Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@22:29:52 GMT

دلالی جدید در میدان فردوسی با کارت ملی

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۶۳۳۴

دلالی جدید در میدان فردوسی با کارت ملی

کارت ملی و شماره حسابت را می‌دهی، حدود ۶۰ میلیون به کارت بانکی‌ات واریز می‌کنند. با همان پول و با اعتبار و امتیازت ارز می‌خرند و از سود میلیونی که به جیب می‌زنند ۵۰۰ هزار تومان هم به تو می‌دهند.

به گزارش مشرق، حتماً در خیابان شما هم چشمتان به تبلیغات عجیب و غریب افتاده است. تبلیغاتی جذاب که قشر تنگدست جامعه را نشانه گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تبلیغات برای داشتن ۵۰۰ یا ۸۰۰ هزار تومان فقط کافی است کارت ملی یا پاسپورت داشته باشید.

برای اینکه بفهمیم داستان از چه قرار است با شمارهای که پایین یکی از این تبلیغات نوشته شده است تماس می گیریم. پسر جوانی تلفن را جواب میدهد، چند تا سؤال میپرسد و کار به قرار گذاشتن درمیدان فردوسی میرسد.

*نظارتی بر کار دلالان نیست

صرافیها، اما خودشان میدانند در بعضی از خرید و فروشها دستهایی پشت پرده است، اما نمیتوانند کاری کنند.

صاحب یکی از صرافیهای تهران می گوید: «بعضی وقتها کسانی برای خرید ارز به ما مراجعه میکنند که کاملاً مشخص است دست یک دلال پشت ماجراست. اشکال این ماجرا آنجاست که معلوم نیست پولی که به حساب شخص میریزند سرقتی است یا نه! خیلیهایشان هم لحظات آخر مبلغی که توافق کردهاند را پرداخت نمیکنند و داد و دعوا راه میافتد. او ادامه میدهد: «جالب است بدانید در همین میدان فردوسی تعداد زیادی از این معاملات در روز انجام میشود که کسی نظارت ندارد.»


 این فرد که نمی خواهد نامی از او بازگو شود در بخش دیگری از صحبتهایش می گوید: «بعضی از این دلالها برای خودشان تبلیغات هم می کنند و اکثراً هم برای گرفتن کارت ملی و مدارک افراد نیازمند را نشانه می گیرند.»

سرهنگ صباحی فرد نیز در این رابطه می گوید: این دست معاملات جرم محسوب میشود و در صورت مشاهده پیگرد قانونی دارد چرا که به اقتصاد جامعه آسیب میزند.

منبع:آنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین جنگ غزه قیمت کارت ملی کد ملی میدان فردوسی دلالی دلال ارزی اخبار حوادث حوادث خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت کارت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۶۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ میلیون بده خودرو وارداتی بخر!

گویا فروش کارت ملی برای ثبت نام خودرو برای بسیاری از افراد سود خوبی دارد و در این میان افرادی هم که توان خرید خودروی وارداتی ندارند کارت ملی خود را به فروش می‌گذارند.

در فضای مجاز هنوز هم آگهی‌های فروش کارت ملی برای واردات خودرو به چشم می‌خورد.

فروشندگان مبلغ ۲۵۰ الی ۳۰۰ میلیون تومان برای کارت‌های ملی خود اعلام می‌کنند.

با تمام این وجود به نظر می‌رسد که فروش کد ملی همچنان ادامه دارد و نظارت لازم صورت نگرفته است.

منبع: روزگار خودرو

tags # خودرو سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • پلیس : مردم هنگام خرید خودشان رمز کارت را وارد کنند
  • تاکید پلیس فتا بر مراقبت از کارت‌های بانکی
  • نوشتن «بیژن و منیژه» ۳ سال طول کشید/ چاهی برای تولد دوباره
  • مراقب کارت ملی خود باشید !
  • تولید نسل جدید کارت‌های پردازشگر ایرانی
  • کاسبی پر درآمدی به نام فروش کارت ملی!
  • رونمایی از ترجمه‌ کتاب «داستان‌های منتخب شاهنامه» به اردو
  • ۳۰۰ میلیون بده خودرو وارداتی بخر!
  • شاعر جوان سروستانی در دیدار با رهبر معظم انقلاب شعر خواند
  • برای تحقق شعار سال، باید مالیات‌های سنگین از دلالی و واسطه گری اخذ شود