Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@22:25:00 GMT

فرایند احداث فرودگاه در قزوین در حال طی شدن است

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۹۷۱۶

فرایند احداث فرودگاه در قزوین در حال طی شدن است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی رجحانی عصر امروز در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار صورت گرفت، اظهار کرد: اطلاع‌ رسانی و خبر رسانی لازم است به گونه‌ای صورت گیرد که مجموعه مدیریتی استان قزوین به سمت حل مسائل، انجام اقدامات، کارهای خوب و توسعه‌ای و گشایش های بزرگ اقتصادی تشویق شوند و انگیزه مدیران افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رسانه‌ها به عنوان بازوی توانمند مسئولان، باید آنچه مردم می‌خواهند را پیگیری کنند تا تحقق پیدا کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین حل مشکلات چندین ساله استان را نتیجه کار تیمی دانست و افزود: برخی مدیران که دغدغه حل مشکلات مردم را دارند با ریسک‌پذیری در مسیر حل مشکلات گام برمی دارند و این موضوع قابل تقدیر است.

رجحانی در خصوص آخرین شرایط احداث فرودگاه در استان قزوین توضیح داد: فرودگاه از کارهای ویژه‌ای است که با جدیت دنبال می شود و مسیر خوبی در حال طی شدن است که امیدواریم احداث آن به سرانجام برسد، برنامه امسال این است که به قرارداد برسانیم و هفته آینده احتمالا جلسه نهایی کردن توافقات قراردادی برگزار شود.

وی افزود: مکان احداث فرودگاه همان فرودگاه قدیمی است که بازسازی و طرح توسعه دارد و کارکرد کشاورزی آن حفظ و تقویت می‌شود اما کارکردهای مکمل هم برای آن در نظر گرفته می‌شود که باید گفت فرایند احداث فرودگاه قزوین را رویه مطلوبی دارد و در حال طی شدن است.

این مسئول با اشاره به تخصیص 900 میلیارد تومانی اعتبارات سفر رئیس‌جمهور، 600 میلیارد تومان اول تخصیص را اوراق ذکر و خاطرنشان کرد: ملاحظه‌ای که دولت در خصوص اوراق رعایت می‌کند این است که ضریب کاهش را در اوراق لحاظ می‌کند. مرحله دوم تخصیص اعتبارات 300 میلیارد تومان و نقدی است که برای ابلاغ، ارسال شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین بیان کرد: بخشی از مصوبات رئیس‌جمهور هم مربوط به مجوزها بوده که پیگیر هستیم اجرایی شود و بخشی هم مربوط به وزارت نفت است که در حال پیگیری است.

رجحانی با بیان اینکه در کارگروه ویژه ای که در اسفند ماه سال گذشته برگزار شد، مشکل عظیمیه مطرح و مراحل آن در حال طی شدن است، گفت: سیر حل مشکل عظیمیه طولانی‌تر از شهرک اندیشه است اما مانند شهرک اندیشه چالش‌زا نیست و نیازمند زیرساخت است که 1500 میلیارد تومان اعتبار هم نیاز دارد،

وی افزود: در این راستا تقسیم کار صورت گرفت و مقرر شد شهرداری 50 درصد و راه و شهرسازی هم 50 درصد کار را بر عهده بگیرند؛ این در حالی است که کار شهرداری راحت‌تر بوده چرا که در استان باید پیگیری کند اما کار راه و شهرسازی پیچیده‌‌تر بوده و باید از سازمان زمین و مسکن پیگیری شود که تمام کارها از سوی راه و شهرسازی پیگیری و در آستانه حل شدن است.

وی اذعان کرد: لازم است شهرداری قزوین هم برای انجام تعهدات خود پای کار آمده تا فرایند حل مشکل عظیمیه کند نشود و سریع تر مشکلات این منطقه حل شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین فرودگاه معاون عمرانی حال طی شدن احداث فرودگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۹۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز احداث تقاطع غیر همسطح دفاع مقدس-نسیم شمال- اقبالیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین،صباغ شهردار قزوین در این مراسم گفت: این تقاطع به یاد آتش نشان فداکار محمدجواد چگینی نامگذاری شده است.

وی افزود: با ساخت این تقاطع یکی از گره‌های ترافیکی باز می‌شود.

صباغ گفت: این طرح در مدت دو سال و نیم و با ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری احداث می‌شود.

شهردار قزوین گفت:  از ۴۴ پل در قزوین تا کنون ۲۳ پل تکمیل شده و برای تکمیل مابقی آن تا پایان امسال برنامه ریزی شده است.

به گفته وی، در این طرح سطح روگذر‌ها ۱۵ هزار متر مربع و سطح زیر گذر‌ها ۱۱ هزار متر مربع خواهد بود.

این خبر تکمیل می شود............

دیگر خبرها

  • آزاد راه قزوین به رشت گذرگاهی پرتردد، اما بدون امکانات + فیلم
  • فرودگاه همدان میزبان حجاج همدان و کردستان خواهد بود
  • انسداد بیش از ۱۰۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در قزوین
  • ۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید استان بوشهر اجرا شد
  • کلنگ احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس بر زمین زده شد
  • آغاز احداث تقاطع غیر همسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه
  • آغاز احداث تقاطع غیر همسطح دفاع مقدس-نسیم شمال- اقبالیه
  • بیش از ٨١ دستگاه اجرایی برای خدمات دهی به عشایر، تکلیف دارند
  • پیگیری حل مشکلات جامعه عشایر از اولویت‌های دولت سیزدهم
  • اجرای ۱۱ تقاطع غیر همسطح در قزوین