Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مامایی گفت: ماما‌ها در اجرای قانونی جوانی جمعیت و سلامت خانواده نقش بی‌بدیلی دارند.
به گزارش خبرگزاری آریا، شهلا خسروی در همایش کشوری «تبیین نقش ماما در دستیابی به اهداف قانونی جوانی جمعیت» در هتل قلب تهران، افزود: با توجه به این نقش اساسی تببین این قانون و برخی از مواد آن برای جامعه مامایی کشور ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: جمعیت یک چالش جدی کشور و از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است. با نرخ کم باروری و ادامه روند کنونی همه تلاش‌های جامعه مامایی نیز برای افزایش جمعیت بی‌اثر می‌ماند، بنابراین باید دست به دست هم دهیم تا مشکل جمعیت کشور رفع شود.
مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مامایی با اشاره به این‌که برخی چالش‌های جامعه مامایی در این حوزه به وزارت بهداشت و برخی چالش‌ها نیز به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برمی‌گردد، گفت: از مجلس و نمایندگان که پیگیر اجرای قانون جوانی جمعیت هستند انتظار داریم که در اجرای قانون همه دستگاه‌های مسئول را ارزشیابی کنند، زیرا اگر وزارت بهداشت به تنهایی تلاش کند، دستورالعمل و بخشنامه و پروتکل بنویسد، ولی سایر دستگاه‌ها نقش آفرینی لازم را نداشته باشند تلاش‌ها بی‌ثمر می‌ماند.
خسروی افزود: در برخی دانشگاه‌ها و استان‌ها با کمبود بیمارستان‌های سطح دو مواجه هستیم و مادران باردار خدمات مادران پرخطر و سطح 3 دریافت می‌کنند که منجر به افزایش سزارین می‌شود. برای تاسیس مراکز سطح 2 در این استان‌ها نیاز به بودجه داریم که امیدواریم با پیگیری مجلس و همیاری استانداری‌ها این معضل حل شود.
وی ادامه داد: مامایی یک تخصص است که هیئت علمی‌های دانشگاه علوم پزشکی برای تربیت آن بسیار زحمت متقبل می‌شوند، از هر جایی به مهارت مامایی آسیبی برسد به نظام سلامت آسیب رسیده است.
مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مامایی گفت: جامعه مامایی همواره در جهت اجرای قوانین تلاش کرده است. قانون جوانی جمعیت اگر درست اجرا شود کشور را از مهلکه کمبود جمعیت نجات می‌دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جوانی جمعیت جامعه مامایی جوانی جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۸۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در کیار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ رئیس بنیاد مسکن شهرستان کیارگفت: ۱۱ پلاک زمین ساختمانی با قرعه کشی بین متقاضیان ۳ فرزندی اهالی روستای تشنیز واگذار شد.
امینی افزود: تعداد متقاضی طرح جوانی جمعیت ۶۳ نفر بود.
شهرستان کیار در فاصله ۴۵ کیلیومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ۲۵۰۰ متقاضی منتظر قرارداد واگذاری زمین در قم
  • توضیحات فرماندار کاشان درباره اجرای قانونی جوانی جمعیت
  • واگذاری زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در کیار
  • انجام ۱۸۲ هزار ماموریت توسط اورژانس در کشور
  • افزایش ۲۲ درصدی تولد نوزادان در آغازین روزهای سال ۱۴۰۳ نسبت به همین بازه زمانی در سال قبل
  • صدور مجوز برای ساخت دانشکده پرستاری و مامایی مراغه
  • ببینید| توصیه یک جامعه‌شناس به مشوقان افزایش جمعیت در کشور
  • آغاز فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت
  • شرکت عمران شهر رامشار در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت رتبه برتررا کسب کرد
  • هشدار سازمان بازرسی به وزیر بهداشت