Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@00:47:19 GMT

توسعه همکاری های ایران و جمهوری موریس در دستور کار

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۱۱۲۷

توسعه همکاری های ایران و جمهوری موریس در دستور کار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر سید احسان خاندوزی طی سخنانی در این دیدار که در محل این وزارتخانه برگزار شد، ضمن استقبال از دیدگاه طرف مقابل مبنی بر توسعه همکاری‌ها و سرمایه گذاری متقابل، آمادگی جمهوری اسلامی برای سرمایه گذاری و همکاری در زمینه تکنولوژی‌های پیشرفته صنایع دارو سازی و فناوری نانو ابراز آمادگی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر اقتصاد همچنین موافقت جمهوری اسلامی برای همکاری متقابل دو کشور برای تأمین امنیت غذایی ایران و موریس با توجه به جنگ اوکراین و نیز توسعه سرمایه گذاری‌های طرف ایرانی در جمهوری موریس در زمینه ساختمان سازی و تأمین مصالح ساختمانی را اعلام کرد.

وی جمهوری موریس را دروازه مراودات مالی جنوب آفریقا خواند و از اراده جمهوری اسلامی برای تقویت همکاری‌ها و مراودات مالی با کشورهای این حوزه تاکید کرد.

خاندوزی ابراز امیدواری کرد، با تشکیل هیأت‌های مشترک دو کشور به منظور بررسی زمینه‌های همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری موریس، شاهد ابتکارات طرفین در خصوص افزایش حجم تجارت دو کشور باشیم.

این گزارش حاکی است، «سوگاتیش» وزیر بازرگانی و کار جمهوری موریس نیز که در رأس یک هیئت عالیرتبه به ایران سفر کرده است، در سخنانی در این دیدار بر تمایل و اراده جدی این کشور برای توسعه همکاری‌های تجاری و سرمایه گذاری متقابل با ایران تأکید کرد.

کد خبر 5563364

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران جمهوری موریس سید احسان خاندوزی نهضت ملی مسکن سازمان امور مالیاتی بانک مرکزی مصرف برق وزارت صنعت معدن و تجارت بورس رمز ارز وزارت جهاد کشاورزی رستم قاسمی بازار سرمایه پروازهای اربعین تسهیلات بانکی سازمان بنادر و دریانوردی اربعین 1401 جمهوری اسلامی سرمایه گذاری جمهوری موریس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۱۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین حضور ایران در نشست وزیران علوم سازمان شانگهای

به گزارش خبرگزاری مهر، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه به نمایندگی از کشورمان در این نشست حضور یافت و سخنرانی داشت.

همچنین امید رضایی فر قائم مقام وزیر در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم نیز به صورت برخط در این نشست سخنرانی کرد.

سفیر ایران در مسکو با اشاره به اینکه کشورمان از تیرماه ۱۴۰۲ به عنوان عضو کامل به سازمان همکاری شانگهای پیوست، یادآور شد که جمهوری اسلامی ایران پیش از این در ۲۰ سال گذشته و در زمان عضویت خود به عنوان ناظر در این سازمان، دیدگاه‌های خود را بیان کرده است.

وی اظهار داشت: ایران هم‌اینک نیز به عنوان عضو کامل به دنبال تعامل سازنده و همکاری جامع با بخش‌های مختلف تخصصی سازمان همکاری شانگهای است.

جلالی، یکی از مهمترین زمینه‌های همکاری کشورهای عضو سازمان شانگهای را حوزه آموزش عنوان کرد و افزود: آموزش سنگ بنای توسعه هر کشوری است و جمهوری اسلامی ایران هم در این زمینه سابقه و تجربه طولانی دارد.

اقدامات بزرگ ایران در حوزه علم و فناوری با وجود تحریم‌ها

سفیر ایران در مسکو در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کشور ما با وجود مواجهه با همه تحریم‌ها و فشارهای غیرعادلانه برخی قدرت‌ها در حوزه تحقیق‌، پژوهش و آموزش عالی کارهای بزرگی انجام داده است.

وی یادآور شد: ایران هم‌اینک در منطقه غرب آسیا در بسیاری از شاخص‌های علوم و تحقیقات از جمله فناوری و انرژی جایگاه برتر را دارد.

آمادگی ایران برای به اشتراک گذاشتن تجارب در حوزه آموزش

جلالی ادامه داد: ما آماده هستیم تا دستاوردها و تجربیات خود را در حوزه آموزش با کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای را به اشتراک بگذاریم.

وی با بیان اینکه همکاری دانشگاه‌های برتر عضو سازمان همکاری شانگهای اقدام بسیار مهم و در خور تقدیری است، گفت: دانشگاه‌های برتر ایران، سالیانی است که با کشورهای شانگهای از جمله روسیه در حال همکاری مشترک هستند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه اظهار داشت: ما آمادگی خود را به شکل کامل اعلام می‌کنیم که به عنوان یک عضو کامل سازمان شانگهای، همکاری کاملی را با این سازمان همکاری داشته باشیم.

امید رضایی فر قائم مقام وزیر در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در سخنانی ویدئو کنفرانس در این نشست بر آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران بر توسعه همکاری‌ها در حوزه علم و فناوری تأکید کرد و گزارشی از دستیابی ایران به جایگاه‌های قابل توجه در عرصه علم و فناوری با وجود تحریم‌های غرب ارائه کرد.

کد خبر 6081831 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • بهروری و سرمایه گذاری در سال جدید در دستور کار دستگاه‌های استان باشد
  • نخستین حضور ایران در نشست وزیران علوم سازمان شانگهای
  • اعتبار ۹۴ میلیارد ریالی برای بهسازی و توسعه پایانه باقوشخانه
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان
  • زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد
  • همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است
  • چرا صنعت نفت برای سرمایه گذاری خارجی با وجود تحریم ها جذاب بود؟