Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا  به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان دماوند، "رضا طاهرخانی"  در جلسه بررسی مشکلات روستاهای سیل زده شهرستان دماوند، با اشاره به اجرای طرحهای مقابله با سیل در شهرستان گفت: امروز مهمترین مسئله شهرستان اجرای طرحهای مقابله با سیل شامل جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه ها، ایجاد سیل بند در مناطق بالا دست رودخانه ها و مسیل ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جبران خسارات ناشی از سیل و اتخاذ تدابیر و تمهیدات برای پیشگیری از بروز خسارت جانی و مالی در حوادث طبیعی از وظایف مهم دستگاههای مرتبط در این زمینه است.

 طاهرخانی با اشاره به عزم دولت مردمی آیت آلله رئیسی نسبت به تعیین و تکلیف هر چه سریعتر مسائل و مشکلات بوجود آمده ناشی از سیل افزود: مسئولان دستگاه‌های متولی خود را موظف به پیگیری مطالبات مردم مناطق درگیر سیل بدانند و با کار جهادی مداوم در جهت تحقق آن اقدام کنند.

فرماندار شهرستان دماوند با قدردانی از اقدامات به موقع اعضای ستاد مدیریت بحران، نیروهای امدادی، دستگاههای خدمات رسان، گروههای جهادی، مردمی، نیرو های سپاه و بسیج، گفت: با اطلاع رسانی به موقع و اتخاذ تمهیدات و تدابیر لازم و برگزاری جلسات ستاد مدیریت بحران جهت هماهنگی نیروها شاهد کمترین خسارت جانی در شهرستان دماوند بودیم و در سریعترین زمان ممکن نیز اثرات ناشی از سیل در روستاها و مناطق شهری سیل زده پاکسازی شد.

گفتنی است فرماندار شهرستان دماوند در پایان جلسه از شوراها و دهیاران روستاها در اطلاع رسانی به موقع و تخلیه حریم وبستر رودخانه ها از گردشگران تقدیر نمود.

سیل اخیر شهرستان دماوند در بخش آبزیان به ۱۵۰۰ قطعه ماهی قزل آلا آسیب وارد کرد

مهدی حیدری، سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان دماوند نیز در این جلسه اظهار داشت: در سیل اخیر شهرستان دماوند در بخش آبزیان ۱۵۰۰ قطعه ماهی قزل آلا آسیب دیده‌اند، ۴۲۰ راس دام تلفات داشتیم و همچنین ۸۵ کلونی زنبور عسل، ۵۷ هکتار محصولات زراعی و ۶هزار و ۳۵۴ هکتار از باغات دچار آسیب شده‌اند.

وی افزود: در این سیل به ۵۰ هکتار از سامانه‌های نوین آبیاری تحت فشار، ۱۸ کیلومتر قنوات، ۳۰ باب استخر ذخیره آب کشاورزی و ۳۱ کیلومتر از کانال‌های آبیاری و انتقال آب با لوله و انهار کشاورزی خسارت وارد شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: ۵ کیلومتر جاده بین مزارع، ۱۱۱ مورد ادوات کشاورزی و یکهزار و ۳۵۰ مترمربع از تاسیسات نیز خسارت دیده‌اند.

حیدری بیان داشت: خسارات به طور کامل و باغ به باغ برآورد شده‌اند، ۳ مرکز خدمات به صورت شبانه روزی از ساعات اولیه وقوع سیل شروع به فعالیت کرده و خسارات را براورد کرده و به مقامات بالادستی ابلاغ کردند؛ امید است با برنامه‌ریزی‌ها و کمک دهیاران و کشاورزان به مرور زمان بتوانیم خسارات را جبران کنیم.

برچسب‌ها شهرستان دماوند سیل دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان دماوند سیل دولت سیزدهم شهرستان دماوند سیل دولت سیزدهم شهرستان دماوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۳۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است

به گزارش خبرنگار مهر، عقیل امینی دوشنبه شب در دیدار با فرماندار شهرستان دشتستان با اشاره به شعار سال، جهش تولید با مشارکت مردم گفت: شهرستان دشتستان با وجود اینکه شهر غیر ساحلی استان بوشهر است فرصت‌های بسیار مناسبی برای گسترش فعالیت‌های آبزی پروری از جمله استفاده از استخرهای ذخیره کشاورزی برای پرورش ماهیان گرمابی دارد.

مدیر کل شیلات استان بوشهر ادامه داد: بمنظور ارتقا سطح علمی و توانمند سازی کشاورزان برای استفاده از ذخایر آب‌های کشاورزی در پرورش ماهیان گرمابی دوره‌های آموزشی ترویجی در شهرستان برگزار خواهد شد.

امینی بیان کرد: شیلات استان رایزنی‌های لازم برای تأمین خوراک آبزیان، بچه ماهی، تسهیلات و هرگونه اقدام حمایتی را پیگیری خواهد کرد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره فواید این طرح گفت: یکی از مزایای مهم این موضوع این است که پرورش ماهی با غنی‌سازی آب استخر، میزان استفاده از کود شیمیایی در کشاورزی را کاهش می‌دهد.

وی افزود: استفاده از بهینه اینگونه استخرها زمینه‌ساز افزایش تولید پروتئین سالم است که می‌تواند در بهبود معیشت کشاورز، اشتغالزایی، رونق اقتصاد روستاها و … نقش آفرینی کند.

وی همچنین بیان کرد: آبزی پروری در تأسیسات کشاورزی موجود با مدیریت منابع آبی یک راهبرد هوشمندانه در جهت افزایش بهره وری است.

فرماندار شهرستان دشتستان ضمن تقدیر از توجه و رویکرد شیلات استان در جذب سرمایه گذاری و اشتغال در این شهرستان گفت: در سالی که مزین به شعار جهش تولید با مشارکت مردم است، نیاز است برای تحقق این شعار تمام تلاش‌ها صورت گیرد.

احمد بنافی خطاب به رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان گفت: هرگونه همکاری لازم با شیلات استان در زمینه پرورش ماهی در استخرهای ذخیره کشاورزی انجام گیرد.

فرماندار شهرستان دشتستان ادامه داد: در ابتدا این طرح از بخش تنگ ارم که از مناطق فعال در کشاورزی این شهرستان می‌باشد به عنوان پایلوت آزمایشی شروع و عملیاتی شود.

کد خبر 6085903

دیگر خبرها

  • گفتگو با فرماندار راور درباره خسارات سیل به این شهرستان
  • بازدید فرماندار سرباز از خسارات بارندگی و سیل از راه‌های روستایی
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران
  • پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان
  • وقوع سیل در نطنز خسارت جانی به دنبال نداشت
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • خسارت سیل به بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در زرآباد
  • ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری بدون اغماض پیگیری می‌شود
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • پدیده گرگرو ۱۴۰ میلیارد ریال به برق چابهار خسارت زد