علیه جنایات رژیم صهیونیستی به ویژه تجاوز اخیر علیه غزه و حملات شدید علیه کرانه باختری دانسته اند.

بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از منابع امنیتی تل آویو، تحقیقات اولیه از عامل عملیات قدس نشان می‌دهد که او به هیچ گروه فلسطینی وابسته نیست.

همچنین تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که هیچ کس از قصد و نیت الصیداوی برای اجرای عملیات اطلاع نداشته است و او با انگیزه شخصی اقدام به این کار کرده و هیچکس در برنامه ریزی و اجرای آن به وی کمک نکرده است.

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» نیز بدون اینکه مسئولیت عملیات مذکور را بر عهده بگیرد از عملیات قهرمانه این جوان فلسطینی تقدیر کرد و افزود: این اقدام در واکنش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و نابلس صورت گرفت.

محمد حماده سخنگوی جنبش حماس تاکید کرد که این عملیات نشان دهنده رویکرد واقعی ملت فلسطین به گزینه مقاومت و عمل به توصیه شهداست.

کد خبر 5563358

منبع: مهر

کلیدواژه: قدس اشغالی بیت المقدس عملیات قدس تل آویو وزارت خارجه آمریکا ایالات متحده امریکا صهیونیست ها ایالات متحده جنبش حماس رژیم صهیونیستی فلسطین نابلس رویترز ایالات متحده امریکا روسیه رژیم صهیونیستی عراق اوکراین فلسطین تایوان سوریه سلمان رشدی ترکیه جنگ اوکراین انگلیس دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۱۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن صهیونیستی بیمارستان‌های نوار غزه را به گورهای دسته جمعی تبدیل کرده است

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی امروز پنجشنبه خود تاکید کرد: هیچ کجای دنیا فجیع‌تر از جنایاتی که رژیم صهیونیستی در حق ساکنان نوار غزه مرتکب شده به وقوع نپیوسته است. این رژیم اقدام به مثله کردن پیکرهای فلسطینی‌ها و سرقت اعضای بدن آنها در گورهای دسته جمعی کرده است. این گورها به تازگی در داخل بیمارستان ناصر کشف شده اند.

وی در ادامه افزود: دشمن صهیونیستی بیمارستان‌های نوار غزه را به گورهای دسته جمعی تبدیل کرده و با خون سردی کامل دست به کشتار کادر درمان و بیماران می‌زند. صهیونیست‌ها از صداهای ضبط شده درخواست کمک و فریادهای کودکان که از پهپادها پخش می‌شود استفاده می‌کنند تا فلسطینی‌ها را به محل مورد نظر کشانده و آنها را هدف قرار دهند.

رهبر انصارالله یمن تصریح کرد: دشمن صهیونیستی از تمام راه‌های مختلف برای نسل کشی ملت فلسطین از جمله گرسنه نگه داشتن آنها و گسترش بیماری‌های واگیردار در نوار غزه استفاده کرده است.

وی در ادامه افزود: این جنایات رژیم صهیونیستی و کشتار و ویرانی در غزه با حمایت تمام قد آمریکا صورت می گیرد. این کشور در محاصره نوار غزه، گرسنه نگه داشتن ساکنان این باریکه، کشتار آنها و جنایت نسل کشی شریک است.

عبدالملک الحوثی تصریح کرد: دشمن صهیونیستی تلاش دارد از به اصطلاح اعیاد یهودیان برای حمله به مسجدالاقصی و تعرض به این مسجد و نمازگزاران فلسطینی سوء استفاده کند. در کرانه باختری نیز شاهد عملیات بی سابقه مصادره اراضی فلسطینی ها توسط دشمن صهیونیستی طی ۳۰ سال گذشته هستیم. تجاوزات صهیونیست ها در این منطقه به صورت روزانه انجام می شود.

وی اضافه کرد: عنوان یهودستیزی در کشورهای غربی تنها زمانی استفاده می شود که مساله به دشمن صهیونیستی مرتبط باشد. در آلمان قصد دارند قانونی تصویب کنند که صرف انتقاد از دشمن صهیونیستی یهودستیزی تلقی شود. هر کس که خواهان توقف نسل کشی فلسطینی ها باشد در غرب به عنوان یهودستیز معرفی می شود. حتی برخی افراد در داخل مجلس نمایندگان آمریکا بمباران ملت فلسطین با بمب های هسته ای را تایید کردند.

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد: تمام حقوقی که آمریکایی ها در قبال دانشجویان دانشگاه های این کشور قائل بودند بعد از درخواست برای توقف نسل کشی فلسطینی ها از بین رفت. دولت آمریکا امروزه دانشگاه های این کشور را به پادگان تبدیل کرده و دانشجویان را دستگیر می کند. رئیس جمهور و مقامات آمریکایی معترضان در دانشگاه های این کشور را تهدید به برکناری و اخراج کرده اند. آمریکایی ها حتی به قانون ها و شعارهای خود در خصوص دموکراسی و آزادی بیان نیز پایبند نیستند.

