Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@19:41:54 GMT

افزایش ۴.۴ درصدی نرخ تورم در کویت

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۱۵۳۲

افزایش ۴.۴ درصدی نرخ تورم در کویت

بانک ملی کویت اعلام کرد که نرخ تورم در این کشور طی سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ به میزان ۴.۴ درصد افزایش یافته است اما انتظار می‌رود در نیمه دوم با کاهش فشارهای جهانی قیمت‌ها روند کاهشی داشته باشد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، بانک ملی کویت اعلام کرد که نرخ تورم در این کشور طی سه ماهه دوم سال 2022 به میزان 4.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4 درصد افزایش یافته است اما انتظار می‌رود در نیمه دوم با کاهش فشارهای جهانی قیمت‌ها روند کاهشی داشته باشد.

این وام دهنده در گزارش اقتصادی به روز رسانی شده خود در روز شنبه اعلام کرد که شاخص قیمت مصرف کننده در این کشور حاشیه خلیج فارس طی سه ماه منتهی به ژوئن نسبت به سال گذشته 4.4 درصد افزایش یافته است که به عوامل جهانی مانند قیمت بالای مواد غذایی و تنگناهای زنجیره تامین مربوط می‌شود.

با این حال، نرخ تورم در این کشور عربی نسبت به سه ماهه اول سال جاری میلادی بدون تغییر بود و کمی کمتر از آوریل و مه بود، اما همچنان بر اساس استانداردهای جهانی بالا بوده است.

سقوط بی‌سابقه دارایی خارجی بانک مرکزی کویتکویت نماینده سابق خود را برای ریاست اوپک معرفی کرد

بر اساس این گزارش، افزایش ارزش دینار کویت، در راستای تقویت دلار آمریکا، به مهار فشارهای تورمی از طریق کاهش هزینه واردات کمک کرده است.

ارزش دینار همچنین در برابر ارزهای اصلی جهان از ابتدای سال 2022 تا کنون شاهد افزایش بوده است از جمله در برابر یوان چین (4 درصد)، یورو (10 درصد) و ین ژاپن (16 درصد).

بانک ملی کویت پیش بینی کرد که نرخ تورم در نیمه دوم سال جاری میلادی کاهش یابد چرا که برخی از فشارهای جهانی فروکش خواهد کرد، سیاست های پولی سخت‌تر خواهد شد و قیمت‌هایی که در سال گذشته به شدت افزایش یافت در مقایسه با سال قبل کاهش خواهد یافت.

این بانک همچنین گفت: خطرهایی که نرخ تورم را سعودی خواهد کرد شامل کاهش ارزش دلار آمریکا است که می تواند قیمت واردات در کویت را افزایش دهد، یا افزایش اجاره بهای مسکن که در سال جاری میلادی راکد بوده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصاد اخبار کویت اقتصاد اخبار کویت نرخ تورم نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۱۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه یک افزایش قیمت جزئی داشته که می‌تواند نتیجه گزارش کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته باشد. به نظر می‌رسد توجه سرمایه‌گذاران از تنش‌های خاورمیانه دور شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش ۸۳ دلار و ۳۴ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۳.۲۳۷ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۱۹ آوریل کاهش یافته است. این در حالیست که بسیاری از تحلیلگران انتظار یک افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.
تاجران منتظر اطلاعات رسمی در مورد ذخایر نفت و محصولات نفتی هستند که قرار است امروز منتشر شود.
در این بین، احتمال کاهش نرخ بهره در انگلیس و اتحادیه اروپا در ماه ژوئن افزایش یافته که می‌تواند به رشد اقتصاد و در نتیجه رشد تقاضا برای نفت کمک کند.
کپیتال ایکونومیکس طی یادداشتی اعلام کرد فعالیت تجاری در منطقه یورو و انگلیس در ماه جاری میلادی با بیشترین سرعت طی یک سال گذشته رشد داشته که حاکی از ادامه رشد اقتصاد منطقه است.
از طرف دیگر فعالیت تجاری در آمریکا در ماه آوریل تا پایین‌ترین سطح طی چهار ماه گذشته کاهش یافته است. بدین ترتیب سیاستگذاران قانع می‌شوند که لازم است نرخ بهره را جهت حمایت از اقتصاد پایین بیاورند.
با وجود تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، به نظر می‌رسد توجه تاجران تا حدی از تحولات خاورمیانه در معاملات روز چهارشنبه دور شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • خبر خوش بانک جهانی برای ایران
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • اسلحه ژاپنی علیه تورم و غافلگیری تسلا
  • راهبرد بانک مرکزی اشتباه است / زایش چهار درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • راز‌های ناگفته از تورم منفی ۱۰ درصدی افغانستان
  • قیمت طلای جهانی دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زایش ۴ درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