Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی پیشنهاد داد از ظرفیت بخش خصوصی برای راه اندازی شرکت‌های هواپیمایی و توجه به هندلینگ هواپیمایی برای حل مشکلات کمبود پروازی استفاده شود.

عظیم طهماسبی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به موضوع کمبود ناوگان حمل و نقلی و کاهش تعداد پروازها، اظهار کرد: فرودگاه بیرجند از ابتدای امسال تا ابتدای تیرماه ۲۶۰ پرواز داشته که توسط سه شرکت انجام شده که در این پروازها ۸۲۷۲ نفر  مسافر ورودی و ۹۲۳۸ نفر مسافر خروجی بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کمبود ناوگان پروازی تنها مربوط به مرکز استان نیست، افزود: این موضوع کشوری بوده، اما راه اندازی شرکت هواپیمایی با مالکیت سرمایه گذارانی از خراسان جنوبی می‌تواند مشکل را مرتفع کند.

طهماسبی با بیان اینکه همچنین حمایت از یکی از شرکت‌های هواپیمایی فعال با اعطلای تسهیلات از دیگر مواردی است که برای رفع مشکلات کمبود پروازی پیشنهاد شده است، تصریح کرد: مرکز استان نیازمند روزانه دو پرواز ۱۵٠ یا ۱۶٠ نفری در مسیر تهران-بیرجند-تهران در ساعت صبح تا غروب بوده که کل روز را پوشش دهد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با تأکید بر استفاده از بخش خصوصی بیان کرد: اکنون تنها یک شرکت دولتی، خدمات هندلینگ  پرواز را در فرودگاه بیرجند انجام می‌دهد و پیشنهاداتی از سوی بخش خصوصی برای راه اندازی شرکت هندلینگ دریافت شده که مورد تایید این اداره کل قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اکنون مراحل اداری در حال طی کردن بوده و اگر این امر اتفاق افتد شرکت‌های هواپیمایی بیشتر برای پرواز به استان ترغیب می‌شوند، ادامه داد: یک شرکت هواپیمایی اکنون دو فروند هواپیمای دیگر به ناوگان خود اضافه کرده که در حال رایزنی هستیم در صورت امکان پس از دریافت مجوز پروازی یک پرواز دیگر در مرکز استان فراهم کنیم تا مشکلات اندکی مرتفع شود.

طهماسبی اظهار کرد: کشور ایران در  تحریم به سر می‌برد و همین امر باعث کمبود شدید ناوگان حمل و نقلی پروازی شده و اکثر هواپیماهای موجود دارای بدنه متوسط با حداقل ظرفیت ۱۶۰ نفری به بالا هستند.

وی یادآور شد: از طرفی وقتی در استان تقاضا برای سفر به برای شهرستان‌ها و استان‌ها کم است شرکت‌های هواپیمایی به برقراری پرواز در این مسیرها را ندارند و ترجیح می‌دهند پروازی را برنامه ریزی کنند که تقاضای زیاد داشته باشد تا کمی از مشکلات اقتصادی آنان مرتفع شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شرکت هواپیمایی پرواز ناوگان هوایی ایران فرودگاه بیرجند شرکت هندلینگ شرکت های هواپیمایی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۱۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار اورژانس هوایی در بام نفت ایران

اورژانس هوایی نفت همسو با مسئولیت اجتماعی صنعت نفت به‌زودی در فرودگاه گچساران مستقر می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز گچساران، غلامرضا کمالی، مدیرعامل این شرکت با اشاره به ارتقای ارائه خدمات درمانی و حفظ سلامت کارکنان صنعت نفت و مردم گچساران و همجوار در شرایط اورژانسی با تأکید بر استقرار اورژانس هوایی در گچساران از راه‌اندازی اورژانس هوایی بام نفت ایران خبر داد.

وی افزود: پراکندگی حوزه فعالیت شرکت نفت و گاز گچساران در گستره چهار استان جنوبی کشور سبب شده است در صورت بروز اتفاق، سوانح و حوادث دسترسی مصدومان به نزدیک‌ترین مرکز درمانی با توجه به بُعد مسافت در کمترین زمان امکان‌پذیر نباشد و این از مهم‌ترین مشکلات خدمات‌رسانی به‌شمار می‌رفت.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران اظهار کرد: خدمت در شأن مردم منطقه را وظیفه خود می‌دانیم و با پیگیری‌های انجام‌شده به‌زودی بیمارستان نفت نیز وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود.

کمالی تصریح کرد: با افزایش پروازهای فرودگاه در تلاش هستیم پروازها روزانه باشد زیرا اعتقاد راسخ داریم برای سرمایه‌گذاری در منطقه باید زیرساخت‌های آن تأمین شود که صنعت نفت در این زمینه همسو با مسئولیت‌ اجتماعی اقدام‌های سازنده‌ای در حال اجرا دارد.

دیگر خبرها

  • افزایش پروازهای فرودگاه بین المللی اهواز در نوروز امسال
  • جابه جایی نزدیک به ۲ میلیون مسافر هوایی در نیمه نخست تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳
  • پرواز گرگان-مشهد-گرگان برای روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته بر قرار شد
  • استقرار اورژانس هوایی در بام نفت ایران
  • ۹ فرودگاه بین‌المللی کشور زیر ذره بین سازمان هواپیمایی کشوری
  • پرواز فوق العاده هما به فرودگاه رامسر
  • اجرای دو عملیات پروازی بالگرد اوژانس مازندران
  • نظارت بازرسان بر عرضه بلیت‌ های نوروزی در ۹ فرودگاه بزرگ
  • ارائه خدمات نوروزی در فرودگاه‌های مازندران
  • نوروز و باز هرج و مرج در پرواز‌های داخلی