Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-سخنگوی وزارت خارجه اظهار داشت: دستیابی به توافق مشروط به  این است که خطوط قرمز ما رعایت شود. منافع اساسی ایران که بر آن تاکید داریم محقق و تامین شود و در صورت تحقق چنین موضوعی حتما زمینه برای انجام توافق در آینده نزدیک وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا، ناصر کنعانی در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در ارتباط با دور اخیر مذاکرات وین و نگاه ایران به طرح ارائه شده از سوی اتحادیه اروپا و جمع بندی که انریکه مورا دیپلمات ارشد مذاکره کننده اروپایی در این دور از مذاکرات ارائه داد، گفت: همانطور که مطلع هستید تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در این مذاکرات با انگیزه جدی و در راستای دستیابی به توافق خوب، جدی و پایدار و قوی شرکت کرد تا بتواند منافع اساسی ایران را تامین کند و تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این دور از گفت‌وگوها، گفت‌وگوهای سنگین و حساسی بود، به صورت عام پیشرفت نسبی و قابل توجهی داشتیم، حرکت به سمت جلو بود. در برخی از زمینه‌های مورد مطالبه ما پیشرفت‌های نسبی حاصل شد و بخش‌هایی از انتظارات ما تامین شد.
وی ادامه داد: تیم مذاکره کننده به صورت جدی و با حداکثر تلاش ظاهر شد و در این مسیر حرکت کرد که توقعات، انتظارات و مطالبات ایران را منتقل کند. همانطور که گفتم پیشرفت‌های نسبی حاصل شده اما این پیشرفت‌ها به صورت کامل تامین کننده مطالبات قانون ایران نیست. ما انتظارات دیگری از طرف مقابل داریم که معتقدیم باید تامین شود.
وی با بیان اینکه از ماحصل این گفت‌وگوها مذاکره کننده‌های اروپایی یک جمع بندی به طرف‌های مذاکره کننده حاضر ارائه کرد که برای بررسی بیشتر و انجام مشورت‌های لازم تیم‌های مذاکره کننده به پایتخت‌هایشان برگشتند، گفت: تیم‌ها به پایتخت‌هایشان برگشتند تا در مورد این جمع بندی و مطالب مطرح شده بررسی‌ها انجام شود و نظرات تکمیلی ارائه شود. مشورت‌های جدی در عالیترین سطوح در این زمینه در کشور انجام شده و در حال انجام است.
این دیپلمات ارشد کشورمان گفت: ما به صورت دقیق می‌توانیم بگوییم که در مرحله پیشرفت قرار داریم اما اینکه بگوییم به توافق نزدیک شدیم و این دور از گفت‌وگوها به توافق منتهی می‌شود معطوف به برآورده شدن انتظارات ایران است، حتما زمینه برای توافق است مشروط به اینکه خطوط قرمز ما رعایت شود. منافع اساسی ایران که بر آن تاکید داریم محقق و تامین شود و در صورت تحقق چنین موضوعی حتما زمینه برای انجام توافق در آینده نزدیک وجود دارد.
وی تاکید کرد: امیدواریم در سایه واقع بینی که انتظار داریم در طرف مقابل شکل بگیرد این رخداد به زودی تحقق پیدا کند.

اولیانوف: توافق هسته ای احتمالا هفته آینده نهایی می شود 
نماینده دائم روسیه در مذاکرات برجام گفت در صورت پیشرفت مطلوب اوضاع، توافق نهایی بر سر احیای برجام احتمالا تا هفته آینده حاصل شود.
میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین در مصاحبه با ایتارتاس گفت: در صورت پیشرفت مطلوب اوضاع، توافق نهایی بر سر احیای برنامه جامع اقدم مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران ممکن است تا هفته آینده حاصل شود.
اولیانوف گفت: «در صورت پیشرفت مطلوب شرایط، شاید تا هفته آینده توافق حاصل شود. اگرچه، این در صورتی ممکن است که همه کشور‌های شرکت کننده در گفتگو‌های وین با نسخه متنی که هماهنگ کنندگان اروپایی هشتم اوت ارائه کردند، موافقت کنند. (درباره اینکه) آیا اصلاحیه‌ها و مخالفت‌هایی ظاهر می‌شود، در حال حاضر پیش بینی درباره تحولات بیشتر دشوار است. باید تا آغاز هفته آینده منتظر بمانیم.»
اولیانوف افزود: هماهنگ کنندگان اتحادیه اروپا اصلاحیه‌هایی در متن ایجاد کرده اند که در حال حاضر روی میز است.
او تصریح کرد: «این متن اتحادیه اروپا نیست، بلکه متن تدوین شده توسط همه شرکت کنندگان در گفتگو‌هایی است که از آوریل گذشته ادامه داشته است. نمایندگان اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده می‌توانند گزینه‌هایی برای توافق پیشنهاد کنند، که این کار را کردند. در واقع ظاهراً آمریکا موافقت کرده است و در عین حال ایران هنوز موضع خود را درباره این متن اعلام نکرده است و به همین دلیل درباره مسائلی که ایران هنوز ممکن است داشته باشد گمانه زنی نخواهم کرد.

 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: مذاکرات باید منجر به رفع تحریم‌ها شود
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی دور جدید مذاکرات هسته ای در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: باید مذاکرات منجر به رفع تحریم ها شود؛ به نحوی که انتفاع اقتصادی و فواید تجارت خارجی برای تجار کشور و اهالی اقتصاد فراهم شده و منفعت آن به مردم برسد.
 ابوالفضل عمویی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این جلسه با موضوع بررسی دور جدید مذاکرات هسته‌ای تشکیل شد؛ نمایندگان نظرات خود را درباره نحوه ادامه پیگیری موضوع مذاکرات هسته ای ارائه کرده و گزارش‌هایی که به کمیسیون رسیده بود مورد بررسی قرار گرفت.
وی توضیح داد: مجلس در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها راهکارها و رویکردهای خود را در موضوع هسته ای ارائه کرده که در مواجهه با مذاکرات هسته ای نقشه راه است. بارزترین نمونه آن ماده 7 این قانون بوده که بر اساسش دولت موظف است گزارش رفع تحریم ها را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند و نتیجه آن پس از بررسی در کمیسیون‌های امنیت ملی و انرژی با پیوستی به صحن علنی ارجاع می شود. نمایندگان نیز در مورد اجرای این قانون و نحوه ادامه برنامه هسته ای کشور تصمیم گیری می کنند.
عموئی گفت که نگاه مجلس به موضوع بررسی مذاکرات هسته‌ای مبنی بر انتفاع اقتصادی مردم و رفع موانع تجارت خارجی است. مذاکرات باید منجر به رفع  تحریم‌ها شود به نحوی که انتفاع اقتصادی و فواید تجارت خارجی برای تجار کشور و اهالی اقتصاد فراهم شده و منفعت آن به مردم برسد.
وی در پایان تاکید کرد که نمایندگان مجلس گزارش دولت از متن در حال گفت و گو در مذاکرات وین را بررسی خواهد کرد و اگر به جمع بندی نهایی برسد، حتما در تعامل میان دولت و مجلس با رویکرد همدلانه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

