Web Analytics Made Easy - Statcounter

سامانه آموزش مهارتی و ارزیابی درک خطر در حوزه محصولات همگرا طراحی شد تا حوادث ترافیکی کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ در حال حاضر وضعیت حوادث ترافیکی در ایران شرایط مناسبی ندارد، تعدادی زیادی در سال به خاطر حوادث رانندگی کشته  و برخی‌ها زخمی و یا دچار نقص عضو می‌شوند. بخش قابل‌توجهی از حوادث ترافیکی را انسان در آن دخیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامانه ارزیابی درک خطر برای سنجش ارزیابی درک افراد از خطرات احتمالی پیرامون خودرو استفاده می‌شود. این سامانه برای آموزش درک خطر افراد متقاضی گواهینامه، افزایش مهارت رانندگان دارای گواهینامه و همچنین رانندگان حرفه‌ای که مسئولیت حمل مسافر یا بار را بر عهده دارند بسیار پراهمیت است.

این محصول بر پایه فناوری شناختی توسعه پیدا کرده است و در این محصول بر اساس پارامترهای شناختی رفتاری مانند توجه، میزان توجه، زمان عکس‌العمل و مواردی از این قبیل میزان مهارت فرد در مواجه با خطرات احتمالی پیرامون سنجیده می‌شود. همچنین از دیگر قابلیت‌های این محصول، سنجش نوع عکس‌العمل فرد نسبت به خطرات محیطی است.

 

حوزه محصولات همگرا

مصلح عبدالهادی، مدیرعامل شرکت فناور شبیه‌ساز نصیر با بیان اشاره به اینکه این محصول دارای دو بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است، گفت: بخش سخت‌افزاری سیستم، یک دستگاه شبیه‌ساز رانندگی است که در حالت حداقلی دارای پدال‌های گاز و ترمز، صفحه‌نمایش و پردازشگر رایانه‌ای است.

وی با بیان اینکه این محصول با تکیه‌بر فناوری اطلاعات و علوم شناختی در حوزه محصولات همگرا به شمار می‌رود، افزود: این دو بخش در تعامل باهم وظیفه ایجاد سناریو رانندگی برای کاربر و ثبت و سنجش هوشمند نحوه رانندگی کاربر و درنهایت امتیازدهی به آن را بر عهده دارد.

در برخی کشورها بخشی از گواهینامه رانندگی شامل درک خطر است که این موضوع در ایران نیز می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد. در کشورهای همسایه نیز این محصول کاربرد دارد و می‌تواند بازار صادراتی خوبی داشته باشد. مرکز راهبردی فناوری های همگرا این محصول را مورد حمایت و توسعه قرار داده است و به‌زودی از اولین نسخه آن رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سامانه طراحی گواهینامه خطر حوادث ترافیکی آموزش مهارتی بازار صادراتی علوم شناختی رانندگی امن محصولات همگرا رانندگان حرفه ای سنجش هوشمند حوادث ترافیکی درک خطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۱۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد خطوط مترو می‌شود

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور از پیشرفت ۸۵ درصدی تولید قطار ملی تولید داخل کشور خبر داد و گفت: این قطار طی یکی، دو هفته آینده به صورت رسمی وارد خطوط حمل و نقل مترو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی با اعلام این خبر با بیان اینکه، پنج شرکت دانش بنیان با تشکیل یک کنسرسیوم در کنار جهاد دانشگاهی، وزارت صمت، وزارت کشور و شهرداری تهران این قطار ملی را طراحی کرده اند، اظهار کرد: این قطار ملی هفته گذشته همه آزمون‌های کیفی و استاندارهای ایرانی و اروپایی خود را با موفقیت گذراند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور تاکید کرد: قطار ملی ایرانی اکنون آماده ورود به ایستگاه‌های مترو برای خدمات رسانی به شهروندان است.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه اکنون ۸۵ درصد تولید قطار ملی تولید داخلی است، افزود: این قطار ظرف یکی دو هفته آینده به‌صورت رسمی وارد خطوط حمل و نقل مترو خواهد شد.

وی با بیان اینکه این قطار طی هفته‌های آتی وارد چرخه خدمت رسانی به مردم می‌شود، اظهار امیدواری کرد که با تولید انبوه این قطار، درصد داخلی سازی آن به ۹۲ درصد افزایش یابد.

کد خبر 745589

دیگر خبرها

  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی و رونمایی محصولات دانش بنیان در سمنان
  • رونمایی ۶ محصول دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان
  • قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • حضور شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان ایرانی در نمایشگاه جنوب شرق آسیا
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در نمایشگاه پزشکی و دارویی جنوب شرق آسیا
  • تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
  • طراحی دستگاهی برای آنالیز توزیع فشار در کف پا
  • استفاده از توان دانش‌بنیان‌های ایرانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان
  • روند کاهشی تصادفات رانندگی نوروزی مهاباد در طول سال هم تداوم یابد