Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعالان کارگری شرکت آذرآب در میز تخصصی با بررسی روند زوال غول تولید در چرخه بورس‌بازی تاکید کردند: آذرآب به جای ژنرال و شعار به کار و سهامدار متخصص نیاز دارد. - اخبار استانها -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم  از  اراک، یکی از اقدامات در راستای تحلیل بهتر اخبار و حوادث در استان مرکزی راه‌اندازی میزهای خبر و تحلیل در دفتر استانی  خبرگزاری تسنیم  استان مرکزی بوده که با دعوت از کارشناسان و مسئولان به صورت موردی و تحلیل دقیق کارشناسانه مسائل به بحث و گفت‌و‌گو گذاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید بتوان استان مرکزی را میراث‌دار اصلی روند غلط خصوصی‌سازی صنایع بزرگ دانست تا آنجا که این حوادث سبب نابودی بزرگترین صنایع مهم کشور در استان مرکزی شد، روزی روزگاری وقتی مسافران وارد شهر اراک می‌شدند نرسیده به میدان صنعت وقتی به تابلوی بزرگ ابتدای جاده فرعی که روی آن نوشته بود "شرکت صنایع آذرآب" می‌رسیدند یاد تولیدات بزرگ و مهم این شرکت می‌افتادند، شرکتی که این روزها برای مردم استان و کشور یادآور روند غلط خصوصی سازی، اعتراضات کارگری و نابسامانی است.

در سال‌های اخیر اتفاقات رخ داده در آذرآب، از حراج شرکت بزرگ تولید کننده بویلرها، برج‌ها، راکتورها، مخازن تحت فشار، مخازن ذخیره، مبدل‌های حرارتی و... تا اعتراض کارگرانی که نگران سرنوشت شرکت و بخش تولید آن بودند و... عواملی بود که بارها و بارها این شرکت را در رأس اخبار رسانه‌ها قرار داد.

شرکت صنایع آذرآب فعالیت خود را از سال 1368 در شهر اراک شروع کرد و در طول عمر خود فعالیت چشمگیری در طرح‌های بزرگ ملی مانند ساخت دیگ‌های بخار نیروگاه حرارتی شهید رجایی، نیروگاه سیکل ترکیبی قم، نیروگاه شازند اراک، همچنین ساخت مخازن، مبدل‌ها و برج‌ها در پروژه‌های واحد روغن‌سازی پالایشگاه اصفهان، پالایشگاه گاز کنگان، مجتمع پتروشیمی اراک و پالایشگاه اراک به منصه ظهور رساند، اما روند غلط در اجرای خصوصی‌سازی و بورس‌بازی در این شرکت سبب شد تا این مرکز تخصصی تولیدات مهم و استراتژیک کشور با مشکلات عدیده و بزرگی در عرصه تولید رو به رو شود.

در طی یک سال اخیر و پس از پیگیری های فراوان صورت گرفته از سوی دولت و مدیران ارشد استان مرکزی گام‌های خوبی در جهت حرکت دوباره چرخه تولید در آذرآب برداشته شد و در آخرین اتفاق حضور آیت الله رئیسی، رئیس دولت سیزدهم در جریان سفر دولت به استان مرکزی در شرکت آذرآب روحیه دوباره‌ای به کارگران این مجموعه داد.

موضوع اتفاقات و وضعیت شرکت مادرتخصصی آذرآب بهانه‌ای شد تا خبرگزاری تسنیم استان مرکزی در میز تخصصی خبر و تحلیل خود با حضور فعالان کارگری این شرکت ابعاد مختلف اتفاقات، وضعیت کار و چشم‌انداز این شرکت را به بحث و گفت‌و‌گو بگذارند که مشروح آن در زیر می‌آید:

"داود عسگری" رئیس شورای اسلامی کار آذرآب با اشاره به مشکلات و مسائل سال‌های اخیر آذرآب اظهار داشت: آذرآب در سال‌های اخیر گرفتار مسائل مختلفی از جمله درگیری پرسنلی، کاری، حقوق، نداشتن کار، مدیریت‌های مختلف، تغییر سهامدار و غیره شده است از آنجایی که در این کشور کسی نمی‌توانست ید بیضایی داشته باشد و مشکلات و مسائل آذرآب را ریشه‌ای حل کند زمانی که آیت‌الله رئیسی به عنوان نفر نخست اجرا در شرکت آذرآب حضور پیدا کرد با سوابقی که از آیت‌الله رئیسی در اخبار و رسانه‌ها مشاهده می‌شد، این حضور امیدبخش بود.

وی افزود: زیرا برای مثال سال قبل که مسائلی در پمپ بنزین‌ها پیش آمد برخلاف دولت قبل، رئیس دولت سیزدهم داخل جایگاه بنزین حضور پیدا کرد هرچند از نظر امنیتی صحیح نبود ولی در وسط میدان قرار گرفت یا در بحث ساختمان متروپل و تیراندازی‌هایی که در آبادان انجام شد آیت‌الله رئیسی نشان داد یک مسئول پای کار ومردمی است و با حضور در  آبادان از نزدیک با مردم صحبت کرد.

 عسگری بیان کرد: در بحث اعتراضات کارگران شرکت آذرآب ما به عنوان عده‌ای ‌کارگر فقط برای حق و حقوق خود فریاد می‌زدیم به همین جهت امید داشته و همچنان این امید وجود دارد که شخصی پای کار قرارگیرد که هم مشکلات ما را بشناسد، هم قدرت حل مشکلات را داشته باشد و هم اراده‌ای برای تغییر ایجاد کند، اینها دلایلی بود که همه کارگران از سفر رئیس جمهور به استان خوشحال شوند امیدواریم این خوشحالی ما مستمر و ادامه‌دار باشد و اتفاقات خوبی برای آذرآب رقم بخورد.

رئیس شورای اسلامی کار آذرآب در پاسخ به سوالی که انتظارات کارگران در نشست مجمع عمومی چیست، عنوان کرد: نشست مجمع عمومی یک مجمع سالانه تصویب صورت‌های مالی نیست و یک مجمع به دعوت سهامدار برای انتخاب اعضای هیئت مدیره است که از گروه‌های مختلف در این مجمع شرکت می‌کنند و شورای اسلامی کار به عنوان یکی از نهادهای تاثیرگذار در این مجمع حضور دارد.

عسگری ادامه داد: توقع کارگران از مجمع عمومی انتخاب افراد شایسته و اهلیت‌دار برای اعضای هیئت مدیره است که این افراد شناخت نسبی از شرکت و فعالیت‌های شرکت داشته باشند.

 

 

دوره ژنرال‌های پیر گذشته ، مدیریت آذرآب ما جوان انقلابی متخصص می‌خواهد

رئیس شورای اسلامی کار آذرآب با اشاره به وضعیت فعالیت آذرآب و انتظارات گفت: در این زمینه حتی تنها شناخت برای شرکت مثمرثمر نیست و در مثالی برای مسئولان گفتم دوره ژنرال‌های پیر گذشته ما کسانی را می‌خواهیم که پای کار و به فرموده مقام معظم رهبری جوان انقلابی باشد.

وی عنوان کرد: درحال حاضر افرادی وجود دارند که کوهی از تجربه و کوهی از سال‌ها مدیریت در دهه‌های گذشته هستند ولی در عمل به دلیل عدم تعهد به شرکت یا فقط اینکه در شرایط عادی توانسته‌اند کار کنند موفق نبودند.

عسگری افزود: هم اکنون شرایط شرکت آذرآب خاص است، کم‌کاری اختلاف قیمت داخل و خارج، تحریم و غیره وجود دارد، ممکن است کسی که از ماشین‌آلات استفاده می‌کند وارد کردن ماشین آلات برای آن به صرفه‌تر باشد ما بویلرهای حرارتی تولید می‌کنیم و اینها حاضرند میلیون‌ها دلار ارز برای خرید ماشین‌آلات از کشور خارج کنند ولی این پول را برای ساخت ماشین‌آلات به کارگر ایرانی ندهند تا در داخل ساخته شود چراکه این کار به جهت منافعی است که برای آقایان ذینفع در پی دارد.

وی بیان کرد: هیئت مدیران می‌تواند یک نهاد ختثی و یا می‌تواند یک نهاد تاثیرگذار باشد، اگر هیئت مدیره‌ای که برای سهامداری آذرآب تشکیل می‌شود انسان‌های پیگیر، فعال و دغدغه‌مند باشند می‌تواند بر روند شرکت تاثیر مثبت بگذارند بنابراین توقع کارگران و شورای اسلامی کار از مجمع این است که جلسه‌ای تشکیل و دغدغه کارگری و توقعات پرسنلی در این جلسه مطرح شود و حلقه مفقوده آذرآب که چندین سال با آن مواجه بوده به افراد توانمند، دغدغه‌مند و با تعهد سپرده شود.

دغدغه هیئت مدیره باید جبران روزهای از دست رفته آذرآب باشد

رئیس شورای اسلامی کار آذرآب خاطرنشان کرد: سواد و تعهد بدون علم به تنهایی کاری از پیش نمی‌برند و باید هر دو عامل در کنار یکدیگر قرار گیرند تا کسی پای کار آید که هم از آذر آب، تکنولوژی، صنعت و نوع کار شناخت داشته باشد و هم تعهد به این کشور، شرکت و کارگران داشته باشد و بتواند با امکاناتی که ریاست جمهوری، استانداری و حاکمیت در اختیار شرکت‌های بزرگی همچون آذرآب از جمله تسهیلات، معافیت‌های مالیاتی و غیره قائل می‌شود استفاده کند و سفره کارگران را افزایش دهد.

عسگری بیان کرد: هم اکنون 1200 نیرو در شرکت آذرآب حضور دارد البته کل این تعداد نیروی مستقیم فعال در تولید نیستند و فقط 500 تا 600 نفر نیروی تولید مستقیم وجود دارد و نصف بیشتر نیروها در قسمت اداری هستند در صورتی که آذرآب یک شرکت کارگاهی صنعتی است سازمان و اداره نیست که کارت بزنند و پشت میز بنشینند اگر هم اداری هستند برای انجام کارهای مربوط به تولید است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخش کارگری ما به دلیل بحث 20 ساله زودتر از موعد مقرر بازنشست شده‌اند کمبود نیروی داخل کارگاه به صورت جدی وجود دارد و آیت‌الله رئیسی طی بازدید خود از شرکت آذر آب این قول را دادند که 1200 نفر پرسنل را به همان 3 هزار نفر دوران قبل برساند بنابراین توقع ما این است که هیئت مدیره‌ای روی کار آید که دغدغه آن جذب نیرو، کار جدید، مطرح کردن آذرآب در عرصه ملی، بازگرداندن آبروی رفته آذرآب باشد و امیدواریم که این اتفاق بیفتد.

حضور آیت‌الله رئیسی در آذرآب، بار دیگر امیدها را زنده کرد

رئیس شورای اسلامی کار آذرآب با بیان اینکه چندین ماه پیگیر سفر آیت‌الله رئیسی به استان مرکزی و شرکت آذرآب بودیم گفت: حضور رئیس جمهور در روند شرکت می‌تواند تاثیر صد در صدی داشته باشد مانند انسانی که به حالت احتضار افتاده و به احیا و یک نفر که به آن شُک وارد کند نیاز دارد، هم اکنون شرکت هم از نظر نقدینگی و هم از نظر گرفت‌وگیرهای اداری، قانونی، بانکی، دارایی و غیره دچار مشکل است.

عسگری افزود: آیت‌الله رئیسی به جهت اینکه هم قاضی‌القضات بودند و هم نهاد ریاست جمهوری را در اختیار دارند تنها رئیس جمهوری هستند که حکم قضاوت دارند و دست ایشان برای امضا و دستور باز است.

وی با بیان اینکه تاثیرات مدیریت قبل را الان مشاهده می‌کنیم عنوان کرد: بدترین بلایی که بر سرآذرآب آمد واگذاری سهام در سال 96 به بانک کشاورزی بود که آیت‌الله رئیسی در سفر خود دستور دادند شرکت آذرآب به یک هلدینگ صنعتی واگذار شود، این اقدام می‌تواند همانند خون تازه‌ای در رگ‌های آذرآب باشد.

نیازمند سهامداری یک هلدینگ صنعتی در آذرآب هستیم

رئیس شورای اسلامی کار آذرآب تصریح کرد: اگر سهامدار شرکت آذرآب یک هلدینگ معتبرصنعتی مرتبط با فعالیت‌های آذرآب باشد شرایط بسیار متفاوت‌تر می‌شود تا بانکی که فقط به سپرده‌گذاری و حساب و کتاب خود می‌پردازد و دغدغه آذرآب و صنعت را ندارد و به هیچ وجه وضعیت آذرآب برای آنها مهم نیست چراکه در گردش مالی هزاران میلیاردی در طول سال 150 میلیارد برای بانک کشاورزی اصلا اهمیت ندارد.

عسگری اضافه کرد: آذرآب باید به یک شرکت معتبر، هلدینگ معتبر یا به آغوش دولت واگذار شود چراکه طرف حساب‌های شرکت آذرآب دولت است از جمله پالایشگاه، پتروشیمی، نیروگاه، کارخانه سیمان و غیره همه متعلق به دولت است وتا به حال برای شخص کاری انجام نشده است و طرف حساب‌های شرکت وزارت نیرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت و غیره بوده است.

وی افزود: بنابراین اگر سهام شرکت آذرآب را دولت یا شرکت مپنا که مجری پروژه‌های نیروگاهی کشور است یا شرکت‌هایی مثل نیروگاه اتمی خریداری کند به جهت مرتبط بودن فعالیت‌ها می‌توان مسیر خود را بهتر، سریع‌تر و با امکانات بیشتری طی کند.

" داود عسگری" رئیس شورای اسلامی کار آذرآب معتقد است: دوره ژنرال‌های پیر گذشته ما کسانی را می‌خواهیم که پای کار و به فرموده مقام معظم رهبری جوان انقلابی متخصص و متعهد باشد... با توجه به اینکه بخش کارگری ما به دلیل بحث 20 ساله زودتر از موعد مقرر بازنشست شده‌اند کمبود نیروی داخل کارگاه به صورت جدی وجود دارد و آیت‌الله رئیسی طی بازدید خود از شرکت آذر آب این قول را دادند که 1200 نفر پرسنل را به همان 3 هزار نفر دوران قبل برساند بنابراین توقع ما این است که هیئت مدیره‌ای روی کار آید که دغدغه آن جذب نیرو، کار جدید، مطرح کردن آذرآب در عرصه ملی، بازگرداندن آبروی رفته آذرآب باشد و امیدواریم که این اتفاق بیفتد...

 


گمانه‌زنی‌ها برای واگذاری شرکت آذرآب بر شرکت مپنا

رئیس شورای اسلامی کار آذرآب ادامه داد: سفر آیت‌الله رئیسی دقیقاً نقطه مفقودی بود که دستور واگذاری سهام آذرآب از سوی یک نفر انجام شود در این راستا رئیس جمهور هم می‌تواند حکم صادر کند و هم دستور اجرایی دهد که این اتفاق افتاد و مسئولان استانی هم قول واگذاری سهام شرکت آذرآب را داده‌اند بنابراین ما به این قول‌ها و وعده‌ها امیدوار هستیم که شرکت آذرآب در نهایت به شرکت مپنا یا نیروگاه اتمی یا هلدینگ معتبر واگذار شود که از همه بیشتر گمانه‌زنی‌ها بر شرکت مپنا است.

عسگری عمده مطالبه کارگران را دغدغه معیشت دانست و گفت: به جهت اینکه عضوی از شورا بودم، دغدغه کارگران را داشتم و پل ارتباطی مدیریت و پرسنل هستم، جزو کسانی بودم که چندین بار به جهت مطالبه‌گری مورد الطفات دوستان نیروهای امنیتی قرار گرفتم.

وی بیان کرد: دغدغه عمده کارگران دغدغه معیشت است، کارگر به این امید صبح از خانه خود خارج می‌شود که یک لقمه نان حلال بر سفره خانواده خود قرار دهد و سربرج منتظر حقوقی است که با آن خوراک، پوشاک، مسکن، تربیت و غیره را فراهم کند چراکه با مخارج و هزینه‌های بسیار زیاد قصد اداره زندگی خود را دارد.

کارگر به فکر کار است؛ باید برای کارگر کار تولید کرد

رئیس شورای اسلامی کار آذرآب ادامه داد: گارگر کاری ندارد سهام متعلق به چه کسی است، به عنوان یک کارگر صبح سرکار می‌آید و آخر ماه حقوق می‌خواهد، زمانی که کارگر می‌بیند کارگاهی که قبلاً پر از کار بوده الان ماه به ماه و سال به سال از کار خالی می‌شود حتی انبار مواد اولیه ما که ورق و مواد اولیه اصل کار است را نداریم نگران می‌شود.

عسگری افزود: کارگری که چندیدن ماه بیکار است چقدر می‌تواند این وضعیت را تحمل کند حتی در روزهای بعد قرادادش کم و به  مرز اخراج شدن می‌رسد بنابراین دلیل آن را  می‌توان سوء مدیریت و سوء تدبیری آقایانی دانست که نتوانسته‌اند کار بگیرند.

وی عنوان کرد: دغدغه و توقع کارگر این است زمانی که یک کارگاه با این تکنولوژی، دستگاه و ماشین‌آلات فراهم است با تخصصی که وجود دارد کار کنیم، محصولی تولید کنیم، آخر ماه حقوق دریافت کنیم و کشور هم از این سازه‌ها منتفع شود ولی بالعکس حقوق کارگرها ماه‌ها به تعویق افتاده و به تبع کاری که می‌توانستیم انجام دهیم و افزایش حقوق و اضافه کاری داشته باشیم همه از بین رفته و یک حقوق ناچیز دریافت می‌کنیم، بنابراین کارگر با توجه به اینکه با مخارج امروز نمی‌تواند زندگی خود را اداره کند عصبانی می‌شود، فریاد می‎زند، به سرپرست، مدیریت و غیره شکایت می‌کند.

