Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-16@10:16:19 GMT

ذخیره خونی ایران چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۱۹۰۹

ذخیره خونی ایران چقدر است؟

آفتاب‌‌نیوز :

مصطفی جمالی، مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران در پاسخ به این پرسش که «کدام گروه خونی بیشتر مورد نیاز مراکز درمانی است؟»، بیان داشت: گروه خونی یک توزیعی دارد؛ مثلا می‌گوییم گروه خونی ۳ درصد است. خب مصرف کننده نیز به همین میزان کم است.

وی ادامه داد: بنابراین اینکه بگوییم کدام گروه خونی بیشتر نیاز است جوابش این است که ممکن است در برخی مقاطع مثلا به صورت تصادفی در بیمارستانی گروه خونی او منفی که درصد کمی دارد، ذخیره این نوع گروه خونی کم بیاید که این به ندرت پیش می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور عادی توزیع خون اهدایی و ذخیره شده جوابگوی نیاز بیمارستانهاست.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران درباره «کمبود خون در برخی استانها»، گفت: قبلا گفته می‌شد ذخائر خون برای ۵ روز خوب است و ما گفتیم ۸ روز خوب است. حالا اگر از این ۸ روز پایین بیاید ما هشدار می‌دهیم. درست نیز همین است؛ باید حوادث غیر مترقبه را در نظر بگیریم و استاندارد جهان نیز همین ۸ روز است. باید به سمتی برویم که ظرفیت ۱۲ روز خون را داشته باشیم تا هیچ نگرانی نداشته باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سازمان انتقال خون ایران ذخیره خونی ایران گروه خونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۱۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال سال گربه است یا سال تمساح؟ | زورآزمایی جواد عزتی و بهرام افشاری در اکران

همشهری آنلاین: با طالع‌بینی چینی یا هندی، با کف‌بینی یا آینه‌بینی، با فال چای یا فال قهوه، با فال آونگ یا فال تاروت و خلاصه با هر جادو و جنبل و تردستی و شعبده‌ای که بخواهید از تیک‌تیک عقربه‌های ساعت جلو بیفتید و آینده را بخوانید، فقط به یک نتیجه می‌رسید: فرقی نمی‌کند در چه دوره و زمانه‌ای باشیم و در روی کدام پاشنه بچرخد، ‌بخت کمدی‌ها همیشه بلند است و طالع‌شان میمون. خواب آشفته کمدی‌ها خیلی زود تعبیر می‌شود و با ملغمه‌ای از بزن‌وبکوب و حرکات موزون و شوخی‌های خط قرمزی به تنِ رؤیاهای سبز و آبی تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذارانِ کمدی‌ها جامه واقعیت تن می‌کنند و همان‌قدر که باعث انبساط خاطر تماشاگران می‌شوند، به منبسط شدن حساب بانکی سازندگان‌شان کمک می‌رسانند. در طالع هر کمدی‌ای هم که شمایل و رخسار بهرام افشاری افتاده باشد، حکایت از فزونی و فراوانی گیشه دارد و رفع نگرانی و تشویش تهیه‌کننده. مجموع این شرایط هم برای مدیران و تصمیم‌گیرندگان سینما فرخنده است و مبارک. وقتی سینمادار راضی، تهیه‌کننده راضی، پخش‌کننده راضی، تماشاگر راضی، مدیر و مسئول راضی، دیگر کسی حال خود «سینما» را نمی‌پرسد. فعلا رکوردهاست که می‌شکند و آمار است که حرف اول را می زند. کمدی «سال گربه» که چهارشنبه هفته پیش با بازی بهرام افشاری در اکران عید فطر روی پرده آمد، تعبیر یکی از همان رؤیاهاست برای رکوردشکنی و جا گرفتن در فهرست پرفروش‌ترین‌ها و پر تماشاگرترین‌ها.

پنجه تیز «سال گربه»

