Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@07:51:32 GMT

پویش یکشنبه‌های اهدای خون، این بار به محله «کن» رسید

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۶۶۴۹

پویش یکشنبه‌های اهدای خون، این بار به محله «کن» رسید

به گزارش ایرنا پویش «یکشنبه های اهدا خون» از دی ماه سال گذشته در محلات پایتخت  از محله شهید باقری منطقه ۲۲ با تاکید بر نقش مهم کانون‌های اهدای خون در محلات و پررنگ شدن حضور شهروندان در زمینه  اهدای خون آغاز به کار کرد.

ادامه اجرای طرح های محله محور برای بالابردن شاخص های اهدای خون اهمیت فراوان دارد، چراکه سن جمعیت در کشور ما بالا رفته است و  نیازمند حضور بیشتر جوانان و بانوان در جمع اهداکنندگان خون هستیم  و از سویی هم جمعیت سالمندنیازی بیشتری به دریافت خون و فرآورده های آن دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پویش یکشنبه های اهدا خون این ایثار حیات بخش در سطح محلات با همکاری اداره کل سلامت شهرداری تهران و اداره کل  انتقال خون استان تهران به اجرا در می آید تا شرایطی فراهم شود داوطلبان اهدای خون در هر محله ای که ساکن هستند به آسانی بتوانند خون اهدا کنند، طرحی که بی شک نتایج اثرگذاری برای تبدیل شدن به  الگوی مناسبی برای کل کشور در پی خواهد داشت.

همراهی مردم محله کن با پویش اهدای خون

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: سرای محله کن در منطقه ۵ تهران مقصد تیم سیار اهدای خون بود تا مردم این محله در قالب پویش اهدای خون یکشنبه های محله محور به یاری بیماران بشتابند.

محمدرضا مهدی زاده با اشاره به استمرار حضور تیم سیار اهدای خون در محلات مختلف تهران با هدف دسترسی سریع و آسان مردم برای انجام این کار خیرخواهانه، افزود: ۷۴ نفر از مردم محله کن برای مشارکت در نجات جان بیماران نیازمند به خون در محل استقرار تیم سیار اهدای خون حاضر شدند که از این میان، ۴۳ نفر موفق به انجام این کار نجات بخش شدند.

وی ادامه داد: از جمع اهداکنندگان خون در محله کن، ۶ نفر از اهداکنندگان مستمر، ۲۶ نفر از اهداکنندگان با سابقه و ۱۱ نفر نیز برای اولین بار نام خود را به عنوان اهداکننده خون ثبت کردند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: پویش یکشنبه های محله محور توانسته است یک فرصتی را برای داوطلبان اهدای خون ایجاد کند که در نزدیکی محل زندگی و یا محل کار، بتوانند این حرکت نجات بخش را انجام دهند و امیدواریم بتوانیم با استمرار این پویش شاهد همراهی و همدلی مردم به ویژه بانوان و جوانان تهرانی با فرهنگ اهدای خون باشیم.

برچسب‌ها شهر تهران سازمان انتقال خون ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران سازمان انتقال خون ایران شهر تهران سازمان انتقال خون ایران انتقال خون اهدای خون محله کن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۶۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی

یک قرآن نفیس ویژه فلسطین که در حمایت از مردم غزه به چاپ رسیده است به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی به کشور مالزی اهدا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، امیر مهدی حکیمی، مدیر عامل موسسه آفرینش های هنری، مسعود فرزانه، مدیر عامل موسسه چاپ و انتشارات و جعفر مروارید، معاون طرح و برنامه سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی به دعوت بنیاد کتابت و نشر قرآن «رستو» به کشور مالزی سفر کردند.

هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در پی سفر بنیاد رستو به ایران و دیدار با برخی از مدیران آستان قدس رضوی که سال گذشته صورت گرفت، در راستای پیگیری تفاهمات صورت گرفته در زمینه تبادل تجربیات مشترک، چاپ قرآن، آموزش‌های هنر اسلامی و مرمت نسخ خطی و همچنین چاپ کتب مشترک در خصوص فلسطین به کشور مالزی سفر کردند.

این هیئت اعزامی، ضمن حضور در بنیاد کتابت و نشر قرآن «رستو» از نزدیک با فعالیت‌های مختلف و دستاوردهای قرآنی این مجموعه آشنا شدند. 

در این بازدید هیئت اعزامی آستان قدس رضوی با پروفسورعبداللطیف، و رئیس بنیاد رستو دیدار و گفت وگو کردند و قرآن ویژه مردم فلسطین که به منظور حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده غزه به چاپ رسیده است به این هیئت اهدا شد. 

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • همراهی بیلبورد‌های پایتخت با هفته زمین پاک
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • اهدای یک هزار سند مالکیت در دو شهرک به مردم
  • اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی
  • فیلم | طرشت با شکوه
  • ردپای سریال جنجالی «حشاشین» در تهران
  • اولین اهدای عضو سال۱۴۰۳ استان اردبیل انجام شد
  • مسیریابی سعادت بشر با پویش زندگی با آیه‌ها
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۷ تهران +جدول
  • میزبانی «سوره» از نشست‌های «فیلم جستار» و «ژانرهای ترکیبی»