Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@14:36:36 GMT

گسترش روابط پوتین و رهبر کره شمالی

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۱۲۷۳

گسترش روابط پوتین و رهبر کره شمالی

به گزاش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رسانه دولتی کره شمالی روز دوشنبه گزارش داد، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه به «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی گفته است که دو کشور با تلاش مشترک روابط دوجانبه جامع و سازنده را گسترش خواهند داد.

خبرگزاری کره شمالی در این ارتباط خبر داد که پوتین در نامه‌ای به کیم به مناسبت روز آزادی کره گفت که روابط نزدیک تر به نفع هر دو کشور است و به تقویت امنیت و ثبات شبه جزیره کره و منطقه شمال شرق آسیا کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقابل نیز کیم جونگ اون نامه‌ای به پوتین ارسال کرد و در نامه خود گفت که دوستی روسیه و کره شمالی در جنگ جهانی دوم با پیروزی بر ژاپن که شبه جزیره کره را اشغال کرده بود، شکل گرفت.

کیم در این نامه گفت: «همکاری، حمایت و همبستگی استراتژیک و تاکتیکی» بین دو کشور از آن زمان به سطح جدیدی رسیده و تلاش مشترک آنها برای خنثی کردن تهدیدها و تحریکات نیروهای نظامی متخاصم است.

کیم پیش بینی کرد همکاری روسیه و کره شمالی بر اساس توافقنامه‌ای که در سال ۲۰۱۹ در دیدار با پوتین امضا شد، افزایش یابد.

کره شمالی در ماه ژوئیه دو جمهوری جداشده توسط روسیه در شرق اوکراین را به عنوان کشورهای مستقل به رسمیت شناخت و برخی مقامات احتمال اعزام کارگران کره شمالی به این مناطق را برای کمک به ساخت و ساز و سایر کارها مطرح کردند.

پس از به رسمیت شناختن جمهوری‌های جداشده اوکراین به عنوان کشورهای مستقل توسط کره شمالی، کی یف بلافاصله روابط خود را با پیونگ یانگ به دلیل این اقدام به طور کامل قطع کرد.

کد خبر 5563369

منبع: مهر

کلیدواژه: اوکراین پیونگ یانگ روسیه آسیا کره شمالی کی یف ولادیمیر پوتین پوتین ژاپن کیم جونگ اون جنگ جهانی دوم ایالات متحده امریکا روسیه رژیم صهیونیستی عراق فلسطین اوکراین تایوان سوریه سلمان رشدی ترکیه جنگ اوکراین انگلیس افغانستان کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۱۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز تحلیف پوتین مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مراسم تحلیف رییس جمهور روسیه در ابتدای ماه مه برگزار می شود.

«آندری کلیشاس» رییس کمیته قانون اساسی و دولت در شورای فدراسیون روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که مراسم تحلیف «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه در ۷ مه (۱۸ اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

این سناتور روس همچنین گفت که اگر رئیس جمهور تمایل داشته باشد دومای دولتی می تواند تا ۸ مه نامزدی نخست وزیر جدید روسیه را بررسی کند.

وی گفت که دوماً دولتی روسیه در ۶ مه به کار خود بازخواهد گشت و اگر رئیس جمهور صلاح بداند، دو روز بعد نامزدی نخست وزیر جدید روسیه را بررسی می کند.

بر اساس قانون اساسی روسیه، دوره ریاست جمهوری این کشورشش سال است.

دولت روسیه در روز تحلیف رییس جمهور جدید منتخب استعفا می دهد و روند تشکیل دولت جدید آغاز می شود.

کد خبر 6086869

دیگر خبرها

  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • «پوتین» با هوش مصنوعی بازیگر شد
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود
  • شولتز: پوتین حق ندارد از امانوئل کانت نقل قول کند!
  • سفر یک وزیر کره شمالی به ایران 
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو