Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@14:25:43 GMT

اختصاص زمین ۵۰۰۰ متری به خوابگاه دانشجویی در قم

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۱۱۶۰

اختصاص زمین ۵۰۰۰ متری به خوابگاه دانشجویی در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، احمد حاجی‌زاده شب گذشته در جلسه بررسی مشکلات آموزشی دانشگاه‌ها که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در بحث خوابگاه دانشجویی با مشکلاتی مواجه هستیم، اظهار کرد: اگر تمام امکانات را بسیج کنیم حتی نمی‌توانیم یک سوم خوابگاه مورد نیاز دانشجویان را تامین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این موضوع آسیب‌های بسیاری برای قم و به ویژه برای دانشجویان دارد، عنوان کرد: در این جلسه در نظر داریم موانع و مشکلات موجود را در حد توان برطرف کنیم تا با آغاز سال تحصیلی با مشکلی جدی‌ روبرو نشویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در رابطه با دانشگاه‌ها، مطرح کرد: اولویت اصلی ما باید رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری باشد.

وی با بیان اینکه یک شخص و یک مجموعه تاکنون برای خوابگاه دانشجویی درخواست‌هایی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: این شخص از سال 91 زمین را دریافت کرده و تاکنون هیچ اقدامی انجام نداده است که باید زمین مذکور پس گرفته شود.

حاجی‌زاده ادامه داد: همچنین یک مجموعه نیز 80 درصد مراحل تکمیل خوابگاهی دانشجویی با ظرفیت ۷۰۰ نفر را انجام داده ولی بانک به علت بدهی مانع پیشرفت کار شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر این دو مورد تکمیل شوند بسیاری از مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی استان برطرف خواهد شد، تصریح کرد: دانشجویان و به خصوص دانشجویان دختر فرزندان و ناموس ما هستند و باید نسبت به آن‌ها دغدغه‌مند باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم با بیان اینکه استان قم ظرفیت خوبی در حوزه خیرین دارد، یادآور شد: 5 هزار متر زمین در پردیسان برای خوابگاه دانشجویی وجود دارد که آمادگی تحویل آن به بخش خصوصی و خیرین را داریم.

وی با اشاره به اینکه در این حوزه می‌توانیم از ظرفیت‌های ملی نیز استفاده کنیم، ابراز کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر قم نیز می‌توانند کمک‌های مطلوبی در این راستا داشته باشند.

حاجی‌زاده با بیان اینکه ساختمان‌هایی که در استان قم قابلیت خوابگاه شدن دارند نیز باید شناسایی شوند، تاکید کرد: اولویت نخست ما خوابگاه خواهران است.

انتهای پیام/۷۸۰۳۱

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون استاندار قم خیرین خوابگاه های دانشجویی قم خوابگاه دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۱۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلفی گل: بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟/ شوخی وزیر علوم با بسیج دانشجویی + فیلم

وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در هشتمین نشست از سلسله نشست‌های علمی با کارگزاران گفت:هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمیشود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، وزیر علوم و تحقیقات در هشتمین نشست از سلسله نشست‌های علمی با کارگزاران که در دانشگاه علامه طباطبایی در حال برگزاری است در پاسخ به سوال بسیج دانشجویی گفت:هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمیشود.

وی افزود: بسیج دانشجویی می‌گوید چرا حرف‌هایی که می‌زنید عمل نمی‌کنید .انتظار داریم ۱۰ مورد بیاورید و بگویید که چرا به این کار‌ها عمل نکردید .می گویید حضور کم در دانشگاه‌ها، بزنید حضور وزیر در دانشگاه تهران، علامه، خواجه نصیر، علم و صنعت.

وی ادامه داد: حضرت علی می‌فرمایند وجدان تنها محکمه‌ای است که نیاز به قاضی ندارد؛ باید یک حرفی بزنید که وجدان آدم، انسان را راحت بگذارد. بیش از ۶۰ سفر استانی داشتیم و با دانشجویان و اساتید دیدار داشتیم.حتی در تعطیلات عید در گروه‌های مجازی اساتید و دانشجویان حضور داشتم و به سوالات جواب دادم.



کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

سازمان برنامه بودجه باید ۱۵ درصد برای فعالیت‌های پژوهشی و ۵ درصد برای فعالیت فرهنگی اختصاص دهد

زلفی گل در ادامه گفت:بحث پژوهانه جامع را در برنامه توسعه هفتم آورده‌ایم،   سازمان برنامه بودجه باید ۱۵ درصد برای فعالیت‌های پژوهشی و ۵ درصد برای فعالیت فرهنگی اختصاص دهد

وی ادامه داد: کارانه در وزارت بهداشت وجود داشت در وزارت علوم نبود، این را مصوب کردیم .برای اولین برای استادانی که طی 5 سال گذشته استخدام  شدند پژوهانه ویژه اختصاص دادیم.

وی افزود: برای دانشمندان یک و دو درصد پژوهانه و اعتبار ویژه اختصاص دادیم .امسال یک ردیف ویژه در قانون بودجه برای پژوهانه آورده ایم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بورسیه صنعت را برای اولین بار رقم زدیم/ مجلات تحت نمایه بین‌المللی را ۱۰۰ درصد افزایش خواهیم داد

وزیر علوم و تحقیقات در ادامه گفت:با اتاق بازرگانی هماهنگ کردیم تا دانشجویان رتبه خاص بورسیه شوند و نگران آینده شغلی خود نباشند.یک کارگروهی شکل دادیم تا برای تمام مدیرمسئولان و سردبیران مجلات علمی کارگاه آمورشی بگذارند تا چه جوری مجلات ما تحت نمایه بین المللی دربیاید.

وی افزود: طی ۴۳ سال ۱۰۱ مجله وابسته به وزارت علوم تحت نمایه بین المللی بود، ولی در دوره ما تا الان ۶۷ مجله و بیش از ۱۰۰ درصد رشد خواهیم داد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • زلفی گل: بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟/ شوخی وزیر علوم با بسیج دانشجویی + فیلم
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • ساماندهی پارک موتورسیکلت‌ها در خیابان لاله‌زار جنوبی
  • توسعه خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی نیازمند تخصیص اعتبارات
  • آغاز ساخت خوابگاه دانشجویی متاهلی در دامغان