رئیس شورای اسلامی کار آذرآب در ادامه گفت: زمانی که گوش شنوا برای صحبت‌های کارگر وجود نداشته باشد صدای کارگر بلندتر می‌شود تا با اجتماع در خیابان و شهر حرف خود را به گوش مسئولان برساند تا جایی که این صدا به گوش نهادهای امنیتی هم می‌رسد، بنده کارگری با 21 سال سابقه هستم اگر کار داشته باشم و صبح اول وقت سرکار بروم هیچ حاشیه‌ای ندارم ولی زمانی که حقوقی نداشته باشم یا حقوقی هم که دارم نصف یا یک سوم از آن کم شود چنانچه خطر ورشکستگی برای دولت هم وجود دارد به جهت دغدغه معیشت سرو صدای کارگران بلند می‌شود.

یک عظمت بزرگ و امکان گسترده‌ در آذرآب وجود دارد

عسگری بیان کرد: کارگران توقع دارند کار در شرکت جاری باشد و دید کارگر این است که باید صدای خود را به مسئول برساند، خوشبختانه اینجا جمهوری اسلامی است و اگر سر و صدایی هم ایجاد شود با رافت اسلامی برخورد می‌شود، امیدواریم از این به بعد شاهد چنین اتفاقاتی در کارخانه نباشیم و دوباره دچار چنین اختلالاتی ایجاد نشود، بنابراین با وجود کار همه مشکلات برطرف می‎‌شود زمانی که کار در خط جاری شود همه مشغول کار کردن می‌شوند و احدی به کسی کار ندارد چراکه تنها مطالبه و خواسته کارگران کار است.

وی تصریح کرد: آذرآب در دهه 60 با محوریت تولید بویلرهای واتر تیوپ کار خود را شروع کرد، همان طور که مستحضرید بویلر قلب پالایشگاه و نیروگاه محسوب می‌شود و صنعت در بویلر خلاصه می‌شود، با وجود اینکه دهه‌ها گذشته و وارد قرن جدید شده‌ایم زمانی که شرکت روس اتم از آذرآب بازدید داشت به جهت یکپارچگی سیستم کارگاهی، ماشین آلات و نیروی متخصصی که وجود داشت عاشق آذرآب شد و گفت از ترکیه تا هند چنین کارگاهی وجود نداشته است، کف کارگاه‌های آذرآب با ریل به یکدیگر متصل است و محصولی از ابتدای ورود به شرکت و تا زمانی که رنگ و سندبلاست و خارج می‌شود از کارگاه به کارگاه دیگر با خط آهن منتقل می‌شود بنابراین یک عظمت بزرگ و امکان گسترده‌ در آذرآب وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی کار آذرآب ادامه داد: با ماشین آلات و سطوح نمی‌توان کار تولید کرد چراکه هر یک از ما چند سال آینده بازنشسته می‌شویم بنابراین اگر جانشن‌پروری نشود و نیروی جدید گرفته نشود، تکنولوژی صنعت ما منتقل نشود و نیروی انسانی فعال، متخصص و ماهر وجود نداشته باشد تا از این دستگاه‌ها کار بکشد تبدیل به کشور افغانستان می‌شویم، اگر فیلم چهل ساله کشور به عقب برگردانده شود فعالیت‌های دو شرکت ماشین‌‌سازی و آذرآب، ساخت نیروگاه، پالایشگاه، پتروشیمی، کارخانه سیمان برداشته شود تبدیل به افغانستان می‌شویم و هیچ چیزی در عرصه کشور باقی نمی‌ماند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی: مدیریت "هپکو و آذرآب" را به ‌افراد ناشایست سپردند/‌ 5 سال برای این دو صنعت ‌گریه کردم درخواست بازپس‌گیری شرکت آذرآب از بانک کشاورزی منتظر دستور امروز رئیس‌جمهور تولید ‌در آذرآب به زودی آغاز می‌شود/‌ هپکو در حال احیا‌ست/ شرکت ماشین‌سازی شرایط بهتری ‌دارد

عسگری بیان کرد: یک نفر از وزارتخانه برای بازدید از شرکت آذرآب حضور پیدا کرد و گفت همان غول‌های بی‌شاخ و دمی که در تمام کشور و در بیابان‌ها سر از خاک برآوردند کار شما است، برقی که در کشور مصرف می‌شود به جهت گردش پره‌های توربینی است که آذرآبی‌ها در سال 80 ساخته‌اند و الان روی نیروگاه‌ها نصب است.

وی ادامه داد: هیچ انسان عاقلی امنیت کشور خود را به دست پیمانکار نمی‌سپارد در سطح خاورمیانه و جهان دیده شده کسانی که امنیت خود را به دست دیگران سپردند از همه بیشتر آسیب دیدند بنابراین انرژی هم در مساوات امنیت قرار دارد اگر انرژی در ید قدرت خود نباشد اشخاص و شرکت‌ها با بالا و پایین کردن تولید و کمبود انرژی کشور را به چالش می‌کشانند.

رئیس شورای اسلامی کار آذرآب عنوان کرد: قدرت تولید انرژی باید در اختیار حاکمیت باشد آذر آبی که تولید انرژی می‌کند باید در اختیار دولت یا زیرمجموعه‌ای از دولت قرار گیرد، واگذاری آذرآب در سال‌های اخیر به افراد نا اهل فاجعه بود که باید همه این قضایا و مشکلات حل شود.

تمام امید ما به آیت‌الله رئیسی است تا مشکلات را حل کند

عسگری افزود: تمام امید ما به آیت‌الله رئیسی است تا این مشکلات را حل کند و امیدواریم که امید ما ناامید نشود، همه ما سفر ریاست جمهوری، اقدامات سفر و مصوبات را باور داریم بنابراین یکی از مهم‌ترین مسئولیت مسئولان این است که به فکر باشند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی شرکت آذرآب جایی برای آزمون و خطا ندارد الان این نیاز وجود ندارد که شخصی را جایگزین کنند که در آینده آیا خوب کار ‌کند یا خیر، نیروی انسانی آذرآب به حداقل رسیده، بدهی‌ها به حداکثر وضع موجود رسیده و مواد اولیه و چیزی که بتوان در شرکت با آن کار تولید کرد نزدیک به زیر 10 درصد رسیده است.