سفیر چین در تهران: مسئله هسته‌ای ایران به مرحله‌ای حساس و کلیدی رسیده 
سفیر چین در تهران در اظهاراتی درباره روند مذاکرات هسته ای در وین گفت:مسئله هسته‌ای ایران بار دیگر به مرحله‌ای حساس و کلیدی رسیده و در این شرایط پایداری بر گفت‌وگو و مذاکرات برای فائق آمدن بر اختلافات تنها راه خروج از بن بست است. در این موقعیت تمام طرف‌ها باید ضمن بهره‌گیری از فرصت پنجره های باز شده، با اتخاذ نگرشی منعطف و عملگرایانه، ضمن احترام به دغدغه ها و منافع یکدیگر، به ایجاد فضاهای مساعد پرداخته و با حل و فصل مسائل به شیوه بسته‌ای و پکیجی به شکلی خلاقانه به حل و فصل مسائل باقی مانده در مذاکرات بپردازند تا از رهگذر چنین فضایی مذاکرات را به سوی دستیابی به نتایج مطلوب سوق دهند.
آمریکا به عنوان آغازگر بحران کنونی در مسئله هسته ای ایران، اید با تشخیص صحیح و شفاف از شرایط، ضمن نمایش صداقت خویش، بکارگیری "معیارهای دوگانه" و سیاسی سازی در مسئله خلع سلاح را به کناری نهاده و  با اتخاذ فوری تصمیمات سیاسی درخور و تدابیر عملی، به گونه ای مثبت پاسخگوی دغدغه های منطقی ایران باشد
البته آمریکا اخیرا به افزایش سطح تهدیدات خود نسبت به ایران اقدام نموده و علاوه بر آن نسبت به برخی کشورهای دیگر از جمله چین نیز تحریم های جدیدی را اعمال کرده  که بی تردید چنین رویکردهایی نه تنها هیچ کمکی به پیشبرد مذاکرات نخواهد کرد بلکه به تشدید وضعیت فعلی نیز منجر می گردد. پرواضح است که آمریکا به عنوان آغازگر بحران کنونی در مسئله هسته ای ایران، باید با تشخیص صحیح و شفاف از شرایط، ضمن نمایش صداقت خویش، به‌کارگیری "معیارهای دوگانه" و سیاسی سازی در مسئله خلع سلاح را به کناری نهاده و  با اتخاذ فوری تصمیمات سیاسی درخور و تدابیر عملی، به گونه ای مثبت پاسخگوی دغدغه های منطقی ایران باشد (تا از قبل چنین رویکردهایی پیشبرد توافق اولیه آمریکا با ایران، توافق نهایی در اسرع زمان محقق گردد) در وضعیت کنونی تمام طرف ها باید ضمن احتیاط در مواضع و اقدامات خویش، نسبت به ایجاد فضای مساعد مذاکرات اقدام کنند.
از سوی دیگر چین نیز همواره نسبت به اتخاذ مواضع سازنده و ترغیب طرف های مختلف به مذاکرات، تلاش خویش را برای رساندن گفت‌وگوها به نتیجه انجام داده است. اما نکته ای که باید به آن اشاره شود این است که، پیش فرض مهم برای ما در این میان حفظ حقوق و منافع مشروع ما بوده و طبعا هر گونه اقدام یا تلاش برای آسیب رساندن به منافع چین حرکتی غیرقابل قبول بوده و هیچ کشوری نباید در این رابطه برای خویش توهمات غیرواقعی بتراشد.
چین به گونه‌ای سازنده به مذاکرات احیای برجام پیوسته و تلاش بسیاری را برای بازگشت برجام به مسیر صحیح خود در چارچوب تحقق حقیقی چندجانبه گرایی انجام داده است، این اقدامات در واقع تلاشی در راستای تحقق پیکره واحد سرنوشت بشری و ساختار جدید روابط بین الملل بوده است

رایزنی مقام قطری با گروسی 
معاون وزیر خارجه قطر درپی سفر اخیرش به تهران و دیدار با امیرعبداللهیان و باقری با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی رایزنی کرد.
به گزارش الخلیج آنلاین، محمد بن عبدالعزیز الخلیفی، معاون وزیر خارجه قطر که اخیرا سفری به تهران داشت و با امیرعبداللهیان و علی باقری دیدار و رایزنی داشت با رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی تلفنی گفت‌وگو کرد.
دو طرف در این گفت‌وگو بر نقش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ممانعت از انتشار سلاح هسته‌ای تاکید کردند.
 اخیرا هیاتی از وزارت امور خارجه قطر به ریاست «محمد بن عبدالعزیز الخلیفی» معاون وزیر امور خارجه این کشور در امور منطقه‌ای به تهران آمد و با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.
در این دیدار در مورد روابط دوجانبه و موضوعات مورد علاقه مشترک میان دو کشور و رشد و توسعه روابط تهران و دوحه در تمامی حوزه‌ها بحث و گفتگو شد.
 امیرعبداللهیان در این دیدار بر ضرورت اجرایی کردن توافقات صورت گرفته در سفر رئیس‌جمهور کشورمان به دوحه و متقابلا امیر دولت قطر به تهران تأکید کرد.
الخلیفی نیز در این ملاقات با ابلاغ سلام وزیر خارجه قطر، بر عزم دولت متبوعش بر گسترش مناسبات با ایران تاکید کرد.
این مقام قطری همچنین با علی باقری، معاون وزیر خارجه ایران در تهران دیدار و رایزنی کرد.
در این دیدار طرفین در مورد آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین مذاکرات احیای برحام  رایزنی و گفت‌وگو کرده‌اند.

