Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر کل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تا پایان تیر ماه ۱۳ معدن جدید در استان با ظرفیت استخراج سالانه ۲۳۷ هزار تن انواع مواد معدنی وارد چرخه تولید شده است.

عبدالحمید سرتیپی در گفت و گو با ایسنا گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان تیر ماه ۱۳ معدن جدید در استان با ظرفیت استخراج سالانه ۲۳۷ هزار تن انواع مواد معدنی و ایجاد زمینه اشتغال مستقیم برای ۸۹ نفر وارد چرخه تولید شده اند که برای بهره برداری و راه اندازی این معادن بیش از ۳۴۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی ۴ ماهه نخست امسال ۱۹ فقره پروانه اکتشافی جهت انجام اکتشافات معدنی برای محدوده های جدید اکتشافی در استان صادر شده است. همچنین ۵ محدوده اکتشافی با ذخیره قطعی ۴۱ میلیون و ۶۵۰ هزارتن انواع مواد معدنی و با حجم سرمایه گذاری ۱۴۱ میلیارد ریال موفق به اخذ گواهی کشف شده اند که با تکمیل مرحله پایان عملیات اکتشافی و تجهیز معادن به بهره برداری خواهند رسید.

سرتیپی تصریح کرد: در حال حاضر ۵۲۳ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ظرفیت استخراج سالانه بیش از ۱۸ میلیون و ۳۹۰ هزار تن انواع مواد معدنی و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۵ هزار و ۲۸۹ نفر وجود دارد که برای بهره برداری از این معادن بیش از ۵ هزار و ۷۳۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

مدیر کل صمت استان اضافه کرد: جلوگیری از خام فروش مواد معدنی استخراج شده از معادن استان در صدر برنامه های اداره کل صمت استان است که در همین راستا ۳ واحد سنگبری بزرگ مقیاس در شمال و جنوب استان احداث و در حال تکمیل بوده و همچنین یک واحد سیلیکون متال برای فراوری سیلیس در شهرستان خوی در حال تکمیل شدن و آماده برای بهر برداری است. 

سرتیپی خاطرنشان کرد: استان با توجه به مزیت هایی همچون نزدیکی به مرز، هم مرز بودن با ۳ کشور مهم منطقه بخصوص کشور ترکیه که دروازه ورود به کشور های اروپایی محسوب می شود و همچنین دارا بود معادن مختلف و مواد معدنی غنی موقعیت و ظرفیت مناسبی را برای سرمایه گذاری در حوزه معادن و صنایع معدنی را دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی معدن استخراج مواد معدنی انواع مواد معدنی سرمایه گذاری بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۱۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی و تعیین نواحی اولویت دار برای توسعه فاضلاب شهر ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  با حضور معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، مدیر امور آب فاضلاب ارومیه، نماینده مجری طرح فاضلاب ارومیه و نماینده مشاور طرح جلسه بررسی اولویت‌های اجرای توسعه شبکه فاضلاب در سطح شهر ارومیه برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

 در این جلسه احیا جاهدی معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی بر ضرورت هزینه کرد بهینه اعتبارات عمرانی در راستای حل مشکل دفع بهداشتی فاضلاب  شهر ارومیه و همچنین پوشش حفره های خالی به جامانده از عملیات اجرایی سنوات گذشته  و  توسعه شبکه فاضلاب در مناطق محروم و کم برخوردار شهر از جمله نواحی کوهنورد، باقیمانده گل سرخ، کوی لاله و سالار تاکید کرد.

  در نیم سال اول سال گذشته به لحاظ عدم شروع بهره برداری از مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه محدودیت های توسعه فاضلاب وجود داشت و بعد از ارائه مجوز برای توسعه فاضلاب در نیمه سال 1402  حدود ۱۵ کیلومتر شبکه جمع آوری و خط انتقال فاضلاب شهر ارومیه اجرا و شرایط لازم برای واگذاری حدود ۴هزار فقره انشعاب فاضلاب فراهم  و پیش بینی می شود در صورت تخصیص اعتبارات پیش بینی شده در موافقتنامه، عملیات توسعه فاضلاب در سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۲ درحدود صددرصد افزایش یابد.

دیگر خبرها

  • بررسی و تعیین نواحی اولویت دار برای توسعه فاضلاب شهر ارومیه
  • رشد ۱۸ درصدی میزان وصول حقوق دولتی معادن در کردستان
  • در حادثه معدن لیبریا ۷ نفر کشته شدند
  • زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • زمینه اشغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • ۷ نفر در حادثه معدن در لیبریا کشته شدند
  • فعالیت ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر
  • ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر فعال است
  • بارش‌های سال آبی جاری آذربایجان‌غربی؛ ۱۸ درصد بیشتر از بلندمدت
  • ترافیک افتتاح های معدن و صنایع معدنی در راه است