Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@00:26:25 GMT

وجود ۳۰۹ مدرسه کانکسی در آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۲۳۱۱

وجود ۳۰۹ مدرسه کانکسی در آذربایجان شرقی

آقای فرهودی در جلسه‌ شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه بزرگترین و بی‌نظیرترین کاروان تجهیزات نظام آموزشی استان پنجشنبه این هفته در پارک شمیم پایدار رژه می‌روند اظهار کرد: اداره‌کل نوسازی استان در تهیه و تجهیز مدارس سعی کرده است تا رویکرد خود را تغییر دهد و علیرغم تهیه نیمکت و صندلی‌های معمولی به سمت تهیه‌ تجهیزات تخصصی حرکت کند و به شکل ویژه به مناطق محروم توجه کند و در اقدامی نیز صرفه‌جویی منابع مالی انجام شد و در زمینه‌ کاهش هزینه‌ها بسیار تلاش کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تلاش کردیم تا فضای ناظران کنترل کیفی مدارس غیر دولتی نیز سالم باشد و کنترل سازه‌ها در فضای سالمی انجام شود.

آقای فرهودی در خصوص مدارس کانکسی گفت: ۴۱۹ مدرسه کانکسی و پیش ساخته در استان داریم که مدارس پیش ساخته متفاوت‌تر از مدارس کانکسی هستند و تجهیزات آن‌ها فرق دارد بنابراین هدف اصلی دولت مدارس کانکسی است.

وی اضافه کرد: ۳۰۹ مدرسه کانکسی در استان داریم و احداث این مدارس در هر مکان و روستایی بد نبوده است چراکه در روستا‌های کم جمعیت که با بحران فضا‌های آموزشی مواجه هستیم، به علت شرایط حاد کانکسی تعبیه شده و فضای بهتری نیز ایجاد شده است اما این مدارس موقت هستند و باید به ساختمان دائم تبدیل شود

وی تاکید کرد: باید اولویت‌بندی کرد که مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر را هدف‌گذاری کرده‌ایم و ۱۲۶ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ نفر در استان داریم که یکسری از آن‌ها مستقل بوده و و یکسری نیز غیر مستقل است و تراکم دانش‌آموز در آن‌ها بالا است که در فاز اول مدارس کانکسی مستقل بالای ۱۰ نفر و در فاز دوم نیز غیر مستقل بالای ۱۰ نفر را هدف‌گذاری کرده‌ایم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی اضافه کرد: چاراویماق با دارا بودن ۶۷ مدرسه کانکسی در صدر این مدارس بوده است و در نوسازی مدارس از میان ۶۴ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ نفر، عملیات اجرایی ۲۳ مدرسه آغاز شده است و عملیات نقشه‌برداری ۷۰ درصد بقیه‌ مدارس نیز انجام شده و به زودی عملیات اجرایی آن‌ها شروع می‌شود.

وی بیان کرد: صنایع استانی آنچنان که باید در زمینه‌ نوسازی مدارس کمکی نمی‌کنند و اتاق بازرگانی، کارخانجات و صاحبان باید ما را یاری کنند.

وی گفت: ۱۷۱ مدرسه سنگی در استان داریم که ۹۱ مورد آن بلااستفاده است و در فاز اول ساختمان‌های آموزشی سنگی تخریب و بازسازی می‌شوند که تلاش می‌کنیم تا کاملا از فضا‌های آموزشی استان برچیده شوند.

آقای فرهودی گفت: بازخورد مثبتی که تاکنون از اقدامات خود داشته‌ایم، قابل تحسین است و با احیای عدالت آموزشی در مناطق کم برخوردار، افزایش سرانه مدارس ایمن و تامین حداقل امکانات و فضای فیزیکی نیز در دستور کار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضای آموزشی مدارس کانکسی آذربایجان شرقی استان داریم مدارس کانکسی مدرسه کانکسی بالای ۱۰ نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۲۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۳۴۴ مدرسه در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: تعهد خیران نیک اندیش در سال گذشته ۱۴ هزار و ۴۵۷ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد سه برابری داشته است.
میثم لک زایی افزود:  بیش از ۲۱۰ هزار مترمربع از پشت بام مدارس سیستان و بلوچستان ایزوگام شد که در سیل اخیر جنوب استان یکی از مواردی که سبب شده آسیب کمتری به مدارس وارد شود، اقدامات پیشگیرانه نوسازی مدارس بوده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۲۶۰ هزار مترمربع آسفالت محوطه مدارس در سطح استان انجام شده است.
وی یکی دیگر از اقدامات مهم دولت سیزدهم را آغاز طرح های محرومیت زدائی دانست و گفت: از این محل ۵۹ طرح با تعداد ۴۳۸ کلاس درس در حال ساخت است که در ماه‌های پایانی سال گذشته تعدادی از آنها به بهره برداری رسید.
لکزایی در خصوص هنرستان‌ها و شبانه روزی‌ها نیز افزود: ۳۰۷ کلاس درس همسو با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و فراگیری حرفه و گسترش عدالت آموزشی در سطح استان در حال ساخت است.

وی ادامه داد: هم اینک ۳۵ سالن‌های ورزشی و استخر‌های در دست ساخت داریم که بهره برداری از آنها کمک قابل توجهی به توسعه ورزش در بین دانش آموزان استان می‌کند.

دیگر خبرها

  • رویکرد نوسازی مدارس تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • حق نداریم مدارس خیرساز را تغییر نام دهیم
  • کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در کردستان
  • ساخت ۳۴۴ مدرسه در سیستان و بلوچستان
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • اجرای یک هزار طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در آذربایجان شرقی
  • افزایش تدریجی دمای هوا آذربایجان‌غربی
  • ۷۰۰ مدرسه در سراسر کشور بهسازی و زیباسازی می شوند
  • کهگیلویه و بویراحمد، پیشرو در اجرای طرح‌های قرارگاه عدالت تربیتی