رهبر انصارالله یمن همچنین تاکید کرد: ما شاهد اقداماتی در بیش از ۱۰۰ شهر غربی و اروپایی در حمایت از فلسطینی ها هستیم که از اهمیت زیادی برخوردار است. آمریکایی ها سعی می کنند مانع گسترش این موج بیدارکننده شوند. وقتی غربی ها از حق ملت فلسطین در تشکیل کشور سخن می گویند منظورشان تشکیل کشور در بخش کوچکی از خاک آنها و مصادره بیشتر خاک فلسطین به نفع دشمن صهیونیستی است. استفاده از چنین اصطلاحاتی گمراه کننده و فریبنده است.

وی بیان کرد: با وجود موضع ذلیلانه اکثر کشورهای اسلامی اما ملت فلسطین و نیروهای رزمنده به پایداری خود ادامه می دهند. تداوم عملیات نیروهای فلسطینی در شمال و مرکز نوار غزه افسانه ای و بی سابقه است. دشمن صهیونیستی ضربات سنگینی متحمل شده است. پدیده گسترش مشکلات روانی در میان صهیونیست ها به عنوان جنایتکاران متجاوز قابل توجه است. آنها نتوانستند اسرای خود را آزاد کرده یا رزمندگان فلسطینی را متوقف کنند.

عبدالملک الحوثی اضافه کرد: نیمی از صهیونیست ها به مهاجرت و ترک فلسطین اشغالی فکر می کنند. این مساله بیانگر وجود یک بحران ماهیتی در رژیم صهیونیستی است چرا که آنها به این نکته اذعان می کنند که اشغالگر هستند. مهاجرت معکوس صهیونیست ها نتیجه راهبردی مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه است. صدها هزار اشغالگر صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی با ترس زیادی نسبت به استقرار مجدد در این منطقه رو به رو هستند.

وی درباره یمن نیز گفت: جبهه یمن و عملیات دریایی این کشور همچنان ادامه دارد و نیروهای یمنی می کوشند دایره این عملیات را در اقیانوس هند گسترش داده و تقویت کنند. این عملیات به گونه ای خواهد بود که هرگز در حساب و کتاب های آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و چه بسا کل کشورهای جهان نمی گنجد. طی ۲۰۰ روز از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند.

رهبر انصارالله یمن تصریح کرد: میانگین عملیات ما علیه کشتی های مرتبط با دشمن صهیونیستی به یک کشتی در هر ۲ روز رسیده است. بنا به اذعان مدیر اجرایی بندر ام الرشراش در ایلات این بندر به صورت کامل فلج شده است. در نتیجه صادرات رژیم صهیونیستی به میزان ۲۲ درصد و واردات این رژیم به میزان بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است. صهیونیست ها به توقف فعالیت های بندر ایلات اذعان کرده اند. آنها تاکید کردند که ایلات بدون دریای سرخ نمی تواند ادامه حیات داشته باشد و این روند به دلیل حمله های موشکی و پهپادی مختل شده است.

وی اضافه کرد: حرکت کشتی های آمریکایی در دریای سرخ به میزان ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده و این یک دستاورد بزرگ به شمار می رود. آمریکایی ها برای حرکت در این منطقه پشت اروپایی ها سنگر می گیرند و پنهان می شوند. ناوهای آمریکایی و انگلیسی جرأت ندارند در منطقه هایی که احتمال حمله می رود مستقر شوند. این در حالی است که آمریکایی ها پیش از این عادت به قلدری در دریا داشتند.

رهبر انصارالله یمن اضافه کرد: آمریکایی ها مسیرهای دورتر مانند اقیانوس هند را انتخاب کردند اما هر روز با خطرات زیادی رو به رو هستند. این مسیر طولانی تر باعث افزایش هزینه ها شده و بر اقتصاد آمریکا تاثیر منفی گذاشته است. بیمه یک کشتی برای برخی شرکت ها در آمریکا ۵۰ میلیون دلار هزینه داشته و این مساله بی سابقه بوده است. عملیات نیروهای یمنی اوضاع را برای انگلیس نیز سخت کرده به طوری که هزینه های باربری در انگلیس به میزان ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: عملیات نیروهای یمن علیه دشمن صهیونیستی در کنار راهپیمایی های میلیونی مردم یمن در حمایت از ملت فلسطین ادامه خواهد داشت. هر کس ذره ای وجدان داشته باشد با دیدن صحنه های جنایات رژیم صهیونیستی به خیابان ها می آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دشمن صهیونیستی بیمارستان‌های نوار غزه را به گورهای دسته جمعی تبدیل کرده است
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • تولید مجموعه‌های نمایشی با محوریت عملیات «وعده صادق» در دستور کار قرار دارد
  • یورش ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • عربستان تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد
  • تل آویو: گور‌های جمعی را ما ایجاد نکردیم!
  • اهداف راهبردی عملیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش
  • غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش قرار گرفت