رئیس شورای اسلامی کار آذرآب عنوان کرد: بنابراین الان شرکت آذرآب به کسانی نیاز دارد که پای کار باشند و از تهدید، تحریم و غیره ترسی نداشته باشند، چهار نفر مدیر انقلابی، پای کار، جوان، دغدغه‌مند و متعهد باشند، از هرکسی که الان صدای ما به گوشش می‌رسد برادرانه و عاجزانه درخواست می‌کنیم به داد آذرآب برسند تا خدایی ناکرده باز کسانی که صابون آنها در دهه‌های گذشته بر تنمان خورده است بر آذرآب مسلط نشوند و به کسانی واگذار شود که خود را باور داشته همچنین صلاحیت و صلابت داشته باشند تا آذرآب از این وضعیت خارج شود.

  واگذاری شرکت آذرآب به کلی اشتباه بود

"داود فراهانی" عضو شورای اسلامی کار آذرآب نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به نحوه تشکیل شرکت از ابتدا تا کنون اظهار داشت: شرکت آذرآب سال 63 در قالب طرح توسعه شرکت ماشین‌سازی اراک کلید خورد و در فضای نزدیک به 33 هکتار زمین و نزدیک به 13 هکتار فضای مسقف و سالن یکپارچه فعالیت‌هایی را از ساخت توربین‌های آبی، مخازن پالایشگاهی، بویلرها واترتیوپ که تخصص اصلی آذرآب است شروع کرد.

وی افزود: پروژه‌های عظیم به وفور در آذرآب وجود داشته است پروژه‌هایی که کمک شایانی به کشور، صنعت نفت و حتی صنعت برق داشته که همه آنها زبانزد است، انواع بویلرهای پارس جنوبی، بویلرهای نیروگاه حرارتی اراک، طرح خود کفایی بنزین در پالایشگاه اراک، سدهای آبی کارون، مسجد سلیمان و غیره، راه‌اندازی کارخانجات سیمان شهر کرد و از این قبیل پروژه‌ها در شرکت آذرآب بسیار وجود داشته است و فکر نمی‌کنم حتی مدیریت هم بتواند تمام پروژه‌های آذرآب را نام ببرد چون پروژه‌های بسیار زیاد و خوبی در این شرکت وجود داشته است ولی متاسفانه در سال‌های اخیر چنین اتفاقات خوبی در آذرآب وجود نداشته است.

عضو شورای اسلامی کار آذرآب تصریح کرد: شرکت آذرآب جزو شرکت‌های صنعتی مادرتخصصی است و به جهت اینکه خود ما می‌توانیم صنعت‌ساز شویم واگذاری این شرکت‌ها به کلی اشتباه بود و این شرکت‌ها نباید از دامنه دولت جدا و واگذار می‌شدند.

فراهانی بیان کرد: از سال 82 که شرکت آذرآب واگذار شد اتفاقات فراوانی افتاد ولی اصل این اتفاقات در سال 94 بود که از طریق اعتبار از کارگزاری بانک کشاورزی به شخص واگذار شد و دو سال مدیریت این اشخاص با نزدیک به 32 درصد از سهام آذرآب ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد: در سال 96 توسط اعتراضات کارگری و پیگیری‌های استانی توانستند آقای پرنا را خلع ید کنند و سهام بالاجبار به بانک کشاورزی که اعتباردهنده فروش سهام بود بازگردانده شد.

تمام چشم امید پرسنل به سفر هیئت دولت و واگذاری سهام به اهلیت خوب است

عضو شورای اسلامی کار آذرآب عنوان کرد: از سال 96 تا کنون هم درگیر بانک کشاورزی هستیم که تا به الان همچنان مشکلات آذرآب حل نشده چراکه به نظر ما بانک کشاورزی هم اهلیت صنعتی ندارد و نمی‌تواند در زمینه صنعت فعالیت کند حتی خود بانک کشاورزی هم در این قضیه اذعان دارد که ما نمی‌توانیم در صنعت ارزآوری و سرمایه در گردش داشته باشیم که این امر منجر به واگذاری سهام هم شد.

فراهانی ادامه داد: یک زمان بانک کشاورزی تصمیم بر واگذاری سهام خود گرفت منتها دوباره به چاهی عمیق‌تر از چاله خود قصد واگذاری داشتند که همچنان با تلاش پرسنل و مسئولان استانی منجر به واگذاری نشد.

"داود فراهانی" عضو شورای اسلامی کار آذرآب می‌گوید: شرکت آذرآب جزو شرکت‌های صنعتی مادرتخصصی است و به جهت اینکه خود ما می‌توانیم صنعت‌ساز شویم واگذاری این شرکت‌ها به کلی اشتباه بود و این شرکت‌ها نباید از دامنه دولت جدا و واگذار می‌شدند . .. اگر با سفر رئیس جمهور و مصوبات انجام شده سهام ما به اهلیت واگذار شود با شناخت و توانمندی که از آذرآب دارد می‌تواند بدون کمترین مشکل و کمترین دغدغه آذرآب را راه ببرد، امیدواریم این اتفاق به زودی بیفتد و آذرآب در ریل خود حرکت کند . ..

 

 

 

وی افزود: قصد آنها این بود به شرکت‌های کوچکتری که اندازه کارگاه‌های فرعی آذرآب هم نبودند واگذار شود که خوشبختانه این اتفاق تا به امروزنیفتاده است و تمام چشم امید پرسنل به این سفر و واگذاری سهام به اهلیت خوب، صنعتی و قدرتمند است تا با امید به خدا از این مشکلات فائق شویم.

عضو شورای اسلامی کار آذرآب بیان کرد: مهم‌ترین و نخستین خواسته ما در این زمان واگذاری سهام آذرآب است، بانک کشاورزی در حوزه تخصصی خود ممکن است موفق باشد ولی به درد این صنعت نمی‌خورد و برای ما اهلیت صنعتی ندارد، تا زمانی که بانک کشاورزی سهامدار آذرآب است شرکت پیشرفتی ندارد.

فراهانی خاطرنشان کرد: بنابراین اگر با سفر رئیس جمهور و مصوبات انجام شده سهام ما به اهلیت واگذار شود با شناخت و توانمندی که از آذرآب دارد می‌تواند بدون کمترین مشکل و کمترین دغدغه آذرآب را راه ببرد، امیدواریم این اتفاق به زودی بیفتد و آذرآب در ریل خود حرکت کند.

روال جاری قبل شرکت را به جرگه نابودی می‌کشاند

"محمد کاوه" عضو دیگری از شورای اسلامی کار آذرآب هم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به وضعیت شرکت اظهار داشت: با وجود پروژه‌محور بودن شرکت آذرآب در سال‌های اخیر بابت گرفتاری‌هایی در بحث سیستم بانکی، بیمه، مالیاتی و غیره که همه دست به دست هم داده بودند و سیستم شرکت آذرآب را قفل کرده بودند برای گرفتن کار با چالش‌های زیادی مواجه بودیم، متاسفانه تلاش‌هایی در این زمینه شد ولی این تلاش‌ها کافی نبود و نتوانست پروژه‌هایی در سطح شرکت جاری شود و پرسنل از این پروژه‌ها بهره‌مند شوند و امرار معاش بالقوه‌ای داشته باشند.

وی افزود: چراکه ما معتقد هستیم شرکت صنایع آذرآب ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد که می‌تواند در امرار معاش پرسنل خود و حتی استان به صورت مستقیم تاثیرگذار باشد، کمااینکه در سالیان قبل این تجربه وجود داشته است زمانی که حقوق پرسنل آذرآب پرداخت می‌شد کسبه خوشحال می‌شدند چراکه حقوق تاثیر مثبتی بر دخل و خرج آنها داشت و کسبه هم حداقل از این سود بهره‌مند می‌شدند.

عضو شورای اسلامی کار آذرآب تصریح کرد: در سال‌های اخیر پروژه‌های خاصی جاری نشد و عملا شرکت خالی از کار است و پرسنل ما همه کنار دیوار می‌نشینند و روزگار می‌گذارنند و چشم آنها بر در است که با امید و توکل بر خدا و با وعده‌هایی که داده شد گرفتاری‌های شرکت آذرآب برطرف شود و کارهایی در سطح شرکت جاری شود.

نمی‌توان برای آذرآب حد وسط قائل شد

کاوه عنوان کرد: امیدواریم با روند جدید وضعیت شرکت به سمت پیشرفت حرکت کند چراکه نمی‌توان برای آذرآب حد وسط قائل شد و اگر قرار باشد با این روند حرکت کرد روبه سقوط می‌رویم، تقاضامندیم مصوباتی که با سفر رئیس جمهور در بحث سهامداری، گردش کار، سرمایه در گردش، پیگیری و رفع موانع بانکی، موانع بیمه و غیره وجود داشت تسهیل شود تا آذرآب بتواند به حیات اصلی خود بازگردد.

وی بیان کرد: شرکت آذرآب در بحث صنایع پالایشگاهی، پتروشیمی، نیروگاهی، سدسازی ید طولا و بالقوه‌ای دارد، اگر مشکلات آذرآب برطرف شود علاوه بر اینکه می‌تواند در این زمینه‌ها با قوت 100درصد فعال باشد در زمینه‌های به‌روزتر هم می‌تواند با بازسازی و تکنولوژی بهتر فعالیت قوی‌تری داشته باشد.

مدیریت در آذرآب در دهه‌های اخیر تنها به‌دنبال بهره‌برداری بوده است

عضو شورای اسلامی کار آذرآب ادامه داد: همان طور که مستحضر هستید شرکت آذرآب در شهر اراک پل‌های بسیاری را ساخته و همچنین نیروگاه‌ها از جمله نیروگاه خنداب که نشان از توانمندی بالای آذرآب دارد و می‌طلبد مدیرانی که برای شرکت آذرآب انتخاب می‌شوند و در راس آن هیئت مدیره‌ای که چیده می‌شود از مدیران توانمند، بالقوه و دارای سبک مدیریتی خوب و جهادی باشند که علاوه بر تکنولوژی موجود بتوانند این تکنولوژی را به روزرسانی و حفظ کنند.

کاوه خاطرنشان کرد: متاسفانه در 40 سال اخیر هر کسی وارد آذرآب شده و مدیریت شرکت را در دست گرفته است نشان داده که فقط قصد بهره‌برداری از آذرآب را داشته است و هیچگاه به سمت و سویی نرفتند که بتواند تجهیزات آذرآب را بازسازی کنند، تکنولوژی آن را به روز کنند، ما امیدوار و دغدغه‌مند هستیم که تکنولوژی و تجهیزات آذرآب به‌روزرسانی شود که بتوان مانند قبل که در بحث تمام پروژه‌ها پرقدرت عمل کردیم همچنان در پروژه‌های به‌روز‌تر ظهور و بروز داشته باشیم.

انتهای پیام/712/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سال های اخیر سفر رئیس جمهور وجود داشته آیت الله رئیسی شرکت آذرآب آذرآب وجود هیئت مدیره ای شرکت آذرآب بانک کشاورزی واگذاری سهام استان مرکزی داشته باشند وجود نداشته شرکت ها واگذار شود ماشین آلات دغدغه مند شرکت مپنا فعالیت ها پروژه ها پای کار دهه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۲۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: مشکلات با دستور حل نمی‌شود

به گزارش «تابناک»، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی صبح روز دوشنبه در «گردهمایی مدیران و کارگزاران دولت مردمی در راستای جهش تولید با مشارکت مردم» با بیان اینکه بهترین حال در سال جدید می‌تواند با اراده، نگاه تحولی و نگاه به تغییر در ما ایجاد شود،‌ خدمت به مردم را از جمله زمینه‌های موثر برای رسیدن به مقام قرب الهی عنوان کرد و افزود: در روایات ما هیچ امری بعد از انجام واجبات و ترک محرمات برای رسیدن به قرب پروردگار متعال بهتر از گره‌گشایی از زندگی مردم وجود ندارد و امروز این زمینه برای همه ما فراهم شده که بتوانیم با خدمت به مردم به این مقام ارزشمند نایل شویم.

رئیس جمهور در ادامه نگاه به وضع موجود و تلاش برای رسیدن به وضع مطلوب را اساس تحول دانست و تصریح کرد‌: در مقابل کسانی که به دنبال توقف رشد کشور هستند و نمی‌خواهند این کشور به قله‌ها برسد، باید بازنگاهی در اقدامات انجام شده داشته باشیم و ببینیم آیا به میزان لازم تلاش صورت گرفته یا باید این تلاش مضاعف شود.

