Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار منطقه 12 از برگزاری ویژه‌برنامه‌های پژوهشی در حوزه‌ محرم‌شناسی در سطح این منطقه خبر داد که در ایام محرم در دو بخش برپایی کارگاه نظری و گشت محرم‌گردی در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 12، امیر یزدی، شهردار منطقه، محرم و حادثه عاشورا را دریای بی‌پایان معارف و گنجینه پرافتخار شیعه خواند و گفت: مکتب امام حسین (علیه‌السلام) در طول تاریخ، منشأ بروز و ظهور رسوم، سنت‌ها و فرهنگی غنی‌، برآمده از دل شیعیان برحق و عاشقان دل‌سوخته آن حضرت بوده که امروز کشف و شناخت همین آموزه‌های فرهنگی در تربیت نسل‌های آینده تأثیر به‌سزایی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یزدی با تأکید بر ضرورت پژوهش‌های همه‌جانبه در حوزه محرم‌شناسی افزود: ایام محرم فرصت خوبی است که ضمن برپایی عزاداری‌ها و سوگواری برای سید و سالار شهیدان و مصیبت اهل بیت (علیهم‌السلام)، با اقدامات مطالعاتی و پژوهشی، فرهنگ عاشورایی را بازشناسی کنیم و گسترش دهیم.
وی با اشاره به اجرای «گشت محرم‌گردی» در سطح منطقه 12 بیان کرد: شهرداری منطقه 12 با هدف بازشناسایی فرهنگ عاشورایی، اقداماتی پژوهشی در حوزه محرم‌شناسی را در دستور کار قرار داده که گشت محرم‌گردی در سطح منطقه از جمله همین اقدامات بوده است.
سیدامیرحسین ساداتی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه در تشریح این برنامه گفت: گشت محرم‌گردی، روز چهارشنبه، ۱۹ مرداد به مناسبت گرامیداشت سومین روز از شهادت امام حسین (علیه‌السلام) با حضور ۳۲ نفر از شهروندان از ساعت ۹ صبح از مسیر «بقعه هفت‌دختران» آغاز شد و در ادامه گروه به راهنمایی تورلیدر از «حسینیه سادات‌اخوی» که از حسینیه‌های قدمت‌دار و معروف تهران است، بازدید و در مراسم سوم امام (ع) که در این حسینیه برپا بود، شرکت کرد؛ سپس گروه با حضور در «بازار تهران»، از «امامزاده زید (ع)» و مراسم «چهارپایه‌خوانی» و دیگر برنامه‌های مناسبتی محرم در این مسیر دیدن کرد.
وی، همچنین از برگزاری کارگاه پژوهشی با موضوع محرم‌شناسی خبر داد و گفت: این کارگاه هم از جمله اقدامات پژوهشی در حوزه محرم‌شناسی در منطقه 12 به شمار می‌رود، قرار است طی هفته‌های آتی با عناوین «تاریخ محرم در تهران»، «نشانه‌شناسی»، «شخصیت‌شناسی»، «مکان‌شناسی»، «بررسی مراسم اقوام در تهران» و... برگزار شود.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: محرم شناسی منطقه 12

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۲۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی پدیده زباله‌گردی و کودکان کار طی ماه‌های آینده/فعال شدن ساخت تمام خطوط متروی تهران

شهردار تهران گفت: در ماه‌های اولیه سال جاری برنامه‌ریزی جدی صورت گرفته است که پدیده زباله‌گردی و کودکان کار ساماندهی شود.

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در جمع خبرنگاران در مورد جمع‌آوری غیرمجاز پسماند توسط سودجویان با اشاره به همکاری بسیار جدی بین دستگاه‌ها به ویژه دستگاه قضا درباره برخورد با مافیای زباله، گفت: توقیف مجموعه ماشین‌هایی که خارج از ضوابط در حال انجام این کار هستند، از قبل از عید شروع شده است و مجموعه‌های مختلف این امر را به صورت ویژه دنبال می‌کنند؛ البته شبکه‌هایی وجود دارند که کودکان کار و زباله‌گرد را به کار می‌گیرند که این شبکه‌ها نیز توسط دستگاه‌های انتظامی دنبال می‌شوند.

وی افزود: در ماه‌های اولیه سال جاری برنامه‌ریزی جدی صورت گرفته است که این پدیده ساماندهی شود.

شهردار تهران در ادامه با تأکید بر اینکه ساخت تمام خطوط مترو در سال جدید فعال می‌شود، گفت: چهار خط جدید به خطوط هفت‌گانه مترو اضافه خواهد شد که ساخت دو خط از سال گذشته آغاز شده است و ساخت دو خط دیگر نیز در سال جدید شروع خواهد شد.

علیرضا زاکانی درخصوص محفل امام‌حسنی ها نیز تصریح کرد: این مراسم از نمادهای بزرگ و عظیمی بود که به آن توجه شد و عملا نشان داد که تعلق شهروندان به کتاب الهی و برنامه‌هایی که به بهترین نحو بتوانند در قالب هنر این پیام را به جامعه منتقل کنند، چه مقدار زیاد است.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی افزود: این از افتخاراتی است که از همه خالقان آن به ویژه از صدا و سیما، سازمان تبلیغات و همه مجموعه‌هایی که کمک کردند و با همت این کار عظیم را انجام دادند و البته کسانی که متصدی انتقال این پیام به جامعه با عمل هنرمندانه‌شان بودند و یا کسانی که این باب را دنبال کردند، باید تشکر کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساماندهی پدیده زباله‌گردی و کودکان کار طی ماه‌های آینده/فعال شدن ساخت تمام خطوط متروی تهران
  • کشف حلقه گمشده تاریخ در فلات ایران
  • برگزاری طرح کارگاه‌گردی و آشنائی گردشگران با هنر سفالگری در لالجین
  • مدیر رسانه ای مس رفسنجان: بازی سختی با استقلال در تهران داریم/ بخشی از مطالبات فصل قبل باقیمانده است
  • طبیعت‌گردی در میان شکوفه‌های سیب/ زیبایی سحر انگیز بهار در بروجرد
  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در موزه‌های آذربایجان غربی
  • شمیران گردی مسافران نوروزی
  • برپایی ایستگاه نقاشی در موزه‌های آذربایجان غربی 
  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در موزه‌های آذربایجان غربی 
  • برپایی بیش از ۸۸۰ غرفه صنایع دستی در خراسان رضوی