Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@18:50:01 GMT

توقیف یک دستگاه خودروی فروش سیار ماهی در اسدآباد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۲۱۹۲

توقیف یک دستگاه خودروی فروش سیار ماهی در اسدآباد

ایسنا/همدان رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد از توقیف یک دستگاه خودروی فروش سیار ماهی در این شهرستان خبر داد.

حسین وثوقی کیا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بازرسان مواد خام دامی شهرستان در بازرسی‌های روزانه خود با یک دستگاه خودرو که اقدام به دوره گردی و فروش ماهی با هویت نامعلوم داشت مواجه شده که با دستور مقام قضایی و همکاری نیروی انتظامی، مقدار ۴۰ کیلو گرم ماهی از این خودرو  ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به معدوم سازی این میزان ماهی و خروج آن از چرخه مصرف انسانی افزود: راننده و فروشنده این خودروی سیار فروش ماهی در اختیار مراجع ذیصلاح قرار گرفتند.

وثوقی کیا تصریح کرد: فرآورده‌های خام دامی نیازمند حمل با خودروهای دارای مجوز حمل بهداشتی از ادارات دامپزشکی مبدا بوده و از آنجایی که عرضه فرآورده‌های خام دامی بصورت سیار و در خودروها ممنوع است، فعالیت و عرضه مستقیم ماهی و سایر فرآورده‌های خام دامی توسط خودروهای سیار و دوره گردفروش ماهی، برابر ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی ممنوعیت داشته  و این عمل وی  تخلف بهداشتی محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: از سوی دیگر بدلیل نامشخص بودن مبدا تهیه ماهی  و نحوه صید آن و عدم  تجهیز این گونه از خودروها به  امکانات مورد نیاز برای حمل و نگهداری ماهی شرایط  استاندارد بهداشتی-قرنطینه‌ای و شرایط مناسب حمل و زنجیره سرد در آنها رعایت نمی شود که به همین دلیل احتمال فساد درآنها بالا خواهد بود.

اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مواد خام دامی اسدآباد

این مقام مسئول در ادامه از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مواد خام دامی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان خبر داد و  اظهار کرد: اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد به منظور تأمین سلامت و امنیت غذایی جامعه و خدمت رسانی به شهروندان اسدآبادی تمامی مراکز عرضه مواد خام دامی شهرستان را در دو شیفت کاری صبح و بعدازظهر مورد بازدید قرار می‌دهد.

وثوقی کیا هدف از این بازدیدها را بررسی کیفیت بهداشتی مواد خام دامی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور در زمینه حمل،نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در مراکز عرضه و اطلاع رسانی عمومی و آشنایی مردم شهرستان با ضوابط بهداشتی فوق دانست و یاد آور شد: از شهروندان اسدآبادی درخواست داریم ضمن تهیه این فرآورده‌ها از مراکز معتبر تحت نظارت دامپزشکی در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و عرضه فرآورده های خام دامی توسط فروشندگان دوره گرد، مراتب را سریعاً از طریق شماره تماس های ۳۳۱۴۸۰۲۰-۰۸۱ و سامانه ۱۵۱۲به واحد رسیدگی به شکایات اداره دامپزشکی اطلاع دهند تا برخورد مقتضی در این رابطه صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها موادخام دامی کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشكي ماهي فرآورده های خام دامی مواد خام دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۲۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سیدمرتضی قریشی گفت: گشت نظارتی بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی هسته کلانشهر اهواز با حضور ارگان‌های از قبیل؛ فرمانداری، تعزیرات حکومتی، پلیس نظارت بر اماکن، بازرسی اصناف، صمت، جهاد کشاورزی شهرستان اهواز آغاز گردید.

وی افزود: در این گشت مشترک بیش از ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی شامل: قطعات گوشت تازه بدلیل تغییرات ارگانولپتیک،  گوشت قرمز حاصل از کشتار غیرمجاز و گوشت چرخ شده با سنگدان مرغ  از چرخه مصرف انسانی خارج گردید.

قریشی ادامه داد: در این بازدید‌های مشترک ۴ واحد متخلف بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع معرفی و دستور پلمب ۲ واحد متخلف صادر شده است.

رئیس اداره دامپزشکی اهواز اضافه کرد: امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته، مواد خام دامی با سطح کیفی بهداشتی مطلوبی به دست مصرف کنندگان برسد و مردم با اطمینان خاطر نسبت به خریداری و مصرف محصولات مذکور اقدام کنند.

قریشی در پایان به شهروندان توصیه کرد: از خرید هرگونه گوشت، مرغ خام و فرآورده خام دامی در خارج از بسته بندی‌های مجاز خودداری نموده و در صورت مشاهده این اقلام مراتب را سریعا به اداره دامپزشکی اهواز اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد
  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز
  • صادرات ۲۹ قلم فرآورده دامی از استان البرز
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • معدوم سازی هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان
  • قریب به ۸تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در شهرستان زاهدان معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا