Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

مشاور حقوقی نظام پزشکی کشور در این باره می گوید: براساس اصول قانونی، ایجاد تکلیف برای افراد یا باید با حکم قانون گذار باشد یا با اجازه قانون گذار.

به گفته ذبیح الله واحدی، طبق قانون کسانی که از تحصیل رایگان استفاده می کنند باید متعهد شوند که در مقابل بهره گرفتن از این امکانات دولتی، مدتی در خدمت دولت باشند، بنابراین قانونا وزارت بهداشت باید تعهد بگیرد و چون وزارت بهداشت مرجع قانونی نیست لذا این بخشنامه خارج از حدود اختیارات وزارت بهداشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاضی سابق دیوان عدالت اداری، بیان کرد: در قانون دیوان عدالت اداری ضمانت اجرایی برای اجرای آراء دیوان عدالت معین شده لذا اگر نهاد یا فردی از حکم عدالت اداری سر باز زند، فرد می تواند شکایت کند و اگر این موضوع نیز در دفترچه آزمون درج شود، دیوان عدالت اداری خارج از نوبت این موضوع را بررسی خواهد کرد.

مشاور حقوقی نظام پزشکی کشور ادامه می دهد: طبق گفته دیوان عدالت اداری، وزارت بهداشت را در مقام صادرکننده بخشنامه نمی داند اما اگر مرجعی که بخشنامه را صادر می کند، مرجع قانونی باشد، این شرایط قانون می شود، گفتنی است که قانون بعضی اختیارات را به هیئت امناء دانشگاه های علوم پزشکی داده است.

او با اشاره به نامه سال گذشته وزیر بهداشت مبنی بر تعهد دو نفر ضامن کارمند یا جواز کسب تاکید می کند: این نامه وزیر بهداشت خلاف قانون است اما اگر از طریق مجاری قانونی اقدام کنند، قانونی خواهد شد اما در حال حاضر دانشگاه ها چنین اجازه ای ندارند و اگر چنین رفتاری (اخذ تعهد ۲ کارمند یا جواز کسب) از داوطلبین نمایند، خلاف قانون عمل کرده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دیوان عدالت اداری نظام پزشکی کشور دیوان عدالت اداری وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۹۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل دستگاه‌های ضروری نمی‌شود

مهدی یزدان‌پناه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، اظهار داشت: بر اساس قانون اساسی، تعطیلات آخر هفته، یک روز جمعه است.

معاون حقوقی و امور مجلس و استان‌های سازمان اداری و استخدامی کشور، تصریح کرد: در صورت تصویب لایحه، فقط دستگاه‌های خدمت‌رسان اداری (غیر از دستگاه‌های ضروری) در استان‌های دیگر مانند تهران در روز پنجشنبه تعطیل خواهند شد.

یزدان‌پناه گفت: آنچه درباره تعطیلی پنجشنبه‌ها مطرح شده است، شامل بخش خصوصی و دستگاه‌های ضروری مانند بانک‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز انتظامی نمی‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رسیدگی به تخلفات اداری در دیوان عدالت اداری چگونه انجام می شود؟
  • رئیسی: مسئولان عملکرد خود را با اقتضای انقلابی زیستن،‌ اندیشیدن و عمل کردن ارزیابی کنند
  • ابطال رأی‌های کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست
  • ساختمان اداری شبکه بهداشت و درمان شهرستان آرادان افتتاح شد
  • غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند ۲۰ در رابطه با مشاغل محیط زیستی
  • ابطال آرای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست
  • برخورد قانونی دیوان محاسبات اردبیل با تضییع کنندگان بیت المال
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل دستگاه‌های ضروری نمی‌شود
  • گرفتن وام با جسد ضامن + عکس
  • رای دیوان عالی کشور در مورد قانون مبارزه با مواد مخدر