Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@22:22:38 GMT

امامی بدون مدال اما تهدیدی برای مدعیان جهان

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۱۹۵۳

امامی بدون مدال اما تهدیدی برای مدعیان جهان

در تحلیل وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد مسابقات جهانی صربستان هرچند پیش‌بینی کسب مدال برای یونس امامی نشده اما او تهدیدی جدی برای مدال‎‌آوران محسوب می‌شود.

به گزارش مشرق، کایل دک نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم تیم آمریکا در مسابقات جهانی کشتی آزاد خواهد بود که در روزهای ۱۶ تا ۱۷ سپتامبر در بلگراد در تلاش است از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داک علاقمند است تا مدال طلا را به خانه بیاورد اما در یک میدان بزرگ به چالش کشیده و با بزرگترین تهدیدات روبه‌رو خواهد شد. کایل داک سید اول را خواهد داشت و سالکازانوف نایب قهرمان سال گذشته در سید دوم خواهد بود. این نکته نیز قابل ذکر است که کایل داک و فرانک چامیزو در یک سمت جدول خواهند بود و احتمالاً در نیمه نهایی به مصاف هم خواهند رفت.

سیدبندی:

کایل داک

تاجموراز سالکازانوف

فضلی ارییلماز

ردا رمضان

فرانک چامیزو

آوتاندیل کنچادزه

یونس امامی

ختیک تسابولوف

بهترین کشتی‌گیران: کایل داک، تاجموراز سالکازانوف و فرانک چامیزو

باتوجه به قهرمانی که داک در مسابقات سال گذشته داشت او یکی از شانس‌های قهرمانی در مسابقات جهانی صربستان است. وی سال گذشته هم سالکازانوف و هم چامیزو را شکست داد. داک احتمالاً باید دوباره در مسابقات جهانی امسال این دو رقیب را پشت سر بگذارد.

سالکازانوف سال ۲۰۲۱ در مسابقات قهرمانی اروپا موفق به کسب مدال طلا شد که در راه رسیدن به این مدال رقیبانی چون چامیزو و کنچادزه را پشت سر گذاشت. وی در مسابقات قهرمانی اروپا در سال ۲۰۲۲ هم توانست براین حریفان غلبه کند و نشان دهد موفقیت‌هایش اتفاقی نبوده است. این کشتی‌گیر یکی از مدعیان قهرمانی و شانس‌های رسیدن به فینال است.

فرانک چامیزو کشتی گیر اهل ایتالیا هم با وجود باخت مقابل ۲ حریف دیگرف یکی از مدعیان است. او به خوبی می داند چگونه به تنهایی بزرگترین صحنه ها را رقم بزند چرا که چامیزو دارنده مدال نقره جهان و برنز المپیک است.

کشتی‌گیران خطرناک: فضلی اریلماز / گلدن دمیرتاش از ترکیه، آواندیل کنچادزی / دیمیتری زووی از گرجستان و یونس امامی از ایران

از این گروه هنوز در مورد اینکه ترکیه و گرجستان چه کسی را به عنوان نماینده خود می فرستد، تردید وجود دارد. از ایران یونس امامی در میان مدعیان قرار دارد. وی سال گذشته در مرحله یک چهارم نهایی مقابل کنچادزه با نتیجه ۱۰ بر یک مغلوب شد و از دور رقابت ها کنار رفت اما او امسال کشتی های خوبی گرفته و توانست در مسابقات رنکینگ دار تونس به عنوان قهرمانی برسد. امامی ممکن است شانسی برای قهرمانی در جهان نداشته باشد اما قطعا تهدیدی برای مدال آوران خواهد بود.

پیش بینی مدال:

طلا: کایل داک

نقره: تاجموراز سالکازانوف

برنز: فرانک چامیزو و خاجی مراد گادجیف

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین جنگ غزه قیمت کایل داک یونس امامی مسابقات جهانی صربستان کشتی آزاد خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت مسابقات جهانی فرانک چامیزو یونس امامی سال گذشته کایل داک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۱۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلترناتیو جوان، امامی و آذرپیرا در صورت ناکامی در بیشکک چه کسانی هستند؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات گزینشی قاره آسیا ۳۱ فروردین تا ۲ اردیبهشت در بیشکک، محل برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا برگزار خواهد شد.

