Web Analytics Made Easy - Statcounter

 یارانه نقدی مردادماه هفته گذشته واریز شد و این، چهارمین یارانه نقدی پس از جراحی اقتصادی دولت و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده است.

در حالی چهارمین مرحله از یارانه‌های نقدی هفته گذشته به حساب خانوار واریز شد که هنوز حذف‌شدگان یارانه امکان ثبت‌نام برای دریافت یارانه را دارند.

این در شرایطی است که زیرساخت‌های طرح کالابرگ در حال آماده‌سازی است و بنا به گفته وزیر اقتصاد، گزارش طرح کالابرگ قرار است تا آخر مرداد ارائه شود و امیدواریم اوایل شهریور ماه بعد از ارائه گزارش، تصمیم نهایی در خصوص جزییات تغییر شیوه پرداخت یارانه‌ها صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز در پاسخ به این سوال که یارانه بعدی نقدی است یا کالایی عنوان کرده، تا زمانی که ابلاغ رسمی صورت نگرفته باشد، یارانه‌ها به صورت نقدی پرداخت می‌شود و هنوز هم ابلاغی صورت نگرفته، بنابراین فعلا گفته می‌شود ماه بعد هم پرداخت به صورت نقدی خواهد بود.

در این‌میان، پیش‌بینی می‌شود تغییر در شیوه پرداخت یارانه‌ها از مهرماه کلید بخورد. البته به باور کارشناسان، اگر دولت قصد واقعی برای تغییر شیوه پرداخت داشته باشد.

با این حال، یارانه نقدی مردادماه هفته گذشته واریز شد و این، چهارمین یارانه نقدی پس از جراحی اقتصادی دولت و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده است.

پرداخت یارانه نقدی از اردیبهشت امسال و به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات کالای اساسی با رویه جدید و مبلغ ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به تناسب دهک‌بندی صورت گرفته برای ۹ دهک پرداخت می‌شود؛ به‌طوری که برای سه دهک اول به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار و مابقی دهک‌ها ۳۰۰ هزار تومان است.

منبع: ساناپرس

منبع: فردا

کلیدواژه: یارانه نقدی یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی یارانه نقدی جاماندگان یارانه نقدی 300 هزار تومانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۱۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ کارگران قوت گرفت؟/ اعلام جزییات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اسفند سال گذشته بیش از ۲۰ جلسه با ساعت‌های طولانی چانه زنی برای تعیین حداقل دستمزد ۱۴۰۳ برگزار شد. در نهایت دستمزد حداقل بگیران ۳۵ درصد و سایر سطوح ۲۲ درصد افزایش یافت. به این ترتیب حق اولاد از ۵۳۷ هزار تومان به ۷۱۶.۶۰۰ تومان افزایش یافت. بن خوار و بار از ۱.۱ میلیون تومان به ۱.۴ میلیون تومان و حق مسکن بدون تغییر ۹۰۰ هزار تومان حق تأهل ۵۰۰ هزار تومان برای اولین بار برای کارگر خانم و آقا در نظر گرفته شد.

مهر در گزارشی نوشت: پس از اعتراض نمایندگان کارگری نسبت به نادیده گرفته شدن عدد سبد معیشتی و ترک جلسه مصوبه بدون امضا جامعه کارگری مصوب شد.

در ادامه تاکید رئیس‌جمهور مبنی بر تأمین رضایت جامعه کارگران، شورای عالی کار در این هفته چندین جلسه داشت. بر اساس سخن برخی از اعضای شورای عالی کار افزایش حق مسکن در مصوبه حداقل مزد ۱۴۰۳ محتمل است و این عدد حدود ۳۰ درصد برآورد می‌شود.

اما نکته مهم این است که بین فاکتورهای تعیین کننده عدد دریافتی کارگران اعم از حق عائله‌مندی، خوار و بار و… تنها حق مسکن است که پس از تصویب در شورای عالی کار برای اجرا باید به تصویب هیأت دولت نیز برسد. در صورت تصویب در هیأت دولت برای اجرا از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ خواهد شد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896613

دیگر خبرها

  • یارانه نقدی فروردین 1403 برای کدام دهک‌ها واریز شد؟ | کی می‌شود این مبلغ را برداشت کرد؟
  • پاسخ امیرعبداللهیان به احتمال تغییر سیاست‌های هسته‌ای ایران | در صورت تکرار ماجراجویی اسرائیل پاسخ حداکثری ایران چه خواهد بود؟
  • تغییر شیوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس از فصل آینده
  • یارانه نقدی فروردین ماه واریز شد/ یارانه از ساعت ۲۴ قابل برداشت است
  • تغییر شیوه برگزاری بازی‌های جام حذفی انگلیس از فصل آینده
  • یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ کارگران قوت گرفت؟/ اعلام جزییات
  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • خروج موج بارشی از خوزستان/ دما افزایش می‌یابد
  • یارانه فروردین، کالابرگ الکترونیک، صدک‌بندی و چند ابهام دیگر