رئیسی زمان شناسی، نیازشناسی و همچنین سنجش دقیق ظرفیت‌ها و امکانات را شرط تحول و لازمه خدمت‌رسانی به مردم از سوی مسئولان دانست و تصریح کرد:‌ این نگاه دقیق و ژرفی می‌طلبد که به همه شرایط توجه کنیم و کارها در زمان خودش صورت گیرد تا پس از اتمام دوره مسئولیت به پشیمانی دچار نشویم.

رئیس جمهور ادامه اتمام طرح‌های نیمه‌تمام را از اولویت‌های اصلی دولت عنوان کرد و افزود: دولت در این راستا در تلاش است که هم خود طرح‌ها را نیمه تمام رها نکند و هم عقب‌ماندگی‌ها در به سامان رساندن طرح‌های رها شده و نیمه‌تمام را جبران کند.

رئیسی در ادامه با تأکید بر ضرورت تسریع در انجام امور با کار و حرکت جهادی افزود: دشمن موفقیت‌های جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف را بر نمی‌تابد اما به فضل خدای متعال و به برکت اخلاص مردم، خون مطهر شهدا و هدایت‌های داهیانه رهبری معظم انقلاب اسلامی کشور در حال پیشرفت است و موفقیت‌های بسیاری بدست آمده که لازمه استمرار آن حرکت جهادی و تسریع در به سامان رساندن کارهاست.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش، تسهیل امور، مردمی‌سازی و تکریم مردم را سه موضوع مهم پیش‌روی مدیران و کارگزاران دولت عنوان کرد و گفت: یکی از مسئولیت‌های مهم مدیران آن است که مردم از مراجعه به سازمان‌های اداری راضی باشند و کارهایشان با سهولت، سرعت و حفظ کرامت انسانی انجام شود و حتی کارهایی که تنگناهای قانونی دارد، باید با تکریم، برای مردم روشن شود.

رئیسی با بیان اینکه در دوره جنگ ترکیبی دشمن، اولویت همه دستگاه‌های اجرایی و دست‌اندرکاران امور مردم، کار جهادی با اولویت حل مسئله است، تصریح کرد: غالباً بعد از سفرهای استانی، نشست حل مسئله برگزار می‌شود و در آن نشست‌ها متوجه می‌شویم که بسیاری از مشکلات مطرح شده، توسط همان دستگاه‌های اجرایی استانی، حل شدنی است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی باید برای حل مسائل کشور تلاش کنند و این کار خارج از مأموریت و وظایف دولتمردان نیست، گفت: استانداران بدانند که بسیاری از مسائل در همین استانداری‌ها قابل حل است و با همگرایی و هم‌اندیشی می‌توانند مسائل را حل کنند و استان‌ها هم از اختیارات ویژه‌ای بهره‌مند هستند و مدیران ستادی و ملی، سفرا و استانداران را معطل پاسخ‌دهی نگذارند.

رئیسی «پیگیری» را اصل مهم و رمز موفقیت در کارها عنوان کرد و افزود: با یک دستور صرف، کاری از پیش نمی‌رود و مسئولان باید پیگیری را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس جمهور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در نخستین روز از سال جدید و تأکید معظم له بر پیگیری تفاهم‌نامه‌های خارجی و تبدیل آنها به معاهده دوجانبه یا چندجانبه خاطرنشان کرد: در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای، تفاهم‌نامه‌هایی با کشورهای دنیا داریم و این تفاهم‌نامه‌ها تا به معاهده تبدیل نشوند، هیچ انتفاعی از آنها نصیب کشور نمی‌شود.

رئیسی به بیانات رهبر انقلاب و تعیین شعار محوری و کلیدی جهش تولید با مشارکت مردم در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: اقتصاد مسئله محوری کشور و تولید هسته اصلی آن است. جهشی تولید، با توجه جدی مسئولان و استفاده از نیروی انسانی کارآمد جوان و ظرفیت‌های کشور حتماً امکان‌پذیر است و با یک حرکت جهادی می‌توانیم اشتغال، جهش تولید، صادرات، تجارت خارجی و اقتصاد مقاومتی را فعال کنیم.

رئیس جمهور تأکید کرد: دولت باید موانع پیش پای تولید و فعالان اقتصادی را بردارد. باید قانون رفع موانع تولید اجرا شود و زمینه کار برای بخش خصوصی و مردم فراهم شود و اگر دولت موانع پیش رو را بردارد، قطعاً بخش خصوصی فعال‌تر خواهد شد.

دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود از مدیران و کارگزاران دولت مردمی خواست بازنگاهی در مأموریت سازمانی خود داشته باشند و ببینید چه راهکار و ظرفیتی در سازمان اداری‌شان برای مردمی‌سازی دولت و همچنین نقش‌آفرینی مردم در حوزه تولید که مورد تأکید رهبری است، وجود دارد.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه همه مدیران باید با جامعه نخبگانی ارتباط داشته باشند و هر ماه یک بار نشست‌های نخبگانی با هدف بهره‌مندی از نظرات آنها را برگزار کنند، تصریح کرد: فعال‌سازی سامانه‌های جامع اطلاعاتی و توسعه دولت هوشمند به تسریع کار، کمک بسزایی می‌کند و در ایجاد شفافیت، پیشگیری از وقوع فساد و مقابله با آن، بسیار مؤثر است.

رئیسی، سیاست داخلی و خارجی را دو بال جهش تولید و به ثمر نشستن آن عنوان کرد و گفت: یاری‌رسانی بخش‌های خارجی به بخش‌های داخلی، شرط موفقیت کشورهای دنیاست و این موضوع باید مورد توجه همه کارگزاران نظام و سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای خارجی باشد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر لزوم ارتقای سلامت اداری، خطاب به مدیران و کارگزاران دولت گفت: کوچک‌ترین رابطه ناسالم را در دستگاه‌ها برنتابید و با هرگونه رابطه ناسالم بجنگید و اجازه ندهید فساد در دستگاه‌های اجرایی رخنه کند.

رئیسی همچنین از مدیران دولت خواست از برگزاری همایش‌های پرخرج که فقط اسم و رسم دارند و نتایج و اثری برای مردم ندارند، جلوگیری کنند.