این آخرین گزینشی قاره‌ای است که کمتر از ۳ هفته پس از آن نیز گزینشی مرحله آخر که کسب سهمیه جهانی است و کشتی‌گیران جا مانده همه قاره‌ها از کسب سهمیه در آن شرکت خواهند کرد، در استانبول ترکیه به انجام می‌رسد.

تیم ملی کشتی آزاد ایران در اولین گزینشی المپیک که مسابقات قهرمانی ۲۰۲۳ جهان در صربستان بود، با رحمان عموزاد در ۶۵ کیلو، حسن یزدانی در ۸۶ کیلو و امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم سهمیه گرفت و سه سهمیه ماند برای رقابت‌های گزینشی بعدی.

احمد جوان در ۵۷ کیلو به عنوان نفر اول مسابقات کشوری، یونس امامی در ۷۴ کیلو به عنوان گزینه اول مد نظر کادرفنی تیم ملی که بیشتر به خاطر عناوین قبلی و سابقه‌اش انتخاب شده است و امیرعلی آذرپیرا در ۹۷ کیلوگرم نفر اول مسابقات کشوری و تورنمنت بین‌المللی زاگرب نفرات اعزامی به گزینشی قاره‌ای هستند.

از این میان پیش‌بینی اهالی فن، کسب حداقل دو سهمیه در رقابت‌های گزینشی آسیایی است، اما اگر این سه نفر نتوانند در بیشکک کسب سهمیه کنند، آلترناتیو آنها در مسابقه بعدی چه کسی است؟

در ۵۷ کیلوگرم باتوجه به وزن کم کم بودن احمد جوان و کیلو‌های زیادی که از وزن بدنش برای حضور در مسابقات کم می‌کند، قطعا حضور دوباره او در میدان بعدی میسر نیست. به احتمال فراوان اگر جوان نتواند در قرقیزستان سهمیه بگیرد، علیرضا سرلک نایب‌قهرمان سال ۲۰۲۱ جهان در استانبول جایگزینش خواهد شد.

در ۷۴ کیلوگرم هرچند نفر اول مسابقات کشوری حسین ابوذری بود و این کشتی‌گیر در تورنمنت زاگرب هم موفق به شکست یونس امامی شد، اما کارنامه خارجی او قابلِ قبول کادرفنی تیم ملی نبوده و احتمالا اگر یونس در بیشکک سهمیه نگیرد، باتوجه به اینکه کیلو‌های زیادی از وزن بدنش کم نمی‌کند، خودش به ترکیه هم خواهد رفت تا آخرین تلاشش را برای کسب سهمیه المپیک به کار ببندد.

در ۹۷ کیلوگرم که البته احتمال کسب سهمیه در بیشکک برای کشتی ایران بیشتر از سایر اوزان است، اگر امیرعلی آذرپیرا در میدان اول ناموفق عمل کند که البته خیلی احتمالش کم است، خودش در گزینشی استانبول نیز روی تشک خواهد رفت.

در مسابقات گزینشی آسیایی، نفرات برنده مرحله نیمه‌نهایی بدون برگزاری فینال، صاحب سهمیه المپیک خواهند شد و در استانبول که گزینشی جهانی است، علاوه بر فینالیست‌ها، نفرات سوم حقیقی نیز به سهمیه المپیک خواهند رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات آسیایی
  • کشتی فرنگی قهرمانی آسیا - قرقیزستان؛ هادی ساروی به مدال طلا رسید
  • کشتی فرنگی قهرمانی آسیا- قرقیزستان؛ ده بزرگی به مدال برنز رسید
  • ایران بدون 10 کشتی‌گیر زن هم بر بام کشتی آسیا قرار می‌گیرد
  • کشتی‌گیران ایران در روز دوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا قرقیزستان
  • فیروزپور در حضور کامران قاسمپور هم مدعی قهرمانی جهان است
  • علیزاده اولین طلایی کشتی فرنگی؛ تکرار قهرمانی با برد تکراری
  • رسوایی در کشتی جهان؛ چامیزو: آذربایجان رشوه داد نگرفتم
  • کشتی‌گیران ایران در روز نخست مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا قرقیزستان
  • آلترناتیو جوان، امامی و آذرپیرا در صورت ناکامی در بیشکک چه کسانی هستند؟