Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@12:09:08 GMT

بازگشت جایزه ملی محیط زیست بعد از ۴ سال

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۱۸۲۹

بازگشت جایزه ملی محیط زیست بعد از ۴ سال

به گزارش خبرگزاری مهر، نورالله مرادی در رابطه با از سرگیری اجرای جایزه ملی محیط زیست گفت: روند اجرای جایزه ملی محیط زیست علیرغم مصوبه شورایعالی مبنی بر اهدای سالانه آن، از سال ۱۳۹۶ متوقف شد، که امسال بعد از ۴ سال بار دیگر در هفته اول اسفند ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: جایزه ملی محیط زیست فرصتی است برای تبادل اندیشه‌ها و دستاوردهای فعالان این عرصه، ایجاد انگیزه برای مشارکت مردمی و گسترش فرهنگ حمایت و حفاظت از محیط زیست در جامعه، با رویکرد تشویق و تقدیر از افرادی که در این مسیر کوشا بوده و به نوعی در شناخت و بسط آن تأثیر گذار بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نورالله مرادی تصریح کرد: پس از اعلام فراخوان، افراد مدارک و مستندات فعالیت‌های خود را که در راستای محورهای مصوب دریافت جایزه ملی محیط زیست انجام داده اند، ارائه داده و به استناد ماده ۴۶ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و مصوبه شماره ۱۶۵ شورایعالی حفاظت محیط زیست، جایزه ملی به برگزیدگانی از بین متخصصین، مؤسسات عمومی و سازمان‌های دولتی، مؤسسات و شرکت‌های خصوصی، شرکت‌های دانش بنیان، سازمان‌های مردم نهاد و سایر اشخاص حقیقی اهدا خواهد شد که در حفاظت، حمایت و بهسازی محیط زیست، خدمات برجسته و فعالیت چشمگیر و ارزنده‌ای انجام داده باشند.

مرادی با اشاره به تشکیل ستاد اعطای جایزه ملی محیط زیست به ریاست علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و تعیین دبیرخانه جایزه ملی محیط زیست در معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان ادامه داد: به زودی فراخوان و آگهی اعطای جایزه ملی از طریق اداره کل روابط عمومی و امور رسانه و ادارات کل استان‌ها منتشر خواهد شد. همچنین به وزارتخانه‌ها، سازمان‌های مرتبط، دانشگاه‌ها، مراکز علمی، سازمان‌های مردم نهاد و … نیز به صورت مجزا اطلاع رسانی می‌شود.

کد خبر 5563382

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان محیط زیست جایزه ملی محیط زیست دولت سیزدهم شهرداری تهران شورای شهر تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران میراث فرهنگی شورای شهر شهر تهران آتش نشانی سازمان محیط زیست آلودگی هوا غلامحسین محسنی اژه ای شرکت کنترل کیفیت هوای تهران سند تحول بنیادین آموزش و پرورش علی القاصی مهر قوه قضاییه جایزه ملی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۱۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفتگو با همشهری درباره آخرین وضعیت حقابه ایران از افغانستان اظهار داشت: سازمان حفاظت از محیط زیست با همکاری آقای قمی، سفیر ایران در افغانستان، مرتبا درحال پیگیری حقابه ایران از رود هیرمند هستند. پیگیری این حقابه را جدای از بحث های معاهدات درحال پیگیری هستیم.

وی ادامه داد: دولت طالبان به ما قول داده بود تا همتای آنان در سطح رئیس محیط زیست به ایران بیاید و حقابه را پیگیری کنیم. روندها و مسائل منطقه ای اجازه نداد سفر مقام افغانستانی به کشورمان انجام شود. از سوی دیگر مقامات طالبان ادعا میکردند که منابع آبی و مقدار بارش ها در کشورشان به اندازه ای نیست که توان رهاسازی آب به سمت کشور را داشته باشند. البته مردم افغانستان نیز در این زمینه مطالباتی دارند که امیدواریم در نهایت با رایزنی های موثر، حقابه ایران به سمت کشور رهاسازی شود.

کد خبر 846653 برچسب‌ها خبر ویژه افغانستان طالبان سازمان حفاظت محیط زیست رود هيرمند

دیگر خبرها

  • هنرمند سیستان و بلوچستانی جایزه جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست را از آن خود کرد
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • شورای فرهنگی محیط زیست در همه استان‌ها فعال می‌شود
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • طرح پتروشیمی «میانکاله» دیگر وجود ندارد
  • راه‌اندازی پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»
  • اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در سال جاری
  • پیش نویس اصلاح قانون مدیریت پسماندها تهیه شد