Web Analytics Made Easy - Statcounter

حقی‌پور گفت: ۸۰ موکب از استان لرستان در داخل کشور عراق و ایران برای پذیرایی از زائران اربعین برپا می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اصغر حقی پور در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، با اشاره به اینکه برای پذیرایی از زائران اربعین امسال نزدیک به ۸۰ موکب برپا می‌شود، اظهارداشت: برنامه‌ریزی شده تا ۳۷ موکب در کربلا، نجف، کوفه و یک موکب در سامرا استقرار ‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در داخل کشور نیز استان لرستان حدود ۳۸ موکب برای پذیرایی از زائران اربعین برپا می‌کند، افزود: با توجه به اینکه تعداد موکب‌ها در حال افزایش است مجموع آنها به ۸۰ موکب می‌رسد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان عنوان کرد: امسال در کل کشور برای اعزام پنج میلیون نفر مجوز داده‌اند و کارهای اعزام این زائران در حال انجام است.

وی بیان کرد: هدف ما این است که در اکثر موکب های استان با موکب های عراقی مشترک باشند و ما بتوانیم خدمات اشتراکی به زائران انجام دهیم.

حقی پور تصریح کرد: خدمات موکب ها به زائران شامل اسکان، صبحانه، ناهار، شام، حمام، سرویس‌های بهداشتی و… می‌شود که خوشبختانه در این زمینه زائران با مشکلی مواجه نمی‌شوند همچنین با توجه به گرمای هوا، اقداماتی برای تهیه وسایل سرمایشی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: موکب‌های استان لرستان تقریبا ۱۰ روز قبل از فرا رسیدن اربعین حسینی برای پذیرایی و خدمات دهی به زائران برپا می‌شود و تا یک تا دو روز بعد از اربعین فعالیت دارند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: برای پذیرایی از زائران اربعین ۸۰ موکب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۱۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرایی موزه‌های آستان قدس رضوی از بیش از ۴۳ هزار زائر داخلی و خارجی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   رئیس اداره گنجینه‌های موزه آستان قدس رضوی گفت: در نوروز ۱۴۰۳ بیش از ۴۳ هزار زائر داخلی و خارجی  از موزه‌های آستان قدس رضوی بازدید کردند.

عبدالحسین ملک جعفریان افزود:  این آمار به بازه زمانی ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ اختصاص  دارد.

وی گفت: ۱۱۰ نفر از این تعداد بازدید کننده زائر و گردشگر خارجی از کشور‌های پاکستان، عراق، هند، لبنان، افغانستان، ترکیه بودند.

رئیس اداره گنجینه‌های موزه آستان قدس رضوی افزود: موزه مرکزی و فرش  با ۳۸ هزار و ۸۰۸ نفر بازدید کننده بیشترین استقبال را داشته است و پس از آن موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری با  ۳ هزار و ۸۰۰ و موزه مردم شناسی با ۵۰۵ نفر بازدید کننده در رتبه‌های بعدی بازدید قرار دارد.

ملک جعفریان افزود:  روز پنج‌شنبه دوم فروردین ۱۴۰۳  با تعداد ۵ هزار و ۶۵۵ نفر بازدید کننده پربازدیدترین روز سال بود، اما در مجموع با توجه به همزمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان، آمار بازدید کنندگان در مقایسه با پارسال با کاهش رو به رو بود.

دیگر خبرها

  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • اولین کاروان از لرستان به حج عمره اعزام می‌شود
  • اعلام جزئیات اعزام زائران لرستانی حج عمره به سرزمین وحی
  • پذیرایی از زائران با چای و شیرینی یزدی
  • اولین کاروان حج عمره لرستان پنجم اردیبهشت اعزام می‌شود
  • پذیرایی موزه‌های آستان قدس رضوی از بیش از ۴۳ هزار زائر داخلی و خارجی