Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه روسیه از اعلامیه عفو بین الملل مبنی بر بازبینی گزارش این سازمان حقوق بشری از جنایات جنگی کی‌یف در جنگ اوکراین توسط گروهی از کارشناسان مستقل انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مورد اعلامیه اخیر عفو بین الملل مبنی بر اینکه "کارشناسان مستقل" گزارش این سازمان در مورد نقض قوانین جنگی توسط نیروهای اوکراینی را بازبینی خواهند کرد، اظهار نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته زاخارووا، دلیل این "بازبینی" این است که نتیجه باید مغایر و متفاوت و با روند حاکم میان کشورهای غربی مطابقت داشته باشد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: "واقعیت‌ها برای کسی مهم نیست. آنها می‌گویند ارتش کی‌یف به غیرنظامیان شلیک نمی‌کند پس این یعنی شلیک نمی‌کند. این یک رویکرد غیر علمی است، اما نشان می‌دهد سیستم کنونی غرب یک دیکتاتوری است."

عفو بین‌الملل پیشتر اعلام کرد که گروهی از کارشناسان مستقل گزارش اخیر این سازمان را که در آن از نقض قوانین بین‌المللی توسط ارتش اوکراین صحبت شده و اعتراض کی‌یف را به دنبال داشت، بررسی خواهند کرد.

دفتر آلمانی این سازمان بین‌المللی اعلام کرد که نتایج این گزارش با "احتیاط و دقت" مورد انتظار ابلاغ نشده است.

این سازمان بین‌المللی مدعی شد که می‌خواهد بداند هنگام تهیه گزارش چه اشتباهی مرتکب شده است تا بعداً مرتکب چنین اشتباهاتی نشود و کار خود را در زمینه حقوق بشر بهبود بخشد.

 عفو بین‌الملل ۴ اوت گزارشی را منتشر کرد که در آن نیروهای اوکراینی را به نقض استانداردهای حقوق بشری و قوانین جنگی متهم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حمله روسيه به اوكراين ماریا زاخارووا عفو بين الملل عفو بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۱۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از نحوه ساخت پهپاد‌های جنگی تا فروش تسلیحات به روسیه در مستند «پرچمدار» + فیلم

بهنام خان‌محمدی، مسئول روابط عمومی پلتفرم عماریار درباره مستند «پرچمدار» که برای اولین‌بار با ۱۱ نفر از موثرترین افراد موثر در شکل‌گیری قدرت پهپادی گفت‌وگو شده، گفت: مستند «پرچمدار» به تاریخچه پهپادی کشور می‌پردازد. اینکه چگونه اولین پهپاد کشور را ساختیم. مستند از معرفی اولین پهپاد کشور به نام «مهاجر» شروع می‌شود، تا به معرفی پهپاد‌های «شاهد» می‌رسد. حتی در جنگ اوکراین و روسیه از پهپاد شاهد ۱۳۶ استفاده می‌شود. در این مستند از جلسه سردار حاجی‌زاده با یکی از فرماندهان روسی پرده‌براری می‌شود. در آنجا سردار حاجی‌زاده می‌گوید ما از لحاظ پهپادی به شما کمک می‌کنیم، شما از جهت فناوری موشکی به ما کمک کن.

خان‌محمدی ادامه داد: حتی آن فرمانده روس می‌گوید که پیشنهادم این است شما فرماندهی یگان پهپاد تشکیل دهید. قبل از جنگ روسیه و اوکراین، ایران قرارداد فروش پهپاد شاهد را با روسیه امضا کرده بود. اینکه در همان اوایل جنگ روسیه و اوکراین منکر فروش تسلیحات به روس بودیم، درست بوده است. ما در دو سال گذشته یکسری پهپاد را فروختیم، که الان روس‌ها از آن به عنوان ابزار جنگی استفاده می‌کنند. فروش این تجهیزات مربوط به الان نیست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مسئول روابط عمومی پلتفرم عماریار با بیان اینکه مستند «پرچمدار» به بررسی انواع پهپاد‌های ایرانی از جمله شاهد ۱۳۶، شاهد ۱۳۱ و شاهد ۱۳۹ از زبان فرماندهان می‌پردازد، توضیح داد: در نهایت مستند با معرفی خانواده پهپاد‌های شاهد به اتمام می‌رسد. تهیه‌کننده حقوقی مستند نیروی هوایی سپاه پاسداران است.

پیش از این، محمد شلتوکی، کارگردان درباره هدف از تولید مستند گفته بود، طی چند سال اخیر به ویژه پس از جنگ با داعش ساخت مستند درباره پهپاد‌های شاهد به دلیل اثرگذاری‌شان در دستور کار قرار گرفت و از اسفند سال ۱۴۰۰ مراحل تولید این فیلم آغاز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • حمله اوکراین به قدیمی‌ترین کشتی جنگی روسیه که از جنگ جهانی اول و دوم جان به در برد
  • روسیه : پیشروی‌های ما در اوکراین همچنان ادامه دارد
  • سنگ آمریکا برای کودک کش‌ها
  • روسیه در جنگ اوکراین پیروز خواهد شد
  • پسکوف: اوکراین عمدا خبرنگاران را هدف قرار می‌دهد
  • روسیه یک منطقه دیگر دونتسک را آزاد کرد
  • از نحوه ساخت پهپاد‌های جنگی تا فروش تسلیحات به روسیه در مستند «پرچمدار» + فیلم
  • اکثر اوکراینی به بهبود وضعیت جنگی امیدی ندارند
  • جامعه جهانی کشته شدن خبرنگار روس به دست اوکراین را محکوم کند
  • روسیه : یک فروند سوخو-۲۵ اوکراین سرنگون شد