Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-24@23:17:21 GMT

(ویدئو) ۴۰ جنگجوی طالبان به اسارت نیروهای مقاومت درآمدند

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۶۰۲۹۸

(ویدئو) ۴۰ جنگجوی طالبان به اسارت نیروهای مقاومت درآمدند

‍‍‍‍‍‍

بامداد دوشنبه، ۲۴ مرداد (۱۵ اوت)، هم‌زمان با یک سالگی سقوط کابل به دست طالبان، درگیری در چند شهرستان پنجشیر میان طالبان و نیرو‌های جبهه مقاومت ملی افغانستان از سر گرفته شد.

به گزارش فرارو، براساس اطلاعات منابع آگاه در پنجشیر، درگیری زمانی آغاز شد که نیرو‌های جبهه مقاومت ملی به مواضع طالبان در شهرستان دره حمله کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صبغت‌الله احمدی، سخنگوی جبهه مقاومت ملی افغانستان با انتشار خبرنامه‌ای گفت، در نتیجه درگیری میان نیرو‌های این جبهه و جنگجویان طالبان در شهرستان عنابه استان پنجشیر، ۴۰ جنگجوی طالبان اسیر شدند، پنج تنشان کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

ساعتی پیش از نشر این خبرنامه، امرالله صالح، از رهبران جبهه مقاومت ملی افغانستان نیز در صفحه رسمی خود در فیسبوک نوشت که ده‌ها جنگجوی طالبان، در یک عملیات از قبل طرح‌ریزی شده نیرو‌های جبهه مقاومت ملی، اسیر شدند.

صالح افزود: این پیروزی را به مردم افغانستان مبارک‌باد می‌گویم. یقین داشته باشید که بساط گروه جهل و تبعیض از خاک پاک ما جمع شدنی است.

به گفته یکی از این منابع که نخواست نامش در گزارش ذکر شود، در نتیجه حمله نیرو‌های جبهه مقاومت ملی افغانستان به مواضع طالبان، هفت روستا در شهرستان‌های دره، آبشار، پریان و رخه، از کنترل طالبان خارج شد.

این منبع افزود که جنگجویان طالبان در خانه غیرنظامیان پناه گرفته و در جریان درگیری‌ها، یک دختر ۱۴ ساله ساکن روستای دره عبدالله‌خیل را کشته‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فرارو

کلیدواژه: طالبان پنجشیر جبهه مقاومت ملی افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۰۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند

معاون وزارت اقتصاد حکومت طالبان در نشستی با اشاره به منافع غربی‌ها اظهار داشت دشمنان به‌دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبداللطیف نظری» معاون وزارت اقتصاد طالبان حکومت طالبان در نشست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفت: دشمنان مردم افغانستان می‌خواهند یک افغانستان ضعیف و چندپارچه وجود داشته باشد.

وی افزود: ما وظیفه داریم یک افغانستان متحد و قوی را برای نسل‌های آینده خود به میراث بگذاریم؛ این مهمترین رسالت همه ماست.

 معاون وزارت اقتصاد طالبان پیش از این در یک گردهمایی در «غزنی» گفته بود مردم افغانستان از جنگ حمایت نمی‌کنند و حامی نظام اسلامی هستند.

نظری با اظهار اینکه طی 20 سال گذشته حضور نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان مردم مالک سرزمین خود نبودند، تاکید کرده بود: در حال حاضر این کشور آزاد و مستقل است.

«انس حقانی» برادر سرپرست وزارت کشور طالبان چندی قبل با مسئول دانستن آمریکا برای دو دهه جنگ در افغانستان گفته بود  سازمان سیا برای تجزیه «امارت اسلامی افغانستان» تلاش می‌کند.

یادداشت| از تهییج به جنگ تا حمایت از تجزیه افغانستان؛ «شرق» آرام خواهد ماند، فکری به حال خود کنیدطالبان: سازمان سیا به‌دنبال تجزیه افغانستان استطالبان: به هیچکس اجازه تجزیه افغانستان را نمی‌دهیم

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • تاکید سخنگوی گردان‌های طولکرم بر ادامه مقاومت
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه
  • ۳۰ژنرال و افسر اسرائیلی در اسارت حماس/حضور سنوار در مناطق عملیاتی
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان