Web Analytics Made Easy - Statcounter

در اطلاعیه شرکت ارتباطات زیرساخت آمده است: «روز گذشته(دوشنبه) برخی از لینک‌های ارتباطی شمالی کشور از مبدأ کشورهای همسایه برای ساعاتی دچار اختلال شد که این اختلال باعث ایجاد مشکل در تامین ترافیک برخی پلتفرم‌های خارجی شده بود. این مسئله با جایگزینی ظرفیت‌های پشتیبان در ساعات پایانی شب گذشته مرتفع شد.
 براساس این گزارش این اختلال بیشتر ارتباطات ثابت کشور را تحت‌تأثیر قرار داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» این اطلاعیه در حالی اختلال اخیر را مربوط به «روز دوشنبه، برای ساعاتی و در ارتباطات ثابت» عنوان کرده که بخش قابل توجهی از کاربران اینترنت سیار و ثابت آغاز اختلال در اینستاگرام را از روز یکشنبه و بیش از چند ساعت گزارش می‌کنند. همچنین مسئله عدم‌اطلاع‌رسانی به‌هنگام در شرکت ارتباطات زیرساخت همچنان به قوت خود باقی است. بررسی عملکرد این شرکت در زمان اختلال‌های اینترنتی، نشان می‌دهد که عموما در لحظه بروز اختلال‌ها اطلاع‌رسانی به موقع صورت نمی‌گیرد و همین مسئله، به شائبه‌ها، حرف و حدیث‌ها و گمانه‌زنی‌های مختلفی دامن می‌زند. با نگاهی اجمالی به‌نظرات کاربران در زمان اختلال‌ها، ذهن کاربران به سمت موضوعاتی چون فیلترینگ خاموش، اجرای پشت پرده طرح صیانت و مسائلی از این دست سوق می‌یابد.

اختلال‌های پی‌درپی
مسئله اختلال و قطع شدن اینترنت موضوعی عجیب و غیرعادی نیست. در همه جای دنیا کاربران گاهی با این مشکل روبه‌رو می‌شوند، اما آنچه غیرعادی است، طولانی شدن اختلال و قطعی است. به‌عبارت دیگر، پیش‌بینی مسیرهای جایگزین و تسریع در برطرف کردن اختلال و قطعی یک موضوع مدیریتی است.
به‌عنوان مثال، حدود ۲هفته پیش، آتش‌سوزی در یکی از حوضچه‌های مرکز انقلاب اسلامی شرکت ارتباطات زیرساخت باعث سوختن فیبرهای مستقر در این حوضچه شد و کاربران اختلال گسترده و تقریبا طولانی را تجربه کرده‌اند. حدود یک هفته قبل از آن هم، قطعی برق در همین مرکز اینترنت را دچار اختلال کرد. با این حال، پس از آتش‌سوزی در این حوضچه دبیر شورای‌عالی فضای مجازی وزارت ارتباطات را مکلف کرد که عوامل بروز حادثه را شناسایی و به قوه قضاییه معرفی کند.

اینستاگرام در صدر اختلالات ۱۴۰۰
شرکت ابرآروان اخیرا در گزارشی به قطعی‌ها و اختلال‌های سال گذشته پرداخته و اعلام کرده «براساس داده‌های سامانه رادار ابر آروان اینترنت دیتاسنترهای داخلی در سال ۱۴۰۰ با ۴ ساعت‌ و ۴۸ دقیقه قطعی، ۸ ساعت‌ و ۳۴ دقیقه اختلال پراکنده، ۲ ساعت‌ و ۲۰ دقیقه اختلال همزمان و بیش ‌از ۴۰۹۶ساعت اختلال جزئی روبه‌رو بوده است.»
درواقع «۱۷۱روز و ۳ساعت‌ و۴۲دقیقه معادل ۴۷درصد سال۱۴۰۰ در ارتباطات اینترنتی دیتاسنترهای داخلی اختلال وجود داشته است» که به معنی این است که نیمی از سال گذشته اختلال اینترنتی داشته‌ایم.
این شرکت همچنین ۸۹درصد اختلالات اینترنت دیتاسنترها را مربوط به وب‌سایت‌های بین‌المللی و ۶۷درصد اختلالات را مربوط به ارتباطات اینترنتی اینستاگرام گزارش کرده است. همچنین ۳ وب‌سایتی که در سال۱۴۰۰ بیشترین میزان اختلالات را تجربه کرده‌اند هر سه خارجی بوده‌اند.
این در حالی است که در سال گذشته «ارتباطات دیتاسنترهای کشور ۲۸۸دقیقه معادل ۴ساعت‌و۴۸دقیقه به‌شکل کامل قطع بوده است.»
گزارش اردیبهشت ۱۴۰۱ رادار نشان می‌دهد، وب‌سایت‌های خارجی که رادار آنها را به‌شکل مستمر پایش می‌کند، در دیتاسنترهای ایران ۲۵برابر دیتاسنترهای خارجی با اختلال ارتباطات اینترنتی روبه‌رو بوده‌اند؛ بر این اساس می‌توان گفت اختلالات اینترنت در دیتاسنترهای ایران (برپایه وب‌سایت‌های جهانی) ۲۵برابر میانگین اختلال اینترنت در دیتاسنترهای بین‌المللی بوده است.

کد خبر 698469 برچسب‌ها وزارت ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات اینترنت - شورای عالی فضای مجازی اینترنت - اینستاگرام اینترنت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اینترنت شورای عالی فضای مجازی اینترنت اینستاگرام اینترنت اختلال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۰۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلجی: سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به صادرات خدمات فنی مهندسی کشورمان به سریلانکا اظهار کرد: سریلانکایی‌ها خودشان از آقای رئیسی برای افتتاح پروژه‌های ساخته‌شده توسط پیمانکاران کشورمان دعوت کردند؛ در سریلانکا سدی بسیار پیشرفته به لحاظ مهندسی توسط متخصصین کشورمان ساخته شده است که معمولی نیست.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت افزود: این سد، موضوع انتقال آب از یک سطح به سطح دیگر را دارد و همزمان نیروگاهی نیز در آنجا ساخته شده است.

وی با بیان اینکه ساخت این سد، آثار خیلی خوبی در کشور سریلانکا داشته است افزود: نشان دادیم می‌توانیم کیلومتر‌ها دورتر از خاک خودمان، یکی از بزرگ‌ترین افتخارات صنعت مهندسی را به سایر کشور‌ها ارایه کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • پایش سلامت روان در کشور؛ دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟
  • روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند
  • خلجی: سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • آخرین آمار شهدای فلسطین پس از ۲۰۰ روز جنگ
  • کودکان پسر ۴ برابر بیشتر از دختران به اختلال طیف اوتیسم مبتلا می‌شوند
  • نشست اعضای ستاد شورای اطلاع رسانی استان با دستورکار تبیین شعار سال