رئیس جمهور در ادامه ضرورت توجه به مبارزه با قاچاق کالا در کنار رونق تولید از سوی مدیران دولت را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: قاچاق کالا، هم مردم را رنج می‌دهد و هم خنجری از پشت بر کمر تولید است، لذا مبارزه با قاچاق کالا در کنار رونق تولید، اصل مهمی است که مسئولان باید به آن توجه کنند.

رئیسی، تأمین سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی را یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: باید جلوی کارهای غیرمولد، از جمله دلالی گرفته شود و کسانی که مأموریت تأمین و تولید کالا را دارند باید بر زنجیره تولید، تأمین و مصرف نظارت کنند تا کالاها، به درستی به دست مصرف‌کننده برسد.

رئیس جمهور افزود: ما باید حامی تولیدکنندگان باشیم و نباید کالایی بالاتر از قیمت نهایی، به دست مصرف‌کننده برسد و هر روز شاهد افزایش قیمت و چند قیمتی در بازار نباشیم.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش به ابلاغ سیاست‌های دریامحور توسط رهبر انقلاب و ظرفیت‌های مناسب در کشور برای بهره‌مندی از این اقتصاد پرسود اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بین 3 هزار و 700 تا 5 هزار کیلومتر با ساحل و دریا ارتباط داریم و باید با تکیه بر توان داخلی، اقتصاد دریا محور فعال شده و سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب، تحقق پیدا کند.

رئیس جمهور سپس به رشد کشور در حوزه معدن اشاره کرد و افزود: لازم است زنجیره ارزش افزوده معدن تکمیل شده و جلوی خام‌فروشی گرفته شود.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه با تلاش دولتمردان دولت مردمی، رشد نقدینگی کنترل شده و تورم کاهشی شده است، تصریح کرد: رشد اقتصادی و تولید افزایش یافته و باید تلاش کنیم تورم، کاهشی‌تر شود و این امر به دست مسئولان محقق می‌شود.

رئیس جمهور همچنین به موضوع وحدت و انسجام در کشور و همکاری همه قوای مقننه، مجریه و قضائیه اشاره کرد و گفت: مطلقاً نباید گرفتار حاشیه‌سازی شویم؛ نشاط سیاسی لازم است اما نزاع سیاسی، تخریب و اتهام‌زنی که شایسته نظام اسلامی نیست، هرگز نباید وجود داشته باشد.

رئیسی در ادامه، با بیان اینکه کارهای انجام شده دولت باید پیوست فرهنگی و رسانه‌ای داشته باشد تا خدمات دولت در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها به اطلاع مردم برسد، تأکید کرد: دولت باید در جلوگیری از اسراف، تبذیر، بی‌انضباطی اجتماعی و بی‌قانونی، پیش‌قدم باشد و رسانه ملی و سایر رسانه‌ها باید این موارد را برای اصلاح امور کشور، تبیین کنند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی، زیبنده نظام و کشور نیست و برای حذف این مشکلات، باید تلاش و برنامه‌ریزی انجام شود، گفت: 6 نشست مهم درباره طلاق، اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی که زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست با حضور رهبر معظم انقلاب و کارگزاران نظام برگزار شد و همه مسئولان، باید در میدان، برای کاهش آسیب‌های اجتماعی شامل فقر، اعتیاد و طلاق تلاش کنند.

رئیسی، ایجاد و ارتقای امید در مردم را ابرپروژه دولت سیزدهم دانست و تأکید کرد: روز به روز باید به اعتماد آحاد جامعه افزوده شود و وظیفه ما این است که ایمان و امید مردم را ارتقا دهیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز مأموریت خدمت‌گذاری به مردم، بر عهده دولتمردان نهاده شده است و کارنامه ما نزد ملت و رهبری مشخص است و باید تلاش کنیم تا کشور، در جایگاه بهتری قرار گیرد، تصریح کرد: تلاش برای اصلاح ساختار بودجه و رفع ناترازی‌ها، انحلال موسسه‌های مالی متخلف، اصلاح اضافه برداشت از بانک مرکزی برای جلوگیری از مشکلات اقتصادی و نظارت بر بانک مرکزی براساس قانون جدید، نظارت جدی بر شرکت‌های دانش‌بنیان و نزدیک شدن آنها به دستگاه‌های دولتی برای ادامه همکاری و تلاش دولت برای ایجاد اشتغال، تا رسیدن به وضعیت مطلوب ادامه دارد.

رئیس جمهور افزود: اشتغال، مسکن و ازدواج موارد مهمی هستند که زمینه‌های امید را در بین جوانان ایجاد می‌کند و دولت تمام تلاش خود را برای تحقق این موارد، به کار می‌گیرد.

رئیسی در بخش پایانی سخنانش، موضوع فلسطین و غزه را مهمترین سخن و موضوع روز دنیا عنوان کرد و گفت: درد بی‌عدالتی، بی‌اقدامی و بی‌توجهی کشورها به ناله‌های کودکان، زنان و مظلومان مقتدر غزه در دنیا پیچیده است و مطمئناً خون شهدای غزه و فلسطین و ایستادگی در برابر ظلم صهیونیست‌ها، به تغییر شرایط در دنیا کمک خواهد کرد تا در آینده‌ای نزدیک، نظم عادلانه بر این سرزمین حاکم گردد.

دیگر خبرها

  • ناکامی تیم فوتبال پاس همدان در نخستین بازی سال جدید
  • آلومینیوم اراک سال جدید را با پیروزی آغاز کرد
  • پیروزی شاگردان حسینی در اولین بازی سال
  • راه‌ اندازی سوت‌ زنی سایبری بازار سرمایه در سال جدید
  • گوهری با 1+6 وارد سال جدید شد (عکس)
  • چگونه از کدال استفاده کنیم؟ | راهنمای کاربردی سامانه کدال
  • رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری
  • اولین گواهی صرفه‌جویی، بهار در بورس عرضه می‌شود
  • رئیسی: مشکلات با دستور حل نمی‌شود
  • سرمایه اجتماعی، امکان جذب و تجمیع سرمایه‌های فیزیکی و مادی را فراهم می‌کند