وزیر خارجه انگلیس: باید از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای جلوگیری کنیم
 به گزارش جوئیش کرونیکل، «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس و نامزد نخست‌وزیری این کشور، برخی ادعاهای درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران را تکرار کرد.
«لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس با تاکید بر تعهد انگلیس به حمایت از اسرائیل گفت که از هیچ تلاشی برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای فروگذار نخواهیم کرد. تراس افزود: «باید از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای جلوگیری کنیم. این مسأله‌ای بسیار، بسیار آشکار است».
وی با تاکید بر تعهد انگلیس به حمایت از رژیم صهونیستی گفت که از هیچ تلاشی برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای فروگذار نخواهیم کرد.
تراس افزود: «باید از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای جلوگیری کنیم. این مسأله‌ای بسیار، بسیار آشکار است».
بر اساس این گزارش، تراس از پاسخ به این پرسش که در صورتی که مشخص شود ایران در حال ساخت سلاح هسته‌ای است، از اقدام نظامی علیه این کشور حمایت خواهد کرد یا خیر، خودداری کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برجام ایران آمریکا اروپا وین هتل کوبورگ دستیابی ایران مسئله هسته ای ایران مذاکرات هسته ای اتحادیه اروپا مذاکره کننده سلاح هسته ای بین المللی هفته آینده معاون وزیر وزیر خارجه خارجه قطر امنیت ملی گفت وگوها جمع بندی تحریم ها گفت وگو طرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۵۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمازدگی صبح شنبه و باران تا سه‌شنبه آینده در کرمان

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، ازیکشنبه از میزان ناپایداری‌های جوی در استان کرمان کاسته میشود  و دوباره دوشنبه ناپایداری‌ها در استان آغاز خواهند شد و این ناپایداری ها تا چهارشنبه در استان ادامه خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، همچنین امروز و  سه‌شنبه هفته آینده بر میزان سرعت وزش باد در شرق استان افزوده میشودکه کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا را درپی دارد.

هواشناسی همچنین اعلام کرد : به لحاظ دمایی نیز صبح شنبه هفته آینده کاهش محسوس دما در  بیشتر مناطق استان و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی پیش بینی  شده است.

صبح امروز لاله زار با ۲ درجه زیر صفر سردترین و ریگان با ۳۴ درجه گرمترین نقطە استان کرمان طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شدند.

 همچنین دمای شهر کرمان امروز صبح به ۱۰ درجه بالای صفر رسیده که پیش بینی می شود این دما در گرمترین ساعت امروز به ۱۷ درجه برسد.

 

دیگر خبرها

  • سرمازدگی صبح شنبه و باران تا سه‌شنبه آینده در کرمان
  • حجم تبادل تجاری ایران و ترکمنستان در حال افزایش است/رئیس جمهور به عشق آباد سفر می‌کند
  • زمان بازگشت ستاره‌های ازبک استقلال و پرسپولیس به ایران
  • هوای آذربایجان‌غربی تا هفت درجه گرم‌تر می‌شود
  • هوای گرم در انتظار مازندران
  • آسمان ایران یک هفته کمی استراحت می کند!
  • آغاز بتن‌ریزی ساختمان راکتور واحدسوم نیروگاه اتمی بوشهر در آینده
  • پیش بینی رگبار و رعد برق تا اوایل هفته آینده
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • حماس: امکان توافق آتش‌بس با اشغالگران وجود ندارد