یک خبرگزاری یا یک رسانه که خبر رکوردشکنی فیلمی را منتشر کند، دیگر تمام است. خبرها پشت هم ریسه می‌شوند و رسانه‌ها صف می‌کشند تا همان خبر را با آب‌وتاب بیشتر یا کمتر به مخاطب‌شان تحویل دهند. بالاخره اعجاز عدد و رقم و درصد هر چشمی را خیره می‌کند. کمیت که بالا باشد، دیگر زیر سوال بردن کیفیت سخت می‌شود. حالا هم خبر روز سینما، خبر رکوردشکنی «سال گربه» ساخته مصطفی تقی‌زاده و به تهیه‌کنندگی سعید خانی است. از همان روز اول نمایشش، خورشید سعد و اختر فرخ «سال گربه» تابان و پرفروغ بود. خبرگزاری دولت (ایرنا) گزارش داده که «سال گربه» در نخستین روز نمایشش ۳۲ هزار نفر را به سینما کشاند و این آمار یعنی بیشترین میزان جذب مخاطب در نخستین روز اکران پساکرونایی سینماهای ایران. در ادامه همین گزارش آمده: «رکورد یک دهه بیشترین تعداد مخاطب روز نخست سینماها، در اختیار فیلم «مطرب» با ۳۴ هزار مخاطب قرار دارد. حتی فیلم «هزارپا»، در روز نخست نمایش خود، ۲۲ هزار مخاطب داشت. دیگر فیلم‌های پرمخاطب یک دهه اخیر سینمای ایران نیز کمتر از این میزان مخاطب را در روز نخست تجربه کردند. بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که «سال گربه» پس از «مطرب» دومین فیلم یک دهه اخیر سینماهای کشور است که توانسته بیشترین میزان مخاطب را طی روز نخست نمایش خود داشته باشد.» همین گزارش دلیل فروش بالای روز نخست این فیلم را اکران آن در تعطیلات عید فطر عنوان کرده است. در حالی که رقیب جدی این فیلم یعنی «تمساح خونی» ساخته جواد عزتی در میانه اسفند به روی پرده رفت که همه به دنبال سروسامان دادن به امور آخر سال‌شان بودند و چند روز بعد هم ماه رمضان شروع شد. تعداد تماشاگر روز اول اکران «تمساح خونی» ۱۸ هزار و ۲۰۰ نفر بود در ۱۸۷ سالن. پیش از «تمساح خونی»، «گشت ۳» در ۲۶ آبان ۱۴۰۰ در روز نخست اکرانش ۲۱ هزار نفر تماشاگر داشت. حالا این رکورد را «سال گربه» مال خود کرده است. اگر با آمار فروش بالای فیلمی وسوسه می‌شوید که به تماشایش بروید، «سال گربه» انتخاب خوبی برای شماست.

ارقام، فاتح گیشه

در جدال گربه و تمساح، «سال گربه» است که در سه روز نخست اکرانش قافیه را به «تمساح خونی» می‌بازد، اما نه آنطور که در ادامه راه امیدی به جبران عقب‌ماندگی‌اش نداشته باشد. «سال گربه» در سه روز نخست اکرانش در هزار و ۱۸۷۵ سانس تقریبا ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروخت و ۱۰۷ هزار تماشاگر داشت. ارقامی قابل توجه که از ۶ فیلم دیگر اکران نوروزی در این ۳ روز بیشتر بود. درام اجتماعی «بیبدن» در این سه روز تقریبا ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش کرد که نصف فروش «سال گربه» محسوب می‌شود. در این مدت تنها فیلمی که از «سال گربه» بیشتر فروخت، «تمساح خونی» بود که در ۲ هزار و ۸۴۷ سانس به فروشی بیش از ۱۲ میلیارد تومان رسید و بیش از ۱۷۱ هزار تماشاگر داشت.

در واقع تعداد سانس‌ها و سالن‌ها تعیین‌کننده است و اگر «سال گربه» هم تعداد سانس‌هایش زیاد شود، طبعا فروشش بیشتر می‌شود. کیفیت آنقدرها تعیین‌کننده نیست؛ مهم تقسیم امکانات اکران است. اما میزان فروش و تعداد تماشاگر ۳ روز نخست اکران «تمساح خونی» چقدر بود که می‌گوییم «سال گربه» قافیه را به آن باخته؟ ۷ میلیارد و ۴۵۲ میلیون تومان و ۱۱۰ هزار تماشاگر. با وجود ۲ هزار تماشاگر بیشتر «تمساح خونی» در ۳ روز نخست اکرانش، اما فروشش حدودا ۲۵۰ میلیون تومان از «سال گربه» کمتر بوده که دلیلش به اختلاف قیمت بلیت برمی‌گردد؛ یعنی میانگین قیمت بلیت این فیلم کمی ارزان‌تر بوده.

به طور خلاصه، در ۳ روز آخر هفته گذشته که با تعطیلات عید فطر مقارن بود، سینمای ایران ۳۵۲ هزار و ۵۲۹ تماشاگر داشت و تقریبا ۲۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروخت که از این میزان ۲۰ میلیاردش فقط به ۲ فیلم تعلق داشت و ۶ فیلم دیگر تقریبا کمتر از ۵ میلیارد فروختند. حالا باید این ارقام را به سود سینمای ایران تفسیر کرد یا به ضررش؟ این باشد بر عهده شما.

کد خبر 844356 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران مجله سینمای ایران

دیگر خبرها

  • فیلم جواد عزتی ۱۰۰ میلیاردی شد
  • «تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
  • رکوردشکنی تازه در سینمای ایران/«تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
  • ذخایر خونی استان هرمزگان در چند روز آینده با کاهش روبه رو می‌شود
  • «تمساح خونی» پرفروشترین فیلم هفته ؛ «پرویز خان» در رده آخر
  • امسال سال گربه است یا سال تمساح؟ | زورآزمایی جواد عزتی و بهرام افشاری در اکران
  • نیاز به همه گروه‌های خونی در هرمزگان
  • «تمساح خونی» صاحب نیمی از فروش سینمای ۱۴۰۳
  • لزوم توجه به نیاز‌های افراد دارای معلولیت ذهنی در پایتخت
  • این خوراکی‌ها دشمن کم خونی هستند