Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد،‌ سورنا ستاری در پایان سفر یک روزه خود به این استان با حضور در نشست شورای فناوری با بیان این‌که یزد از جمله استان‌های با پتانسیل در حوزه اقتصاد دانش بنیان است، اظهار کرد:‌ علی‌رغم تمام ظرفیت‌های موجود، یزد در حوزه زیرساختی فناوری محرومیت‌های جدی دارد.

وی با بیان این‌که کم درگیر شدن صنایع بزرگ با مفاهیم دانش بنیان را از جمله ضعف‌های توسعه‌ای استان یزد دانست و افزود:‌ توسعه زیرساخت‌های فناوری و دانش بنیان استان یزد را به صورت ویژه دنبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه با بیان این‌که انتظار داریم صنایع بزرگ برای تقویت زیرساخت‌های دانش بنیان سرمایه گذاری قابل توجهی داشته باشند، گفت:‌ خوشبختانه استاندار یزد به خوبی و کامل در خصوص اقتصاد دانش بنیان اشراف علمی و اجرایی دارد.

ستاری پارک علم و فناوری یزد را نمونه‌ای خاص از پارک‌داری فناوری کشور دانست و بیان کرد: پارک علم و فناوری یزد باید خود را در مسیر توسعه فیزیکی و زیرساختی متناسب با استانداردهای لازم قرار دهد.

وی با بیان این‌که درگیر شدن معادن بزرگ استان یزد با اکوسیستم دانش بنیان یکی از مسائل حائز اهمیت برای توسعه پایدار است، خاطرنشان کرد: این مهم هم برای بقای معادن مفید است و هم برای توسعه پایدار استان ضروری است.

معاون رئیس جمهور در پایان با بیان این‌که راه‌اندازی چندین خانه خلاق در استان یزد یکی دیگر از الزامات اجرایی است، تأکید کرد: یزد از جمله استان های کشور است که به شدت در حوزه اقتصاد خلاق دارای ظرفیت بالای انسانی و علمی است که باید حمایت شوند.

انتهای پیام/الف

 

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون رئیس جمهور استان یزد صنایع بزرگ یزد زیرساخت فناوری دانش بنیان استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۹۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری، رشد ۲۸ درصدی داشته‌اند

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، محمدحسین قنبری رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: در یک سال اخیر، ۹ واحد صنعتی استان به جمع شرکت‌های دانش‌بنیان‌ کشور اضافه شده‌اند.

وی افزود: این واحدها در زمینه تولید ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته، برق و الکترونیک، مواد پیشرفته، محصولات مبتنی بر فناوری شیمیایی، فناوری زیستی و صنایع غذایی فعالیت دارند که نسبت به مدت مشابه پارسال، ۲۸ درصد افزایش یافته‌اند.

محمد حسن قنبری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از ۱۱۰ امتیاز پیش‌بینی‌شده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بهره‌مند شوند.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صمت چهارمحال و بختیاری تشریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان، مطابق با سطح فناوری محصول، به سه گروه واحدهای فناور، نوآور و نوپا، تقسیم می‌شوند.

خبرنگار: پریسا کنارنگ

انتهای پیام/

کد خبر: 1227803 برچسب‌ها وزارت صمت دانش بنیان تولید دانش بنیان

دیگر خبرها

  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مسیر پیشرفت
  • تعداد شرکت های فناوری و نوآوری کشاورزی به ۱۰۰۰ خواهد رسید
  • دهکده‌های فناوری و نوآوری کشاورزی به عدد ۱۰۰۰ خواهد رسید
  • واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری، رشد ۲۸ درصدی داشته‌اند