Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی اظهار کرد: اسناد مالکیت سازمان آب منطقه‌ای تهران در بستر رودخانه نمرود فیروزکوه به مساحت ۷ میلیون ۱۸۸ هزار ۹۱۲ متر مربع و سازمان آب منطقه‌ای تهران در بستر مرجی خانی فیروزکوه به مساحت ۳۴۹ هزار و ۸۷۳ متر مربع صادر شد.

وی افزود: صدور اسناد مالکیت این رودخانه‌ها اقدامی بود که توسط سازمان ثبت اسناد و املاک استان تهران انجام شده است که نقش مؤثری در تثبیت بستر، حریم رودخانه‌ها و ممانعت از دخل و تصرف سود جویان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با توجه به وقوع سیلاب‌های اخیر در شهرستان فیروزکوه به دلیل ساخت و سازهای غیر مجاز در بستر رودخانه‌ها این اقدام نقش مؤثری در جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز ایفا می‌کند.

بابایی اظهار کرد: در آینده نزدیک تمام رودخانه‌های تهران دارای سند مالکیت می‌شوند.

کد خبر 5565381 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان ثبت اسناد و املاك كشور قوه قضاییه فیروزکوه شهرداری تهران شورای شهر تهران اربعین حسینی سازمان محیط زیست هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شورای شهر آلودگی هوا شهر تهران عضو شورای شهر تهران قوه قضاییه بنیاد شهید و امور ایثارگران میراث فرهنگی علیرضا زاکانی علی دارابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۳۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران

به گزارش خبرنگار مهر، علی کرمی بعدازظهر پنجشنبه در نشست بررسی پرونده‌های حقوقی و قضائی شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر و مهاجران، اظهار کرد: تاکنون برای ۵ میلیون مترمربع از زمین‌های بخش خصوصی و برای ۴ میلیون مترمربع از زمین‌های ملی شهر مهاجران، اسناد مالکیت صادر شده است.

وی بیان کرد: ۹۶ قطعه در محله دو، ۱۶۶ قطعه در محله چهار و ۹۰۰ قطعه در محله پنج شهر جدید امیر کبیر در قالب طرح جوانی جمعیت به متقاضیان واگذار شده است.

مسئول امور حقوقی و املاک شرکت عمران شهر جدید امیر کبیر و مهاجران استان مرکزی گفت: این شرکت همچنین ۲۰۰ قطعه زمین در شهر امیرکبیر به متقاضیان برای ساخت انفرادی مسکن برای ساخت قرار در نظر گرفته است.

کرمی گفت: شهر جدید امیرکبیر ۱۰۰ میلیون مترمربع وسعت دارد که سند تک برگ برای ۴۲ میلیون مترمربع از زمین‌های این شهر جدید صادر شده است.

وی افزود: همچنین ۱۲۰۰ فقره سند تک برگ رسمی مالکیت شش دانگ برای واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید امیرکبیر صادر شد که این مهم یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم است.

مسئوول امور حقوقی و املاک شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر و مهاجران گفت: در حریم شهری شهر جدید امیرکبیر، ۲۳ فقره سند تک برگ دریافت شد که ۱۸ فقره از این اسناد در محدود شهر و مربوط به ۱۸ محله‌ای که در طرح تفصیلی پیش بینی شده شهر جدید امیرکبیر است.

کرمی عنوان کرد: در یک سال گذشته، حدود ۵۰ پرونده حقوقی و کیفری با موضوعات متنوع دستور کار قرار گرفت که بیش از ۹۵ درصد پرونده‌های حقوقی و قضائی، به نفع این شرکت، منتج به صدور حکم قطعی شده است.

کرمی افزود: همچنین در حوزه پرونده‌های حقوقی و قضائی برای نمونه می‌توان به اخذ حکم محکومیت یک شرکت خصوصی به پرداخت مبلغ ۵۸ میلیارد تومان به نفع شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر که قطعیت یافته و در حال اجرا است اشاره کرد.

مسؤول امور حقوقی و املاک شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر و مهاجران گفت: همچنین در پرونده دیگری مطالبات اهالی یک روستا، جهت اثبات مالکیت حدود ۲۰۰ هکتار بوده که با همت وکلای شرکت و واحد حقوقی و املاک شرکت در نهایت حکم نسبت به ۱۰ هکتار از این اراضی صادر و نسبت به ۱۹۰ هکتار دیگر از این اراضی حکم به بی حقی اهالی آن روستا به نفع شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر صادر و قطعی شد.

کد خبر 6088674

دیگر خبرها

  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • صدور اسناد مالکیت جزایر استان بوشهر تسریع می‌شود
  • صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان
  • تثبیت مالکیت و حد نگاری املاک و اراضی ادامه‌دار باشد
  • بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی تثبیت شدند
  • اسناد مالکیت ۵ تالاب استان خوزستان صادر شد
  • تحویل اسناد مالکیت حدنگاری ۵ تالاب و بزرگترین موقوفه کشور
  • صدور اسناد مالکیت پنج تالاب و ۲ رودخانه خوزستان
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد
  • سند دار شدن بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از رودخانه‌های کشور