Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-29@04:59:06 GMT

هلاکت ۱۳ عضو گروه تروریستی الشباب در سومالی

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۱۸۹۹

هلاکت ۱۳ عضو گروه تروریستی الشباب در سومالی

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، مقام‌های نظامی سومالی گفتند در پی حمله هوایی آمریکا به مخفیگاه‌های تروریست‌ها در استان هیران واقع در مرکز این کشور ۱۳ تن از عناصر گروه تروریستی الشباب به هلاکت رسیدند.

بر اساس این گزارش، این عملیات با هماهنگی ارتش سومالی انجام گرفته و دومین حمله در یک هفته گذشته علیه گروه تروریستی الشباب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش تر نیز فرماندهی ارتش آمریکا در آفریقا اعلام کرده بود که نیروهای این کشور ۳ حمله هوایی علیه گروه تروریستی الشباب در استان هیران انجام داده است.

الشباب یک گروه مسلح تروریستی وابسته به شبکه القاعده است و بسیاری از عملیات‌ تروریستی را که منجر به جان باختن صدها نفر در آفریقا شده، پایه‌ریزی کرده است.

الشباب بارها به نظامیان دولتی و نیروهای صلح‌بان اتحادیه آفریقا در موگادیشو پایتخت سومالی یورش برده‌ و چند عملیات‌ خونبار را هم در سایر نقاط آفریقا اجرا کرده است.

گروه الشباب قصد حمله به واحدهای اتیوپی در نیروهای مأموریت اتحادیه آفریقا در سومالی را «AMISOM» داشته است و نیروهای هوایی اتیوپی علیه گروه الشباب در سومالی بارها دست به حمله زده‌اند.

نیروهای اتحادیه آفریقا در سومالی تحت پشتیبانی سازمان ملل متحد است و نزدیک به ۲۰ هزار سرباز که اتباع اوگاندا، اتیوپی، بوروندی و کنیا هستند در آن فعالیت می‌کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم ماهواره خیام هوشنگ ابتهاج حسین همدانی سلمان رشدی آیات شیطانی سومالی الشباب گروه تروریستی هلاکت محرم ماهواره خیام هوشنگ ابتهاج حسین همدانی سلمان رشدی آیات شیطانی گروه تروریستی الشباب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۱۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت یک تروریست بلندپایه داعش در مرز عراق و سوریه

به گزراش «تابناک» به نقل از فارس، ستاد عملیات مشترک عراق امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد که نیروهای امنیتی و نظامی این کشور طی عملیات ویژه‌ای توانستند «سمیر خضر شریف النمراوی» مسئول عملیات انتقال تروریست‌ها و سلاح و مواد منفجره و مهمات میان عراق و سوریه را به هلاکت برسانند.

در این بیانیه آمده است: «النمراوی یکی از سران تروریستی است دستش به خون بسیاری از مردم بی گناه آلوده است».فرماندهی عملیات مشترک عراق هفته گذشته سومین مرحله از عملیات «وعد الحق» را به منظور تعقیب و پاکسازی بقایای گروه تروریستی «داعش» آغاز کرد.

دیگر خبرها

  • هلاکت یک تروریست بلندپایه داعش در مرز عراق و سوریه
  • هلاکت یک سرکرده داعش در عراق
  • کرملین خواستار توجه بیشتر تلگرام به سوء استفاده گروه‌های تروریستی شد
  • نیویورک تایمز: تمرکز داعش بر یارگیری از تاجیک ها
  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • واکنش طالبان به حمله انتحاری علیه چینی‌ها در پاکستان
  • روسیه: اوکراین پشت حمله تروریستی به کروکوس است
  • روسیه: اوکراین در حمله خونین به کنسرت مسکو نقش داشته است
  • حمله تروریستی به دومین پایگاه بزرگ نیروی دریایی پاکستان